Wandelen & Hiken (apps, routes, tips, etc.)

Ik heb járen geleden wel dat world map pack gekocht aan sterk verminderde prijs maar that's it.
Idem, en gebruik het eigenlijk amper. Routeyou/Komoot/Wikiloc: Ik vind het allemaal nogal een rommeltje persoonlijk, vooral handig om wat indicaties te hebben en dan zelf iets uit te tekenen.

Het offline kaarten downloaden op Komoot (los van een route) vind ik ook verschrikkelijk met die vage regio's. Dan teken ik liever alles zelf uit op brouter en dan inladen op osmand en/of de Garmin Fenix.

Wat is de meerwaarde van te betalen voor Komoot Premium?
Ik heb járen geleden wel dat world map pack gekocht aan sterk verminderde prijs maar that's it. Ik bouw mijn route en dan laad ik op de route op mijn Garmin Fenix/Garmin Edge. Works like a charm zonder subscription cost.
Ook nooit begrepen.
Ik gebruik al jaren https://ridewithgps.com (voor zowel fietsroute's als hikeroute's) en kan alles doen wat ik nodig heb zonder "premium" account.

Ik zou het niet weten, want ik weet niet wat het verschil is met de gratis versie :) Het enige wat ik uit het blote hoofd kan zeggen is dat de kaarten steeds up to date zijn, maar dat lijkt me een verwaarloosbaar argument. Je hebt ook spraaknavigatie wat niet beschikbaar is bij de gratis versie (denk ik). En dat vind ik echt wel een heel grote meerwaarde.

Zestig euro is idd duur, maar als ik zie hoeveel uren ik het op jaarbasis gebruik, is dat een relatief klein bedrag.

Ik lees hier dat de meesten gewoon de OpenStreetmaps kaarten gebruiken om routes uit te tekenen. De claim dat die zeer volledig is moet je toch met een korreltje zout nemen. Ik wandel graag avontuurlijk, liefst over single-tracks, kleine, weinig gebruikte paadjes (meestal in Wallonië) en dan schiet OpenStreetmaps alleen toch tekort.
Ik vind het persoonlijk een noodzaak om ook de kaarten van het NGI beschikbaar te hebben, ik vind ze toch nog net wat completer en juister dan OpenStreetmaps. Bij het uittekenen van mijn routes gebruik ik dus drie kaarten: OpenStreetmaps en de oude en nieuwe kaarten van het NGI.
Dat wil dus ook zeggen dat ik een betalend abonnement nodig heb, want zover ik weet is er geen dienst waarbij je gratis routes kan uittekenen op de kaarten van het NGI. Ik gebruik al jaren SityTrails. Dat kostte jarenlang 15€ per jaar, ik geloof dat het nu 25€ is voor een jaar. De routes teken ik uit op PC, ik gebruik dan hun app voor het navigeren tijdens de wandelingen.

Voor wandelingen buiten Belgïe gebruik ik OSMand voor navigatie.

Ik lees hier dat de meesten gewoon de OpenStreetmaps kaarten gebruiken om routes uit te tekenen. De claim dat die zeer volledig is moet je toch met een korreltje zout nemen. Ik wandel graag avontuurlijk, liefst over single-tracks, kleine, weinig gebruikte paadjes (meestal in Wallonië) en dan schiet OpenStreetmaps alleen toch tekort.
Ik vind het persoonlijk een noodzaak om ook de kaarten van het NGI beschikbaar te hebben, ik vind ze toch nog net wat completer en juister dan OpenStreetmaps. Bij het uittekenen van mijn routes gebruik ik dus drie kaarten: OpenStreetmaps en de oude en nieuwe kaarten van het NGI.
Dat wil dus ook zeggen dat ik een betalend abonnement nodig heb, want zover ik weet is er geen dienst waarbij je gratis routes kan uittekenen op de kaarten van het NGI. Ik gebruik al jaren SityTrails. Dat kostte jarenlang 15€ per jaar, ik geloof dat het nu 25€ is voor een jaar. De routes teken ik uit op PC, ik gebruik dan hun app voor het navigeren tijdens de wandelingen.

Voor wandelingen buiten Belgïe gebruik ik OSMand voor navigatie.
Voor België ondertussen € 29,99

Voor België ondertussen € 29,99

Ik beweer zeker niet dat Sitytrails beter is dan de rest ofzo.
Na de prijsverhoging van 15€ naar 25€ heb ik eens rondgekeken naar alternatieven. Ik herinner me dat ik er wel een aantal gevonden had, maar ze waren allemaal even duur of duurder.

ZIjn er hier al die de WestHighlandWay hebben gewandeld? Eind mei gaan wij eraan beginnen, alles is nu geboekt. Logies en bagagetransfers.

Is het pad gemakkelijk te volgen? Is het goed aangegeven?
Moeilijke of zware etappes?
Makkelijk te volgen ja, goed aangeduid.
Devils staircase wordt als lastige etappe aangegeven. Dat is een pittige klim maar nu ook niet zo lang. Ik vond het langs Loch Lomond veel pittiger. Geen idee hoe het nu is maar indertijd lastig pad met veel op en neer gaan. Wij hadden goed weer op Rannoch Moor. Dat is allemaal vrij plat maar waarschijnlijk niet zo aangenaam bij slecht weer.

Is het pad gemakkelijk te volgen? Is het goed aangegeven?
Moeilijke of zware etappes?
Ja je zal niet verloren lopen. Staat overal zeer goed aangegeven.
Pittige klim is idd Devils Staircase maar met een dagrugzak zal dat wel heel goed meevallen. Ik had toen een rugzak van 25kg (eerste trektocht, onervaren en veel te zwaar lol).
Stuk naast Loch Lomond vond ik ook zwaar, je loopt een lang stuk over boomwortels en rotsige stukken op en neer.

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan