Wat nu niet meer denkbaar is...

wij hadden vroege ne stookput achter in den hof. Dat was n grote gemetste cirkel zoals ne waterput.

Een paar keer per jaar werd daar afval in opgestookt.

Op een dag werd daar ne zak ingesmeten die achteraf een spuitbus bleek te bevatten.

Was me dat ne knal en een steekvlam.

Expres de film ervoor niet willen afzien met het excuus: ik neem het einde op. En dan maar hopen dat de ouders te lui waren om de VCR af te zetten.

Dag erna inspectie hoeveel minuten content effectief opgenomen was voor ze het door hadden.
Toch grappig soms hoe mensen totaal onafhankelijk van mekaar dezelfde problemen op dezelfde manier oplossen ;)

Dat zou ge nog wel geweten hebben, een schuurliedje met weinig kleren waarin ze danst met een python

Ik ben daar geen enkele python tegengekomen :(

Mja,

vond dit toch ook niet mis : https://i.pinimg.com/originals/ee/f2/37/eef2372f3a567fb08a0a44290da5c5fa.jpg
Mja, dat was hetzelfde voor al die andere series destijds...
Buffy the vampire slayer, xena the warrior princess, weird science,...

Enigste dat mijn jongere puber zich destijds afvroeg was als je naar zo'n serie keek dan liep dat daar vol mooie jonge deernes. Als je dan naar uw eigen school ging, dan was dat toch iets andere koek hoor :p.

Op vrijdagavond naar de videotheek gaan..De geur van tapijtreiniger. Daar een kaartje of vijf uit de rekken nemen en met een stapel videobanden naar huis gaan. Als puberventje Wild Things mee smokkelen tussen Dr Dolittle en There's something about mary en die paar scenes met Denise Richards en Neve Campbell zo vaak bekijken dat de band na het weekend bijna versleten was.

...20 fr boete moeten betalen omdat de vhs niet teruggespoeld was.

Op vrijdagavond naar de videotheek gaan..De geur van tapijtreiniger. Daar een kaartje of vijf uit de rekken nemen en met een stapel videobanden naar huis gaan. Als puberventje Wild Things mee smokkelen tussen Dr Dolittle en There's something about mary en die paar scenes met Denise Richards en Neve Campbell zo vaak bekijken dat de band na het weekend bijna versleten was.

...20 fr boete moeten betalen omdat de vhs niet teruggespoeld was.
Was wild things in Europa niet uitgebracht onder de naam sex crimes?

Iedere zondag mee MOETEN naar de mis.
En verplicht gaan biechten als je met school naar de mis ging (en dan iedere keer iets uitvinden 😁)

De priester die bij onze lagere school kind aan huis was. En zover ik weet was dat onschuldig, we hadden nog nonnen als leerkracht en de priester woonde letterlijk naast het school.

Ik herinner me zelfs dat we daar eens met de hele klas in de tuin gingen spelen. Geen idee waarom, misschien had onze leerkracht een noodgeval ofzo.

Dat zou vandaag toch niet zomaar passeren lijkt me.

Ik denk dat zo ergens tussen de jaren '60 en '90 we hier in ons deel van de wereld een tijdelijke piek hadden in het accepteren van naakt en zo'n zaken. Als kind herinner ik me dat veel vrouwen, inclusief mijn moeder, al eens in monokini op het strand lagen.

Ik ken geen vrouwen van mijn leeftijd (midden 30) of jonger die dat doen.

Gelijkaardig: gezamenlijke kleedkamers in openbare zwembaden. Wel per geslacht, maar verder geen gêne. Nu volgens mij ook minder de standaard.

Wat ik hier zei over die films van die periode is ook zoiets: een compleet nutteloze naaktscène gewoon omdat het kon.
Als ontluikende pubers spraken we af om te voetballen. Er was er eentje in de bende die een oudere zus had en die lag samen met vriendinnen ook vaak topless te zonnen. Onnodig te vermelden dat die kerel zijn tuin de meest populaire was om te gaan sjotten :) Vandaag ondenkbaar.

Mijn vriendin en haar zus hebben dochters van rond de 20 en die zijn allemaal preutser als hun moeders.

Op woensdagmiddag met de maten altijd een broodje gaan eten in een broodjeszaak waar er eigenlijk vrij veel doemp hing van de (oudere) mensen die hun koffie daar zaten te drinken en allemaal aan het roken waren.

Achteraf gezien bleek dat wel de wat marginale broodjeszaak van de 2 te zijn die er in het centrum waren. Maar bon de cheeseburgers waren er 👌.

Wat ik hier zei over die films van die periode is ook zoiets: een compleet nutteloze naaktscène gewoon omdat het kon.

Niet alleen de films. Op de BRT had je - in prime time - het satirische programma TV Touché waar in elke aflevering wel een paar blote borsten voorbijkwamen; ook Marleen Merkcx verscheen er nog ooit topless.
Op de Nederlandse openbare omroep precies hetzelfde met Pisa en Verona; wie herinnert zich 'Kopje koffie glazenwasser?' of 'De Liftster' nog?
En over de Nederlandse TV gesproken; daar had je natuurlijk ook De Pin Up Club, waar Wendy van Wanten haar carriére startte...

Niet alleen de films. Op de BRT had je - in prime time - het satirische programma TV Touché waar in elke aflevering wel een paar blote borsten voorbijkwamen; ook Marleen Merkcx verscheen er nog ooit topless.
Op de Nederlandse openbare omroep precies hetzelfde met Pisa en Verona; wie herinnert zich 'Kopje koffie glazenwasser?' of 'De Liftster' nog?
En over de Nederlandse TV gesproken; daar had je natuurlijk ook De Pin Up Club, waar Wendy van Wanten haar carriére startte...

En Gaston en Leo dan, ook talloze scetches met topless vrouwen in primetime.

Laatst kwam ik dit nog tegen. Vanaf minuut 1 ongeveer. Twitter ligt plat mocht men nog zo'n grappen uithalen:

Was wild things in Europa niet uitgebracht onder de naam sex crimes?
Yes, had die in de tijd nog gaan zien als 16jarige met men beste vriendin.

Kweet nog dat ik dat zo een cool meiske vond, want zij was degene die de film had gekozen en ze de film ook goed vond.

Is dit kinder spelletje ook nog voor vandaag de dag?

galgje.jpg

niet met een zwarte balpen in ieder geval :S

Ze tonen die afleveringen in comedy toppers, maar nu je het zegt laten ze volgens mij die topless scetches er wel uit.
Maar ze geven wel nog Gaston & Leo uit op vrijdagvooravond(?), en da's zonder enige filtering, al een sjans. Er moeten eerst altijd een paar seuten reageren vooraleer men effectief iets van't scherm haalt.

Op woensdagmiddag met de maten altijd een broodje gaan eten in een broodjeszaak waar er eigenlijk vrij veel doemp hing van de (oudere) mensen die hun koffie daar zaten te drinken en allemaal aan het roken waren.

Achteraf gezien bleek dat wel de wat marginale broodjeszaak van de 2 te zijn die er in het centrum waren. Maar bon de cheeseburgers waren er 👌.
Smoked burgers altijd beter e. :laugh:

Terug
Bovenaan