Ah, maar jij noemt het irrelevant. Consent is wel degelijk voorwaardelijk. Klaar.Irrelevant en dat betwist ik ook niet. Volgens het artikel was de dame akkoord met seks, en is het *achteraf* pas dat er problemen waren omdat de betaling bewust niet werd uitgevoerd.
Dat zou gelijkaardig zijn. Dan ben je een eikel, maar heb je haar toch niet verkracht. Ofwel geef je consent, ofwel niet, je kan dat toch niet voorwaardelijk maken? Als een vrouw tegen mij liegt over haar gewicht, heeft ze mij dan ook verkracht? Het artikel haalt dat wat vaag aan dat gewone leugens geen probleem zijn. maar vanaf wanneer dan wel? Wat als ze een valse foto van een weegschaal doorstuurt?
Lijkt me ook irrelevant.
Ze gaf wel toestemming, maar gebaseerd op verkeerd voorgestelde feiten. Dat kan oplichting, misbruik van vertrouwen zijn, maar toch geen verkrachting? Ze gaf toestemming voor seks.
Helemaal niet. Als ik jou mijn auto uitleen omdat jij zegt dat je een rijbewijs hebt en nog nooit een ongeval hebt gehad, en achteraf bleek dat je geen rijbewijs had en een brokenpiloot bent, dan wil dat niet zeggen dat mijn auto plots gestolen werd. Neen, je hebt gelogen en me opgelicht, maar het was geen diefstal.
En je voorbeeld van oplichting is ook goed. Ja, met het rijbewijs heb ik je opgelicht. Dat heet dan list. En seks door list is verkrachting.