Vuelta ciclista a España 2022

Wie wint La Vuelta ciclista a España 2022?

• Tadej Pogačar

• Primož Roglič

• Jai Hindley

• Richard Carapaz

• Simon Yates

• Remco Evenepoel

• Enric Mas

• Mikel Landa

• Nairo Quintana

• Iemand anders

De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
Voila, van Vinge en Pogi heb ik het gevoel dat zij wel op hun absolute top zitten (wat uiteraard een extreem hoog niveau is), bij Remco weet je dat er nog steeds groeimarge inzit. Ik kijk nu al enorm uit naar de Tour van volgend jaar :coolbrows:
Je wilt graag zien hoe Pogacar zijn 3de tour wint of wat?
Want Remco zal niet naar de tour gaan. Ik ga niet zeggen dat hij niks in de tour kan gaan doen, maar het plan om niet de tour te doen is perfect verdedigbaar.

En een giro of vuelta mag dan wel minder prestigieus zijn bij Jan Modaal. Iedereen die een beetje kent van wielrennen weet wel dat qua zwaarte een giro of een vuelta niet moet onderdoen.
En als je kijkt wie top10 reed in de tour dit jaar sorry hoor maar een deelnemersveld in een giro of tour is even goed gestoffeerd uiteindelijk.

Voila, van Vinge en Pogi heb ik het gevoel dat zij wel op hun absolute top zitten (wat uiteraard een extreem hoog niveau is), bij Remco weet je dat er nog steeds groeimarge inzit. Ik kijk nu al enorm uit naar de Tour van volgend jaar :coolbrows:
Hoezo "weet je"? Er is totaal geen garantie dat er nog rek op zit vanaf dit punt. Misschien zit hij hier wel gewoon op zijn absolute max, dat weet je niet.
En Pogacar op zijn max? Ook dat is nog af te wachten. Pogacar was afgetekend DE man van de laatste 2 seizoenen, nu heeft Vingegaard hem laten voelen dat er een tandje bij moet. Die gaat zich dubbelplooien voor revanche volgend jaar.
Als Bernal de Tour van volgend jaar op zijn planning zet hebben ze er daar wel direct een concurrent bij. Trouwens hoe zwak is Carapaz, valt die mij nu eens enorm tegen, en dat voor een Olympische kampioen.
Ook Hindley (en Landa) blijven onder niveau... je mag toch het mentale aspect van drie weken bikkelen voor eindwinst niet onderschatten denk ik. Voor Carapaz zal die Giro wel even nagezinderd hebben.

Also my 2 cents: áls Remco hier die Vuelta wint, en dan lopen we wel op de zaken vooruit, en hij rijdt voor de rest verder rond zoals deze eerste helft heeft gedaan dan zou het doodzonde zijn van níet naar de Tour te gaan volgend jaar. Als je zo goed bent moet je tijd niet verdoen met concurrenten te ontwijken, een carriere is al kort en kan ook snel plots voorbij zijn. Zie Bernal zijn accident, zie Remco zijn accident...
Als hij deze Vuelta wint, dan heeft hij alle tussenstappen genomen en is het tijd voor het hoofdpodium.

En als je kijkt wie top10 reed in de tour dit jaar sorry hoor maar een deelnemersveld in een giro of tour is even goed gestoffeerd uiteindelijk.
Het gaat niet over de breedte, het gaat over de diepte. Je gaat toch niet zeggen dat Hindley en Carapaz van het niveau Pogacar en Vingegaard zijn?

Ik zou Roglic en ook Mas, nog niet helemaal afschrijven, minder dan 2 minuten achterstand is zeker nog doenbaar, het is nog lang
Dit. We weten allemaal dat een derde week bizar kan zijn. Twee minuten of vijf minuten voorsprong. We mogen hopen, maar niet té.
Laten we hopen dat hij van COVID gespaard blijft.
Net voor de laatste rit positief :unsure:. Dan stuurt België een leger naar Spanje, denk ik.

Het gaat niet over de breedte, het gaat over de diepte. Je gaat toch niet zeggen dat Hindley en Carapaz van het niveau Pogacar en Vingegaard zijn?
Nee dat zeg ik niet. Maar buiten die twee renners stonden er nog acht andere in de top10.
Daarbij is het ook niet gezegd dat Jonas of Tadej in deze vuelta alles op een hoopje zouden rijden. Het vermoeden is groot dat ze erbovenuit zouden steken, maar het is enkel maar een vermoeden.

Add-a-heading51.png

Hij is toch echt wel sterk ze... Ook ivm Vinegaard en Pogacar zijn dit heel sterke cijfers.

Add-a-heading37.png

Laatst bewerkt:
Dit. We weten allemaal dat een derde week bizar kan zijn. Twee minuten of vijf minuten voorsprong. We mogen hopen, maar niet té.

Net voor de laatste rit positief :unsure:. Dan stuurt België een leger naar Spanje, denk ik.
Natuurlijk mogen we té hopen. Wat hij tot nu heeft laten zien is wel van een heel hoog niveau. Gewoon geloven en genieten 🤩. Haalt hij het niet, achja.. Als je de tegenstand bekijkt verwacht ik nu toch dat hij zeker op het podium zal staan. Roglic, Mas en Remco zijn duidelijk de sterkste 3. Ik zie niet in waarom Remco plots een oplawaai van 15-20 minuten gaat krijgen indien er medisch niets fout is. Als hij de lijn nog wat kan doortrekken gaat hij in de 2e week ook nog tijd nemen op heel wat mannen.

Laatst bewerkt:
Nee dat zeg ik niet. Maar buiten die twee renners stonden er nog acht andere in de top10.
Daarbij is het ook niet gezegd dat Jonas of Tadej in deze vuelta alles op een hoopje zouden rijden. Het vermoeden is groot dat ze erbovenuit zouden steken, maar het is enkel maar een vermoeden.
Kan Vingegaard 2 grote rondes op rij aan op dat niveau? Dat moet hij dan toch eerst maar bewijzen.
Het is niet alsof Vingegaard een heel seizoen top was zoals een Pogacar koerst. 2e in Tirreno is uiteraard knap, 6e Baskenland zeker niet slecht. Voor de rest opgegeven in WP en LBL en dan was het focus op de Tour. Heeft sinds de tour ook geen koers meer gereden en staat ook nergens gepland de komende weken. Hij lijkt pas in oktober weer in competitie te gaan komen in de Italiaanse najaarskoersen.

Ik volg jullie, Flappy en ugar (en ben zelf ook Remco-fan). Maar het parcours van deze ronde speelt wat dat betreft wel in zijn voordeel. In de derde week (onbekend terrein voor de jonge Evenepoel, hij kan er inderdaad nog doorzakken) zijn er geen koninginnenritten meer, maar eerder etappes waarbij Evenepoel zelf, mochten het eendagskoersen zijn, topfavoriet zou zijn. Dat verkleint de kans op een grote inzinking toch, zelfs als hij minder goed zou worden naar het einde toe.
Ik zou nu meteen proberen doorzetten: zaterdag aanvallen op de slotklim, zondag niet te gek doen: aanklampen of zelfs wat tijd verliezen, jezelf niet opblazen, en dinsdag vlammen in de tijdrit. Dan kan hij aan consolideren denken...
Enkele dagen later: het oogt mooi.
Maar het kan natuurlijk ook zijn dat zijn gestel 3 weken achter elkaar als te zwaar ervaart. En vermoeidheid dan speelt. Hoewel zoiets voor iedereen wel zwaar is natuurlijk.

En nog een grote onbekende: de warmte, of niet? Is het niet zo dat hij eerder in de probleemn komt op hele warme dagen?

Enkele dagen later: het oogt mooi.
Maar het kan natuurlijk ook zijn dat zijn gestel 3 weken achter elkaar als te zwaar ervaart. En vermoeidheid dan speelt. Hoewel zoiets voor iedereen wel zwaar is natuurlijk.

En nog een grote onbekende: de warmte, of niet? Is het niet zo dat hij eerder in de probleemn komt op hele warme dagen?

Eén keer gebeurd in Zwitserland. Had toen zijn areo helm op die minder verlucht. Beetje domme fout maar ronde was wel om zeep.

Nu zie je ze na elke rit met een ijsvest afkomen en erna zelfs in een ijsbad (dat blauwe mandje). Ze leren dus vlug bij. Dus verwacht niet meteen problemen straks in de warmte.

Natuurlijk mogen we té hopen. Wat hij tot nu heeft laten zien is wel van een heel hoog niveau. Gewoon geloven en genieten 🤩. Haalt hij het niet, achja.. Als je de tegenstand bekijkt verwacht ik nu toch dat hij zeker op het podium zal staan. Roglic, Mas en Remco zijn duidelijk de sterkste 3. Ik zie niet in waarom Remco plots een oplawaai van 15-20 minuten gaat krijgen indien er medisch niets fout is. Als hij de lijn nog wat kan doortrekken gaat hij in de 2e week ook nog tijd nemen op heel wat mannen.
dat werd ook niet van Yates verwacht in de Giro toen hij plots een halfuur verloor op het einde. Het is zalig om te zien en al wat Remco heeft, heeft ie. Maar die 3de week is gewoon afwachten of hij die goed doorkomt. In de Giro is ie een kleine 2 weken goed geweest maar nu heeft hij een grotere basis + topvorm. Spanned afwachten :)

dat werd ook niet van Yates verwacht in de Giro toen hij plots een halfuur verloor op het einde. Het is zalig om te zien en al wat Remco heeft, heeft ie. Maar die 3de week is gewoon afwachten of hij die goed doorkomt. In de Giro is ie een kleine 2 weken goed geweest maar nu heeft hij een grotere basis + topvorm. Spanned afwachten :)

Altijd maar weer dat Yates verhaal. We gaan toch ook niet telkens zeggen van elke seconde telt omdat Lemond eens een Tour won met amper 8"?

Altijd maar weer dat Yates verhaal. We gaan toch ook niet telkens zeggen van elke seconde telt omdat Lemond eens een Tour won met amper 8"?
Toch normaal dat er daar naar verwezen wordt. Iemand die die ronde aan het domineren was tem rit 18 maar er dan plots helemaal doorzakte. Nu is Remco ook aan het domineren tot voorlopig rit 9. Ook zijn eerste grote ronde in topvorm. Dus gewoon logisch dat er gehoopt wordt dat hij geen last krijg van een slechte dag.

En ja er wordt nog heel vaak gewezen op het Lemond verhaal als alles lang dicht bij elkaar blijft in het algemeen klassement

edit: maar dus voor u is het al zeker dat Evenepoel de Vuelta wint want hij kan geen slechte dag hebben :-). Blij dat je in de toekomst kunt kijken

Het is voor niemand zeker dat Evenepoel de Vuelta wint maar het is wel zeer afgezaagd om telkens die downers te lezen die alleen maar pessimistisch zijn..
Hij ownt de place, hopelijk kan hij dat heel de Vuelta blijven doen..

Terug
Bovenaan