Wat is BGs favoriete film uit het jaar XXXX ?

DwightSchrute

Well-known member

https://letterboxd.com/robin2517vega/list/bgs-movie-of-the-year-xxxx/share/mEM14lJndW6gajSi/

Naar het idee van Reddit een klein probeerseltje op BG.

Elke dag kiezen we een nieuwe 'beste film' startend vanaf 2025 en eindigend met 18xx.
De winnaar van de dag is de film met de meeste votes. Indien er zich een tie voordoet, zullen we de beslissing nemen via een tie break in een apart topic zodat dit topic vlot kan overgaan naar het volgende jaar.
Gezien we met minder zijn dan op Reddit lijkt me de beste optie om elke user de post te laten kopieren van de vorige user en er zijn nominatie aan toevoegt of geeft een extra punt aan een reeds toegevoegde nominatie.

We blijven deze post gebruiken om alle jaren te doorlopen, een nieuw jaar start telkens om 00h00. Op 17/7 starten we dus met het jaar 2025.

Let op!
- We kijken naar de IMDB release date. (Jaar die je ziet in de titel op IMDB bv. Nosferatu = 2024)
- Kortfilms, docu's, muziekvideo's, etc. zijn niet geldig.

Bv.

Post 1:
Flow 1

Post 2:
Flow 1
Megalopolis 1

Post 3:
Flow 1
Megalopolis 2

Laatst bewerkt:
I like. :thumb:

Maar als ik mag kiezen gaan we hier volledig insane in. :biglaugh:
Als in beginnen bij 2025 (of 24 gezien 25 nog maar halverwege is) om dan elke dag een jaar dieper de geschiedenis in te duiken?
Dat zouden we een half jaar kunnen volhouden om te eindigen ergens rond 1895 met de lumieres hun train leaving station of workers leaving factory ofzo. ;p

Awesome! Lijkt me ook leuk om vanaf 2025 elke dag een jaar terug te gaan. Ik zou ook als regel willen toevoegen dat er gekeken wordt naar het originele release jaar (aka IMDb datum).

Wat te doen wanneer we geen enkele film hebben met meerdere votes? Zie ik wel vrij snel gebeuren.

Je kan heel wat systemen bedenken met spillovers of runoffs maar misschien gewoon gemakkelijk houden zodat we elke dag sowieso naar de volgende ronde kunnen? In het geval van een tie een automatische win voor de nominatie met de hoogste IMDB score?

Mijn voorstel is om in geval van een tie à la battle royale stijl te werken. Maar dan wel per decade en via een apart topic om inderdaad de dagelijkse rondes niet te doorbreken en het overzichtelijk te houden.

Dus bv voor de 2020s zijn er 2 Ties, dan maak ik een apart topic waar 24h kan gestemd worden op deze ties.

Ja op Amerikaanse filmfestivals, officiële Belgische releasedatum was 16 januari 2025.
Zelfs op imdb staat er 16 januari 2025 bij de US release (early access).
So? De regels zijn duidelijk, zie openingspost. Volg aub IMDb datums zodat alles gelijk is voor iedereen. Ik had bvb Presence in België gezien in oktober 2024...

Ja op Amerikaanse filmfestivals, officiële Belgische releasedatum was 16 januari 2025.
Zelfs op imdb staat er 16 januari 2025 bij de US release (early access).
Laat het ons niet moeilijk maken, de IMDB titel geeft 2024 aan. Ook de filters op release year werken op deze manier zie ik.

Je mag Presence morgen nomineren :tongue:

2025
Sinners 3

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan