Ik zit een beetje in hetzelfde schuitje als de TS, in de zin dat ik zoveel brede interesses heb, en ik me nooit echt toeleg op iets concreets voor lange periode om er echt erg goed in te worden.
Het probleem is dat ik meestal een aantal weken erg enthousiast kan zijn over een onderwerp, om dan ineens de interesse keihard te verliezen. Ik vermoed ook ADHD bij mezelf, dus misschien heeft dat er iets mee te maken.
Wat heb ik al allemaal gedaan:
-Voetbal (jeugd)
-Basketbal (jeugd)
-Lopen
-Fietsen
-Lindy hop dansen
-fietsherstel
-Tekenacademie
-Fotografie
-Gitaar
-vegetarisch koken
-Programmeren als hobby
-Games maken in Unity
-Elektronica & 'maker'-stuff
-Fotobewerking in Photoshop
-En natuurlijk gamen, veel gamen
Niche-onderwerpen waar ik al veel over las:
Wetenschap
Muziektheorie
Stedenbouwkunde & architectuur
Geografie en geschiedenis
Economie
Het zorgt ervoor dat ik op een forum als dit altijd wel met een min of meer gefundeerde mening kan afkomen, maar een expert ben ik echt nergens in.
De conclusie die ik voor mezelf trek is dat ik mijn 'generalisme' maar moet omarmen in plaats van al te veel keuzes te maken. Mijn hobbyproject voor 2024 en 2025 is:
Zelf een arcade-retroconsole ontwerpen, 3d printen en lasersnijden, daarvoor een eigen game ontwerpen in Unity dat gaat over een van mijn interesses, en daar vervolgens zelf de art en muziek voor maken. Het zal allemaal uitblinken in middelmatigheid, maar ik hou me tenminste bezig, en wie weet zit er dan ook progressie in.