Vuelta ciclista a España 2022

Wie wint La Vuelta ciclista a España 2022?

• Tadej Pogačar

• Primož Roglič

• Jai Hindley

• Richard Carapaz

• Simon Yates

• Remco Evenepoel

• Enric Mas

• Mikel Landa

• Nairo Quintana

• Iemand anders

De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.

Dit is dus irrelevant? Dus we kunnen niet weten dat Evenepoel wel kan tijdrijden?

Dit is ook irrelevant? We moeten dus doen alsof Vine die goed bergop kan rijden een verrassing is?

Maar dit is dus wel relevant? Daar eindigd Evenepoel voor Vignegaard dus moest Evenepoel eigenlijk dan de Tour winnen?

Ik denk dat na morgen enkel nog Roglic op minder dan 3 minuten zal staan. Alle andere binnen de top 5 verliezen bijna zeker 2 minuten.

Ik denk dat na morgen enkel nog Roglic op minder dan 3 minuten zal staan. Alle andere binnen de top 5 verliezen bijna zeker 2 minuten.

Ik ben toch benieuwd wat die jonge spanjaarden kunnen. Van Mas weten we dat die normaal op Roglic/Evenepoel rond de 2 minuten kan verliezen.

Maar Rodriguez bv is toch moeilijker in te schatten. Deed vorig jaar mee aan het WK TT is dat omdat hij goed kan TTen of omdat geen enkel andere spanjaard wilde gaan? Werd daar 25e op 2'40 van Evenepoel op 43km. Voor morgen kan dat dus ook rond de 2 minuten zijn. Maar die jongen is amper 21, amper TTen gereden dus heel moeilijk om die correct in te schatten, misschien verrast hij morgen wel door het te beperken tot een minuut.

Van jong gesproken Ayuso amper 19 nog minder referenties. Werd wel 10e in Dauphine TT over 32km ook nagenoeg vlak verloor daar 1'34 op Ganna. MAAR verloor wel maar 52" op Roglic.

Ik ben toch benieuwd wat die jonge spanjaarden kunnen. Van Mas weten we dat die normaal op Roglic/Evenepoel rond de 2 minuten kan verliezen.

Maar Rodriguez bv is toch moeilijker in te schatten. Deed vorig jaar mee aan het WK TT is dat omdat hij goed kan TTen of omdat geen enkel andere spanjaard wilde gaan? Werd daar 25e op 2'40 van Evenepoel op 43km. Voor morgen kan dat dus ook rond de 2 minuten zijn. Maar die jongen is amper 21, amper TTen gereden dus heel moeilijk om die correct in te schatten, misschien verrast hij morgen wel door het te beperken tot een minuut.

Van jong gesproken Ayuso amper 19 nog minder referenties. Werd wel 10e in Dauphine TT over 32km ook nagenoeg vlak verloor daar 1'34 op Ganna. MAAR verloor wel maar 52" op Roglic.
Hoe laat start de top 10?

Het is ook niet dat ze in Spanje buiten Castroviejo zulke grote tijdrijders hebben.
Dus als je een aerofiets, aerohelm en goesting hebt mag je meegaan bij wijze van spreken.
Nee ik denk als we realistisch zijn dat buiten Roglic de meeste op 2minuten of meer zullen eindigen.

Maar ik heb het al eens gezegd, bij een bergrit smeren de klimmers hem dat misschien dubbel terug aan. Maar als dat niet gebeurt dan zie ik persoonlijk de kans wel dat hij met rood naar huis gaat.
Half België wordt wel zot, maar goed dat nemen we er wel bij.

Op papier zou Rohan Dennis nog de grootste uitdager moeten zijn voor de ritzege, maar de voorbije 2 seizoenen overtuigde hij nu niet zo heel vaak meer.

Ik verwacht Roglic niet voor de dagzege.

Op papier zou Rohan Dennis nog de grootste uitdager moeten zijn voor de ritzege, maar de voorbije 2 seizoenen overtuigde hij nu niet zo heel vaak meer.

Ik verwacht Roglic niet voor de dagzege.

Ja Dennis stelt toch wat teleur. Dat is een renner die niet beter is geworden bij Jumbo.

Ik twijfel bij Roglic, die was echt wel goed bij zijn ritzege daar hoe hij daar gezwind door alles en iedereen heen naar de zege sprintte vond ik toch wel indrukwekkend.

Al tweemaal dat je reageert maar eigenlijk niets zegt.

Noorwegen, Algarve = irrelevante koersen
Baskenland, Tirreno, LBL, Klasika = relevante koersen
≠ aan alle overwinningen van Evenepoel minimaliseren.
Dus die belachelijke stroman mag stoppen.
het feit dat ge het hebt over "irrelevante koersen" is letterlijk die overwinningen minimaliseren..

Half België wordt idd wel zot, maar.. Da mag toch wel is zeker :)

Ik mis ‘s avonds wel een praatprogramma op TV over de Vuelta hoor.

Beetje kuieren over koers en streekproducten, Dirk die vertelt over die ene keer hij Remco in Tenerife zag voorbij zoeven en toen al wist dat de kleine nen hele grote ging worden. PatLef glimlachend met een goeie Rioja in de hand terwijl Karl al zit weg te dromen over zijn nieuwe collectie ”Vive la ciclismo”. Eddy komt nog eens terug op het feit dat WVA deze Vuelta ook kan winnen mocht hij zich er op toe leggen.

Was dat nu echt te veel gevraagd ?

Dit is dus irrelevant? Dus we kunnen niet weten dat Evenepoel wel kan tijdrijden?

Dit is ook irrelevant? We moeten dus doen alsof Vine die goed bergop kan rijden een verrassing is?

Maar dit is dus wel relevant? Daar eindigd Evenepoel voor Vignegaard dus moest Evenepoel eigenlijk dan de Tour winnen?

Klopt. Ik hecht veel meer waarde aan die twee medailles op het WK ITT of aan de gewonnen tijdrit in Zwitserland, nota bene na 10 dagen koers, dan aan een tijdrit waarin Gaudu en Hoole top10 rijden.

Een bergrit in Noorwegen waarin Laurens Huys 5de eindigt is in de verste verte geen waardemeter.
Er heeft, buiten Hart, nog nooit een GT winnaar meegedaan in Noorwegen. Vingegaard heeft in 2019 1 ritje meegedaan en is afgestapt.
Het deelnemersveld is daar simpelweg ondermaats.

Vlasov versloeg Evenepoel in Valencia, je weet wel, één van die hyper relevante februari koersen, dus eigenlijk moest Vlasov de Tour winnen.

Ergo, irrelevante koersen. Er zijn veel betere waardemeters en veel interessantere referentie prestaties van Evenepoel.

het feit dat ge het hebt over "irrelevante koersen" is letterlijk die overwinningen minimaliseren..

Half België wordt idd wel zot, maar.. Da mag toch wel is zeker
Sommige koersen, ja.
Niet allemaal. Zoals je kan lezen in de post die je quote.

Klopt. Ik hecht veel meer waarde aan die twee medailles op het WK ITT of aan de gewonnen tijdrit in Zwitserland, nota bene na 10 dagen koers, dan aan een tijdrit waarin Gaudu en Hoole top10 rijden.

Een bergrit in Noorwegen waarin Laurens Huys 5de eindigt is in de verste verte geen waardemeter.
Er heeft, buiten Hart, nog nooit een GT winnaar meegedaan in Noorwegen. Vingegaard heeft in 2019 1 ritje meegedaan en is afgestapt.

Vlasov versloeg Evenepoel in Valencia, je weet wel, één van die hyper relevante februari koersen, dus eigenlijk moest Vlasov de Tour winnen.

Ergo, irrelevante koersen. Er zijn veel betere waardemeters en veel interessantere referentie prestaties van Evenepoel.

Sommige koersen, ja.
Onder het motto just is just, de eerste editie van de ronde van Noorwegen is gewonnen door een GT winnaar. In 83 won Moser daar. Vingegaard heeft de ronde van Noorwegen vorig jaar trouwens uitgereden ergens rond plaats 75. Dat maakt dan al 3 GT winnaars.

Sommige koersen, ja.

:sarcastic: als jij Kung geen toptijdrijder vind en Vine geen topklimmer ok dan dan valt er niet teveel te discuteren natuurlijk.

Ik vind dat dus wel goeie renners dus die kloppen vind ik een goeie prestatie. Maar dat vind jij dus niet.

Als Pogacar 10e wordt in Dwars door Vlaanderen dan vind ik dat een goeie prestatie. Is dat omdat DDV een topkoers is? Natuurlijk niet. Maar ik heb die koers gezien en zag dat Pogacar daar heel vlot die hellingen overging maar zich op een wat knullige manier liet verrassen, als hij dan 10 dagen later zowat de beste man in koers blijkt te zijn in de Ronde dan zag ik dat aankomen.

Maar als jij liever enkel voortga op resultaten in topkoersen, dan moet je dat dan maar doen. Laat je lekker verrassen dan door sommige hun prestaties.

Sommige koersen, ja.
Er is werkelijk niemand die zegt dat het winnen van de ronde van Noorwegen relevant is of dat je op basis daarvan kan concluderen dat hij de Vuelta kan winnen. Wat wel relevant is, is wat hij daar heeft laten zien. Hij heeft daar, samen met Vine, gewoon een geweldig sterke beklimming gereden. Vermogens die bij de beste waren wat we dit jaar al gezien hadden.

Ik begrijp ook niet goed waarom we altijd eerst bevestiging nodig hebben voor men een besluit kan maken over iemand. Bij Evenepoel was het vorig jaar nog dat hij geen koersen aankon boven 200km, dat hij nog niets had laten zien tussen de grote jongens om dan amper een jaar later LBL te winnen, voor de 2de maal San Sebastian en nu kanshebber om de Vuelta te winnen. Zelfs al heeft hij nu die slechte dag dan nog is Yates het perfecte voorbeeld. Leer daar uit en dan kan je nog steeds een grote ronde winnen. Ik las hier paar dagen terug dat we 3 weken moeten wachten om te weten of Evenepoel een "deftig" ronderenner is. Deftig? Geen idee wat dat zelfs wilt zeggen. Is dat dan niveau Meintjes?

Over Ayuso twijfelen we nu toch ook niet dat dat een topper wordt in het ronde werk ook al heeft hij er nog nooit 1 uitgereden?
Elke keer iemand durft zeggen "toch maar even afwachten" wordt die direct weggezet als pessimist & downer. Ondertussen hier zelf constant met "janneke & mieke" en "kermiskoers" zitten strooien... Het zijn al lang niet meer de zogezegde "Remco-haters" die hier de hoofdverantwoordelijken zijn voor het onderhouden van het toxisch sfeertje dat hier al een hele tijd hangt.
Het zijn wel degene die dit gecreëerd hebben en degene die er meteen weer zullen zijn als hij volgende week toch die slechte dag heeft. Dat weet jij zo goed als mij. Beetje optimistisch om nu met de vinger te wijzen naar de andere groep. Btw, helemaal geen sneer naar jou. Ik probeer zo objectief mogelijk te zijn en ik denk jij ook.

Terug
Bovenaan