Waar parkeren bij sportpaleis?

polar bear

Well-known member
Nu zaterdag ga ik voor het eerst in 15jaar nog eens naar het sportpaleis (Milk Inc tickets gekregen 😛).
We gaan met de auto en dus mijn vraag. Waar parkeer ik het best komende van West-Vlaanderen? Normaal gaan we redelijk vroeg gaan en eerst ergens simpel iets gaan eten (tips zijn ook welkom). Ik wil vooral na het optreden redelijk vlot weg kunnen rijden. Betalend parkeren is geen probleem maar even wandelen om de drukte te vermijden ook niet alle opties kunnen/mogen.
Thx

Nu zaterdag ga ik voor het eerst in 15jaar nog eens naar het sportpaleis (Milk Inc tickets gekregen 😛).
We gaan met de auto en dus mijn vraag. Waar parkeer ik het best komende van West-Vlaanderen? Normaal gaan we redelijk vroeg gaan en eerst ergens simpel iets gaan eten (tips zijn ook welkom). Ik wil vooral na het optreden redelijk vlot weg kunnen rijden. Betalend parkeren is geen probleem maar even wandelen om de drukte te vermijden ook niet alle opties kunnen/mogen.
Thx
Komende van de richting Gent parkeer ik op P+R linkeroever en neem dan tram 5 tot halte schijnpoort.

Komende van de richting Gent parkeer ik op P+R linkeroever en neem dan tram 5 tot halte schijnpoort.
ik zou hier ook voor opteren.
Zeker voor zoiets als Milk inc, da's niet het type optreden waar iederen op het einde van de set naar de metro gaat (denk ik?) maar meer een feestje waar dat wat trager uitdooft.
Dus niet het issue van 10.000 man in de metro.. dan is dat echt ideaal.

Op tijd komen en een steakske gaan eten in de slachthuislaan.

Thx allemaal daar kom ik al een eind mee weg!

Als je de tram neemt, weet dat rit naar het sportpaleis waarschijnlijk vlotjes gaan verlopen. De terugweg daarentegen is alles behalve plezant. Die trams worden letterlijk tot in de deuropening volgestampt... Welk vervoer je ook neemt, vlot wegraken zal niet lukken vrees ik :)

Als je de tram neemt, weet dat rit naar het sportpaleis waarschijnlijk vlotjes gaan verlopen. De terugweg daarentegen is alles behalve plezant. Die trams worden letterlijk tot in de deuropening volgestampt... Welk vervoer je ook neemt, vlot wegraken zal niet lukken vrees ik :)
Wij vertrekken altijd net voor de zanger(es) of groep daar hun laatste nummers beginnen zingen (Je merkt wel wanneer het zover is)

De gevolgen?
Negatief: **** jammer dat laatste meest bekende en sfeervolste nummer mis je dan!
Positief: Ne bijna lege metro / tram terug naar de P&R

Deze parking gewoon:

Openbaar vervoer is zoals gezegd een ramp om door te gaan, op deze parking ben je na een klein kwartiertje stappen en je hebt het "gemak" dat je kan aanschuiven in je eigen auto om door te gaan. Nooit langer dan 10 minuutjes aanschuiven met de auto om eruit te geraken.

Deze parking gewoon:

Openbaar vervoer is zoals gezegd een ramp om door te gaan, op deze parking ben je na een klein kwartiertje stappen en je hebt het "gemak" dat je kan aanschuiven in je eigen auto om door te gaan. Nooit langer dan 10 minuutjes aanschuiven met de auto om eruit te geraken.
Daar ben ik vorige keer ook gaan staan. Als je op tijd op het concert vertrekt ben je daar wel snel weg, maar ik weet niet hoe lang je daar moet aanschuiven als je wat trager weg bent.

Deze parking gewoon:

Deze zou ik ook aanraden, vooral om niet af te hangen van een tram. Let wel, ondanks gebrek aan slagbomen niet gratis. Je hebt echter wel een vrije keuze tussen twee parkeertarieven:

6 EUR/sessie als je registreert aan automaat, app, of via SMS.
44 EUR/sessie als je niet wenst te registreren, uitnodiging tot overschrijving komt dan in de post

Laatst bewerkt:
Deze parking gewoon:

Bedankt allen, deze zal het worden vanavond. Best zo dicht mogelijk bij de uitgang parkeren zeker om vlot weg te geraken?

Deze zou ik ook aanraden, vooral om niet af te hangen van een tram. Let wel, ondanks gebrek aan slagbomen niet gratis. Je hebt echter wel een vrije keuze tussen twee parkeertarieven:

6 EUR/sessie als je registreert aan automaat, app, of via SMS.
44 EUR/sessie als je niet wenst te registreren, uitnodiging tot overschrijving komt dan in de post
Het staat er anders wel mooi aangegeven, tenzij je niet kan lezen.

Aan de overkant van de straat, heb je ook nog een aantal parking, met dezelfde tarieven, geen idee of die dan vlotter zijn, maar ze zijn in ieder geval iets goedkoper.

Naast parking Spoor Oost heb je ook de parking van de gamma/delhaize, is gratis maar wel prive en zal wel vol staan. Of je aan de parking bij het rivierenhof staan, ingang Oost, is geloof ik gratis die parking, wel iets verder wandelen, vroeger kon je dan de doorsteek maken bij het fietspad, maar nu komt daar de bypass.

Bedankt allen, deze zal het worden vanavond. Best zo dicht mogelijk bij de uitgang parkeren zeker om vlot weg te geraken?
Je kan dat niet kiezen, fluovestjes wijzen de weg bij grote optredens.
Laat genoeg toekomen of iets vroeger vertrekken om ietwat vlot van die parking te geraken.

Wij nemen ook altijd de tram in Melsele of Linkeroever. Al dat makkelijk is. Niet met de auto de stad in, geen parking moeten zoeken in een stad waar die al moeilijk te vinden is. Voor de show is het makkelijk. Erachter is het natuurlijk altijd een drukte, maar dat lossen we op door nog iets te drinken alvorens terug te reizen. Tegen dan is er al een pak volk weg en iets minder druk.

Sinds de ontdekking van Linkeroever doe ik niets anders meer, alst in Sportpaleis te doen is.

Alst in de Lotto Arena te doen is en er is geen optreden int Sportpaleis, zou ik dichter durven kruipen.

Gisteren dus op parking spoor Oost gaan staan. Met de tram zagen we minder zitten
Mooi op tijd en geluk gehad door de aanwijzing van de parkeerwachters dicht bij de uitgang van de parking. 10min wandelen langs een mooi verkeersvrij pad en daar ter plaatse nog een pita gegeten in een zaak vlakbij, Ideaal.
Na het laatste nummer direct vertrokken en ik schat dat we +-bij de eerste 15% buiten waren dus een gezellige drukte naar buiten maar zeker geen gedrum. Aan de parking waren de eerste auto's aan het aanschuiven maar na 5min waren we er al af en na een kwartier zaten we al op de ring. Bedankt allen voor de tips!

Andere tip voor de toekomst en/of als alternatief : Stella Marisstraat/Ullenshofstraat. Direct op de autostrade op de oprit Merksem, weg van alle drukte. Dan kan je gerust het laatste nummer afwachten want zelfs in de massa duurt het niet lang om het Sportpaleis te verlaten. Wandelingetje van max 10 minuten en huppakee, naar huis.

We parkeren meestal aan Spoor Oost maar als we willen voorkomen dat we te lang moeten aanschuiven om uit de parking te geraken, moeten we heel snel na het optreden doorgaan. Ik ga niet zo vaak naar het Sportpaleis voor een optreden maar dat is eigenlijk niet plezant op die manier. Sommige mensen vertrekken zelfs tijdens het laatste nummer al.

Je kan uiteraard pinten blijven pakken en pas na een uur vertrekken ... maar doorgaans doe ik liever kleinschalige optredens waar parking of de grote mensenmassa nooit een issue is.

Terug
Bovenaan