Wat is voor jou wel vanzelfsprekend, maar voor anderen niet?

bakken van 1kg macaroni/lasagne eten
:love:

Lyrics onthouden. Ik moet een nummer 2-3 keer horen en het is zo goed als "opgeslagen" in mijn geheugen.

Onlangs eens een test gedaan en door mijn Last.fm profiel gegaan, liedjes die ik al 10+ jaar niet meer heb beluisterd kon ik nog steeds spontaan meezingen (+ ook na de eerste paar seconden meteen het nummer herkennen)

Ik ben een kei in smalltalk. Maar echt hè, eender waar, wanneer, met wie dan ook,... no prob for me!

Ik kan tanken en dan de pomp vast klikken zodat ik het niet de hele tankbeurt moet vasthouden.

Ik ben een kei in smalltalk. Maar echt hè, eender waar, wanneer, met wie dan ook,... no prob for me!
Jij bent dus de ideale persoon op netwerkevents? Ik haat dat.

Ik heb altijd (onbewust weliswaar) mijn omgeving in de gaten tot in detail. Zo zie ik op voorhand eventuele problemen van mijlen ver afkomen en kan ik veel situaties inschatten. Ik moet daar geen enkele moeite voor doen. Dat gaat vanzelf.

Ik kan tanken en dan de pomp vast klikken zodat ik het niet de hele tankbeurt moet vasthouden.
Kan je ook probleemloos plassen aan het urinoir als er anderen staan? Oooh wait...

OT: ik ben ervan verbaasd hoe veel collega's nog met een pc zitten te sukkelen voor doodgewone zaken soms. Zowel jong als oud hoor. Gewoon de toepassingen ten volle benutten en die gebruiken zodat uw werk veel sneller en efficiënter loopt. Alsook bij een simpel probleem met de pc of met een toepassing eerst eens even logisch nadenken ipv meteen het aan iemand te vragen. Maar met die 100 apps op hun smartphone kunnen ze dan wel goed werken...
En dan daarna horen: ja Deckard kan echt snel met de computer werken, die weet keiveel van computers. :unsure:

Jij bent dus de ideale persoon op netwerkevents? Ik haat dat.

Ik heb altijd (onbewust weliswaar) mijn omgeving in de gaten tot in detail. Zo zie ik op voorhand eventuele problemen van mijlen ver afkomen en kan ik veel situaties inschatten. Ik moet daar geen enkele moeite voor doen. Dat gaat vanzelf.
Goh ja ik heb al heel mijn leven een vlotte babbel en ik ben vrij sociaal aangelegd.

Kan je ook probleemloos plassen aan het urinoir als er anderen staan? Oooh wait...
Als ik mijn plastuit bij heb wel!
Ik zou wel loeren naar de mannen langs me.

Kweet ni of het abnormaal is maar ik eet citroenen altijd met schil en al.
Citrusvruchten met schil eten vind ik een beetje vreemd, voor de smaak moet je het niet doen en ongetwijfeld krijg je nog een hoop pesticiden binnen. Je hebt wel zo van die Arabische of Marokkaanse opgelegde citroenen, daar snap ik dat al meer.

Ik eet wel kiwi's met de schil. De gele zijn toch glad, en bij de groene kan je misschien er eens met een handdoek over wrijven als je bang bent van die "haartjes'. Zo krijg je meteen extra vezels binnen.

Laatst bewerkt:
Citrusvruchten met schil eten vind ik een beetje vreemd, voor de smaal moet je het niet doen en ongetwijfeld krijg je nog een hoop pesticiden binnen. Je hebt wel zo van die Arabische of Marokkaanse opgelegde citroenen, daar snap ik dat al meer.

Ik eet wel kiwi's met de schil. De gele zijn toch glad, en bij de groene kan je misschien er eens met een handdoek over wrijven als je bang bent van die "haartjes'. Zo krijg je meteen extra vezels binnen.
Vreemd vinden dat je citroenen eet met schil, maar zelf wel de harigste vrucht ter wereld opfretten met schil en al. :unsure:

Voor mij is het zelfsprekend dat je die dingen schilt.

Vreemd vinden dat je citroenen eet met schil, maar zelf wel de harigste vrucht ter wereld opfretten met schil en al. :unsure:

Voor mij is het zelfsprekend dat je die dingen schilt.
Maar een schil van een citrusvrucht is dik en bitter, de schil van een kiwi daar bijt je makkelijk doorheen en die smaakt ook niet slecht. Ook het schillen zelf is bij een citrusvrucht ook veel handiger.

Maar een schil van een citrusvrucht is dik en bitter, de schil van een kiwi daar bijt je makkelijk doorheen en die smaakt ook niet slecht. Ook het schillen zelf is bij een citrusvrucht ook veel handiger.
Een kiwi moet je dan ook niet schillen. Je moet dat doorsnijden en dan uitlepelen.
Voila, een tweede bijdrage van mij aan deze thread! :unsure:

Wat nog vanzelfsprekend is voor mij is dat je als je nieuw bent op het werk niet keet begint te schoppen tegen de gevestigde machten en alles meteen wil veranderen.

Citrusvruchten met schil eten vind ik een beetje vreemd, voor de smaak moet je het niet doen en ongetwijfeld krijg je nog een hoop pesticiden binnen. Je hebt wel zo van die Arabische of Marokkaanse opgelegde citroenen, daar snap ik dat al meer.

Groot verschil tussen de schil van een citroen en die van een appelsien. Van een appelsien is dat niet te eten. Van een citroen vind ik best lekker. En ik was de citroen en snij hem in plakjes alvorens hem op te eten. (en ik eet zo geen ganse)

Een appel vreet ik ook met klokhuis en al.

Voor mij ook vanzelfsprekend.

OT: ik ben ervan verbaasd hoe veel collega's nog met een pc zitten te sukkelen voor doodgewone zaken soms. Zowel jong als oud hoor. Gewoon de toepassingen ten volle benutten en die gebruiken zodat uw werk veel sneller en efficiënter loopt. Alsook bij een simpel probleem met de pc of met een toepassing eerst eens even logisch nadenken ipv meteen het aan iemand te vragen. Maar met die 100 apps op hun smartphone kunnen ze dan wel goed werken...
En dan daarna horen: ja Deckard kan echt snel met de computer werken, die weet keiveel van computers. :unsure:
Gistern kwam iemand binnen op de IT dienst met zijn laptop. Plots wordt z'n scherm vanzelf donkerder en dat moest gefixt worden.
Dat was overigens telkens als z'n laptop op batterij liep en de batterij bijna plat was.

1) De "ik eet citroenen" is al abnormaal. Citroenen pers je, of snij je in plakjes om ergens bij te doen ofzo :p
2) met schil en al, you crazy? :D
Haha, inderdaad. Kunt ge het u voorstellen?!

vreemde en zeer specifieke, maar irrelevante details onthouden van het verleden. tot voor mijn vijfde levensjaar kan ik mij flarden herinneren en beschrijven tot in het detail, maar vraag mij niet wat ik vorig weekend heb gedaan :unsure: .

mensen onthoud ik ook meestal aan specifieke details 'dunne lippen', 'die met de neus', 'slouch', 'die met zijn voorhoofd'. meestal weten de mensen in context wel over wie ik het heb.

Hier is hij dan!

Bedankt aan @Chill Panda voor de aanzet in https://www.beyondgaming.be/threads...-vanzelfsprekend-maar-voor-anderen-wel.14208/.

Voor mij vanzelfsprekend: de bladeren van bijvoorbeeld bloemkool eten. In de Colruyt zie ik vaak mensen half furieus de bladeren eraf trekken en terug in de bak gooien. Ik denk dan altijd in mezelf:

1. Het is prijs per stuk, niet per gewicht
2. De bladeren zijn eetbaar en lekker gegrild :cry:
De meesten weten dat volgens mij gewoon niet dat dat eetbaar is. Ik heb dat eens gestoofd in boter, en da's wel lekker, maar een meerwaarde vind ik ze niet. Het is bij die ene keer gebleven.

vreemde en zeer specifieke, maar irrelevante details onthouden van het verleden. tot voor mijn vijfde levensjaar kan ik mij flarden herinneren en beschrijven tot in het detail, maar vraag mij niet wat ik vorig weekend heb gedaan :unsure: .

mensen onthoud ik ook meestal aan specifieke details 'dunne lippen', 'die met de neus', 'slouch', 'die met zijn voorhoofd'. meestal weten de mensen in context wel over wie ik het heb.
Details onthouden heb ik ook soms. Mensen vinden het dan creepy als je die oprakelt. "ha ja ik weet nog 10 jaar geleden toen je zei..." of gewoon algemeen "heb je niet eens ... gedaan" of "ben je niet fan van ..."...

Laatst bewerkt:
De meesten weten dat volgens mij gewoon niet dat dat eetbaar is. Ik heb dat eens gestoofd in boter, en da's wel lekker, maar een meerwaarde vind ik ze niet. Het is bij die ene keer gebleven.

Details onthouden heb ik ook soms. Mensen vinden het dan creepy als je die oprakelt. "ha ja ik weet nog 10 jaar geleden toen je zei..." of gewoon algemeen "heb je niet eens ... gedaan" of "ben je niet fan van ..."...
Ik heb echt een grondige hekel aan voedsel weggooien. :P

Terug
Bovenaan