Waardige vervanger voor Samsung Galaxy A53 5G 128GB?

BesiX

Active member
Crowdfunder FE
Na 3,5 jaar wou ik eens kijken of een upgrade naar een nieuwere smartphone al genoeg extra's t.o.v. mijn huidige opleverde.
Maar als ik dan alle specs vergelijk, merk ik dat er buiten 2GB+ RAM en een iets snellere CPU weinig anders is dat we warm maakt voor een update.
Is het mogelijk dat de Samsung Galaxy A53 5G te goed was als budget smartphone in 2022?

De accu gaat nog altijd lang genoeg mee, ik merk slechts soms dat enkele apps wat trager beginnen werken (maar ik game niet op mijn gsm) en de camera's zijn echt super. (Al dat ik geen fanatiekeling ben op vlak van fotografie.)

Ik heb al vergeleken met zoveel andere smartphones, maar prijs/kwaliteit lijkt de markt op 3,5 jaar tijd toch een beetje zot geworden te zijn.
Als ik bijv. deze vergelijk met de opvolger (Samsung Galaxy A56 5GB), merk ik dat onder meer de camera's slechter geworden lijken?:

Als ik dus een echte jump in performance wil, ben ik al half verplicht om het budget te verhogen naar 850 EUR of meer.
Persoonlijk zie ik me dat toch niet snel betalen voor een smartphone...
Of zijn er toch nog opties/deals die ik over het hoofd gezien heb voor een "middenklasse smartphone" (lees: 350-600 EUR)?

Terug
Bovenaan