Wantoestanden in de kinderopvang

Dat klopt in de veronderstelling dat het merendeel van de scholen zo een grens hebben, en er dus 3, 4, 5 kinderen in die "ene" school zonder grens terechtkomen. Welk aandeel van de scholen hebben zo een grens? Als het de helft is dan gaat het om een stijging van twee kinderen/klas, wat ook niet gigantisch is. Ik heb geen weet van cijfers dus kan maar uit eigen ervaring spreken. Hier in de buurt maar één (freinetschool) van de ongeveer vijf-zes kleuterscholen (katholiek/stedelijk/gemeenschap). Dus hier valt dat allemaal wel mee.

Dat er maar één instapklas is in veel scholen hier in de buurt vind ik ergens wel absurd, aangezien in de meeste scholen hier in de buurt er dan voor elk volgend jaar twee kleuter/lagere klassen zijn.

Dat klopt in de veronderstelling dat het merendeel van de scholen zo een grens hebben, en er dus 3, 4, 5 kinderen in die "ene" school zonder grens terechtkomen. Welk aandeel van de scholen hebben zo een grens? Als het de helft is dan gaat het om een stijging van twee kinderen/klas, wat ook niet gigantisch is. Ik heb geen weet van cijfers dus kan maar uit eigen ervaring spreken. Hier in de buurt maar één (freinetschool) van de ongeveer vijf-zes kleuterscholen (katholiek/stedelijk/gemeenschap). Dus hier valt dat allemaal wel mee.

Dat er maar één instapklas is in veel scholen hier in de buurt vind ik ergens wel absurd, aangezien in de meeste scholen hier in de buurt er dan voor elk volgend jaar twee kleuter/lagere klassen zijn.
Hier in de buurt zijn er 4 haalbare scholen. 3 ervan hebben die grens. Dus ik vermoed dat de school in Hallaar wel een grote kleuterklas zal hebben (alle andere scholen zijn weer een stuk verder)

Impact op het kind is schrijnend maar eveneens op de ouders. Blijkbaar anderhalf jaar uit hun ouderlijk gezag ontzet, wat een hel! Uw kind vecht voor zijn leven, uw kind is getekend voor het leven en jij moet de moed vinden te bewijzen dat jij uw kind dat niet hebt aangedaan. Vreselijk..

Waar komt dat eigenlijk op neer. Is dat kind dan die tijd niet bij de ouders geweest?

Waar komt dat eigenlijk op neer. Is dat kind dan die tijd niet bij de ouders geweest?
Google zegt mij:
De ontzetting kan zowel geheel als gedeeltelijk zijn (art. 32 en art. 33 WBJ):

• Geheel: de ontzetting slaat op alle rechten die uit het ouderlijk gezag voortvloeien. Voor de ontzette ouder betekent dit concreet:
    • uitsluiting van het recht van bewaring en opvoeding;
    • onbekwaamheid om de minderjarige te vertegenwoordigen, tot diens handelingen toestemming te geven en diens goederen te beheren;
    • uitsluiting van het recht van genot bedoeld in artikel 384 van het BW;
    • uitsluiting van het recht om levensonderhoud te vorderen;
    • uitsluiting van het recht om hun nalatenschap geheel of ten dele te verkrijgen
  • Gedeeltelijk: slaat op alle rechten die specifiek door de rechtbank worden vastgelegd.
In beide gevallen wijst de jeugdrechtbank een persoon aan die, onder toezicht, de hierboven vermelde rechten zal uitoefenen en die de bijhorende verplichtingen dient na te komen (art. 34 WBJ). Deze persoon noemt de provoogd van de minderjarige7.
Dus ik denk het wel. Wraakroepend wel als dit kind uit een kinderopvang komt waar al feiten hebben plaatsgevonden.

Goh, hetzelfde geldt voor IT'ers he ("veel geld verdienen voor heel de dag aan pc te zitten"), dat lijkt me nu geen reden om de job niet te gaan doen. Het lijkt me eerder dat het feit dat die voor 34 peuters moeten zorgen een obstakel is om de job te gaan doen...
Maar de ITer verdient effectief hopen geld :p

En als je er meer had dan waren de groepen niet zo groot natuurlijk

de eerste lockdown is van midden maart 2020, dus die eerste kinderen gaan nog niet echt naar school zeker (9 maand + 2.5 jaar)?
Jawel, mijn zoontje is geboren in mei 2020 (volle lockdown, mocht zelf m'n auto niet gaan verzetten op de spoedparking om 4u 's nachts omdat corona blijkbaar van achter een struik op mij kon springen :oink: ) en gaat intussen naar school in de instapklas.

Jawel, mijn zoontje is geboren in mei 2020 (volle lockdown, mocht zelf m'n auto niet gaan verzetten op de spoedparking om 4u 's nachts omdat corona blijkbaar van achter een struik op mij kon springen :oink: ) en gaat intussen naar school in de instapklas.
Maar toen was er dus geen Lockdown (en babyboom) wanneer jullie zwanger werden ;).
Die van het babyboomjaar worden nu ingeschreven. Onze dochter is van januari 2021, dus zwanger in april 2020. En school in september 2023.

Zie @anders. , als er een stijging was in het aantal kinderen door de lockdown, moeten die tijdens de lockdown verwekt zijn :smile:

Afgelopen vrijdag, op één en dezelfde dag in het nieuws:
Enerzijds: "Vlaamse Regering houdt de vinger op de knip: geen extra geld voor kinderopvang voor september 2023"
Anderzijds: "Vlaamse Regering maakt megabudget van 130 miljoen euro vrij voor nieuw Museum van Hedendaagse Kunst in Antwerpen".

Journalisten: *krekels*

De zoveelste geldtransfer van de rest van Vlaanderen naar Antwerpen, omdat de voorzitter van de grootste partij daar burgemeester is. Hij zit op de perfecte positie om alle middelen netjes te delegeren naar zijn stad. Van degoutant cliëntelisme gesproken.
Bart De Wever maakt verder gebruikt van het verlies van macht door de klassieke media (door de opkomst van sociale media) om kritische journalistiek onder de knoet te houden.

Onze regio wordt bestuurd vanuit de dictatuur van het Schoon Verdiep in Antwerpen, terwijl onze baby's en kinderen sterven in de crèches.

"Baby Liony belandt op intensieve zorg na dagje bij onthaalouder, man en vrouw opgepakt"

Om nog even op te brengen, sorry voor de HLN link

“De feiten werden uitgebreid onderzocht, maar uit het onderzoek kwamen onvoldoende bewijzen naar voren”, aldus het parket dinsdag op een infomoment. “Daarom werd het dossier een eerste keer geseponeerd op 12 januari 2022.”

De politie heeft vervolgens “steekproefgewijs” beelden bekeken van de camera’s die sinds 2021 in de crèche hingen, maar heeft daarbij geen belastende elementen aangetroffen. Ook bij nieuwe verhoren bleven de verdachten alle aantijgingen ontkennen, waarna de zaak nu dus opnieuw geseponeerd werd. “Er kon niet worden aangetoond dat de verdachten misdrijven hebben gepleegd.”

Laatst bewerkt:
Om nog even op te brengen, sorry voor de HLN link

Misschien enkel citaten geven, en niet zomaar links droppen.

Dus, als ik het goed samenvat: ex-werknemers rapporteren zware kindermishandeling, genre emotioneel misbruik, opsluiten, dwangvoederen. Parket doet eerste keer onderzoek, geseponeerd wegens gebrek aan bewijzen. Dan levert de zorginspectie een rapport af over onmiddelijk sluiten, gebaseerd op zelfde informatie (?), crèche gaat dicht. Mediastorm, parket heropent onderzoek. Er hingen sinds het eerste onderzoek camera's, waar niets op te zien was (steekproefgewijs), dus opnieuw geseponeerd.

Dus: persoon wordt niet vervolgd, maar crèche blijft toch dicht?

Terug
Bovenaan