Waar kopen jullie materialen?

kilghard

Active member
Ik sta op het punt van heel wat materiaal aan te schaffen, en mij eindelijk een deftige "tools collectie" uit te bouwen;
Gaat om zowel hand als power tools.

Vroeg me af waar jullie zoal bestellen / kopen?
Gewoon in de Gamma / Hubo? Online shops?

Ben op zoek naar het iets kwalitatievere materiaal, maar hoeft nu ook niet top of the line te zijn.

Gamma of Hubo, maar toen we gingen verbouwen zijn we wel een aantal keer naar een grotere bouwmarkt gegaan: Cevo in Westerlo. Gelijkaardige winkels zal je ook wel in andere regio's hebben. Veel meer keuze en expertise.

Aantal websites die ik zelf aangeraden gekregen heb:

www.toolnation.nl
www.fixami.be
www.klium.be

Afhankelijk van wat je nodig hebt, best wat websites vergelijken. Zit soms wel wat verschil op.

Ik heb ook de raad gekregen als je nog van 0 moet beginnen, om te investeren in 'één systeem'. Bij Makita is het bv zeer handig dat hun herlaadbare batterijen voor alles kunnen gebruikt worden. Van grasmaaier tot boormachine, stofzuiger,... Nog een tip was dat voor sommige zaken je echt wel baat hebt om voor het betere materiaal te kiezen, desnoods tweedehands. Top notch voor veel zaken is bv. Festool.

Ik ben zelf nog volop aan het kijken om wat deftige tools aan te schaffen, dus nog weinig echte gebruikservaring.

Het hangt er allemaal een beetje vanaf. Gamma of Hubo doen af en toe wel goeie acties. Ook altijd wel uitkijken met verzendkosten die hoog kunnen liggen als je online wat koopt.

Online is een optie, maar als je nog niet echt een idee hebt van welk merk voor jou het beste in de hand ligt, is het beter om naar een winkel te gaan.
De iets betere doe-het-zelf zaak is dan gewoon goed. Winkels zoals deze dus.

Online is het meestal wel veel goedkoper.

Merci allemaal! Inderdaad ook al veel gehoord over het "één systeem"
Nu aan het kijken naar Makita & Ryobi voornamelijk; Omdat daar inderdaad alles op één en dezelfde accu werkt over de jaren heen ook.

Gamma of Hubo, maar toen we gingen verbouwen zijn we wel een aantal keer naar een grotere bouwmarkt gegaan: Cevo in Westerlo. Gelijkaardige winkels zal je ook wel in andere regio's hebben. Veel meer keuze en expertise.
Stop maar met die gamma en hubo om uw tools te kopen, er is gewoon beter te krijgen voor hetzelfde geld.

Niet dat ik iets tegen gamma of Hubo heb. Als ik aan het klussen ben en ik heb rap iets nodig zal ik er zeker eens passeren.

Maar als het iets is voor de lange termijn (gereedschap, sanitaire onderdelen, etc..) dan ga je beter naar een degelijke zaak.

Klassieke DHZ zaken zijn goed als je en passant iets nodig hebt, of als er een goede deal is.

Voor gereedschap heb ik ze zelden goedkoper gezien dan online. Voor hout kan je beter naar een echte houthandel gaan.

Voor rioleringsbuizen en zo is Deschacht een goeie optie, jammerlijk genoeg tonen ze geen prijzen online. Het is eigenlijk ook een groothandel maar je kan ook als particulier daar dingen gaan kopen.

desco kan je als particulier ook gewoon binnen en krijg je +/- de btw als korting.
Toen ik bouwde kreeg ik 34% korting als particulier. Standaard geven ze 20% korting maar als je vraagt voor extra zelfbouwkorting krijg je nog eens 18% erbij.

Ik probeer zelf altijd bij groothandels of speciaalhandels te gaan om materiaal. Dan ben je zeker van de kwaliteit en een deftige prijs.
Ja in de houthandel betaal je meer voor bvb. een osb plaat dan in de gamma maar de kwaliteit is dan ook veel beter.

Hangt ook wel nog af welke houthandel.
Mijn schrijnwerker deed ook eens zijn beklag over simpele mdf die moeilijk geleverd geraakte via zijn normale leverancier.
Heeft dan eens bij een toch wel gekende houthandel (die ook meer schrijnwerk materiaal levert) besteld en was hier absoluut niet content van, zou serieuze rommel geweest zijn en moeilijk te verwerken.

Maar gaat het hier nu over machines of over verbruiksmateriaal?
Want ik lees desco, houthandel, links naar sites voor gereedschap.
Het gaat hier wat alle kanten heen.

Toen ik bouwde kreeg ik 34% korting als particulier. Standaard geven ze 20% korting maar als je vraagt voor extra zelfbouwkorting krijg je nog eens 18% erbij.

Ik probeer zelf altijd bij groothandels of speciaalhandels te gaan om materiaal. Dan ben je zeker van de kwaliteit en een deftige prijs.
Ja in de houthandel betaal je meer voor bvb. een osb plaat dan in de gamma maar de kwaliteit is dan ook veel beter.
ik wou niet overdrijven aangezien afaik niet iedereen die extra korting krijgt. waar ik ga is het ofwel die 20% ofwel zelfbouwkorting.

Hangt ook wel nog af welke houthandel.
Mijn schrijnwerker deed ook eens zijn beklag over simpele mdf die moeilijk geleverd geraakte via zijn normale leverancier.
Heeft dan eens bij een toch wel gekende houthandel (die ook meer schrijnwerk materiaal levert) besteld en was hier absoluut niet content van, zou serieuze rommel geweest zijn en moeilijk te verwerken.

Maar gaat het hier nu over machines of over verbruiksmateriaal?
Want ik lees desco, houthandel, links naar sites voor gereedschap.
Het gaat hier wat alle kanten heen.
Ik dacht alles aangezien er al een elektrisch gereedschapstopic is.

In de titel staat er materialen dus dacht dat ook eerder dit dan machines/gereedschap.
Imo is zo'n thread wel nuttig want ik denk dat iedereen gemakkelijk aan sites geraakt om machines te bestellen maar voor materialen is het soms veel moeilijker om een goede winkel/site te vinden.

Hangt er ook wat van af. Ik moet zeggen dat het voordeel van in een kleine gemeente wonen is dat ge nog kunt praten met de lokale handelaars en ge al rap wat korting krijgt. Onze lokale houthandelaar geeft dan weinig korting maar uiteindelijk kunt ge die altijd last minute bellen, die denkt mee met uw project en levering kost geen arm en been. Zoiets is ook goud waard imo.

Ik ben onlangs eens zo'n lecot binnen gegaan, amai wat was mij dat. 4/5 verkopers die liever met mekaar babbelen, diene winkel half leeg en dan nog eens een kwart van wat er lag qua vijzen enzo al de dozen al eens opengetrokken.

Bij gamma/Brico is het nochtans ook norbord?

Nu ja, ik ga er altijd chter bij de houthandel want dat is gemakkelijker en goedkoper (direct van het schap op de remork, pas later afrekenen) maar het viel me wel op

Terug
Bovenaan