Wat zijn jouw favoriete chips?

Zijn Pringles al vermeld? Ik snap alleen de prijs niet. Dat lijkt me nu de makkelijkste chip om industrieel te maken. En het is helaas de enige waar volgens mij de alternatieven merkbaar minder zijn (zeg ik terwijl ik nog eens een Sun Snacks-buis aan het proberen ben ... helaas).

De bolognese van de Aldi is ook de moeite. Meteen ook goeie training om het gehemelte wat sterker te maken.

Ik zie daar soms ook Friet met mayonaise smaak liggen. Daar blijf ik maar vanaf. Verder kan ik zowat alle smaken smaken. De Lays ribble peper&zout of paprika, cheetos, ringelings blijven favorietjes.

Zijn Pringles al vermeld? Ik snap alleen de prijs niet. Dat lijkt me nu de makkelijkste chip om industrieel te maken.

Pringles zijn in principe geen echte chips. Mits die niet van echte aardappelen gesneden worden. Maar komen van grote vellen van een combinatie van aardappelvlokken en andere ingrediënten.

Kan je vergelijken met Mousseline.

Zijn Pringles al vermeld? Ik snap alleen de prijs niet. Dat lijkt me nu de makkelijkste chip om industrieel te maken.
makkelijk om op uniforme wijze te maken, ja, maar het productieproces is wel vele malen uitgebreider dan een gewone aardappelchip.

Dat is wassen, schillen, wassen, frituren. Er zijn ook tig “handcooked” varianten. Een homemade Pringle moet je niet proberen.

makkelijk om op uniforme wijze te maken, ja, maar het productieproces is wel vele malen uitgebreider dan een gewone aardappelchip.

Dat is wassen, schillen, wassen, frituren. Er zijn ook tig “handcooked” varianten. Een homemade Pringle moet je niet proberen.
Tijdje geleden zo langwerpig rechthoekige chips gegeten, kwam van den Delhaize, best lekker, precies zo'n breed maar vooral lang plat chipske, presenteerde ook mooi, smaak weet ik niet meer precies, maar was wel lekker.

Edit, de deze dus, waren blijkbaar niet echt plat maar gekarteld
7b9bc9378a6fb3a37419c7401f2f7288302.jpg

Ook geen fan. Ook nogal smaakloos langs de Andere Kant?

Teriyaki ook geen fan van, sojasaus aant eten precies
Die met perzik nog beste maar ook niet veel smaak

Nee alle 3 geen fan van
Ik dacht dat je een grap maakte toen je zei dat Lays chips met perziksmaak heeft, maar blijkbaar is dit dus echt. Ik vind het ook een rare combinatie. Appel wordt wel met karamel gecombineerd, maar perzik met spek? :wtf:
Allez, ik weet niet in welke kringen jullie verkeren, maar ik heb nog nooit iemand "Awel, weet ge wat hier nog ontbreekt? Een stuk pêche. Dat zou hier nu bij smaken sé." horen zeggen bij het verorberen van een stuk spek.

Ik dacht dat je een grap maakte toen je zei dat Lays chips met perziksmaak heeft, maar blijkbaar is dit dus echt. Ik vind het ook een rare combinatie. Appel wordt wel met karamel gecombineerd, maar perzik met spek? :wtf:
Allez, ik weet niet in welke kringen jullie verkeren, maar ik heb nog nooit iemand "Awel, weet ge wat hier nog ontbreekt? Een stuk pêche. Dat zou hier nu bij smaken sé." horen zeggen bij het verorberen van een stuk spek.

Misschien meer iets voor het Amerikaanse smaakpalet? Die (IMO) vreemde combinaties zie ik daar nog wel populair zijn.

Is op zich toch een vrij gekende combinatie van smaken?

In de zomer eet ik hier regelmatig eens een slaatje met wat gegrilde perzik en spekjes erbij, altijd top.

Misschien meer iets voor het Amerikaanse smaakpalet? Die (IMO) vreemde combinaties zie ik daar nog wel populair zijn.
in Cyprus hadden ze die chips een paar maand geleden ook. Idd niet lekker, zoet en pikant voor chips zou nog wel moeten lukken, maar zoiets dat alleen maar zoet smaakt niet.

geen favoriet hier, maar deze weekend zag ik die WHOPPER DORITOS.

ik dacht whopper burgers zijn lekker, doritos zijn lekker.

maar de combinatie? jawadde precies gefrituurd karton. zo'n vieze smaak, ik raad het niemand aan.

In China hebben ze ook van die rare smaken voor Lays chips, bvb komkommer:
635803f9de5db238687a8986-lays-potato-chips-cucumber-flavor.jpg

:frown:

Blijkbaar heb je ook chips met tsingtao smaak

Waarom dat je chips naar flauwe pils wil doen smaken, geen idee. Je wisselt de zoute chips met een slok pils, je wil niet dat je chips smaakt naar de pils.

Of in Taiwan
Lays draft beer chips

K heb die drie specials van lays ook liggen, die perzik daar geprobeerd en effectief helemaal niet lekker. Die terrayaki was niet slecht maar ook zeker niet wauw, weinig smaak.

Die appel/karamel vond ik eigenlijk wel best ok, al is het ook niet een smaak waarvan je zegt, de zak moet ineens leeg.

Favoriet blijft vermoedelijk toch nog steeds pringles hot & spicy, ook al hebben ze dat recept (een aantal jaar terug al) duidelijk is verandert, daarvoor waren die nog beter, heb een tijd lang nauwelijks iets anders gegeten van chips als de oude pringles hot & spicy.

Was ook fan van Pringles Hot & Spicy, tot ze dat recept veranderd hebben. Ben nu op zoek naar een beter alternatief. Van de week die Hot & Spicy van Sun Snacks eens geprobeerd, maar die zijn degoutant.

De Smoked Bacon met Caramelized Peach van Lays eens geprobeerd. Mwah. Gewoon een goeie bacon is toch beter.

Die Croky's hierboven wel benieuwd naar. Wat ze toch allemaal blijven verzinnen.

Terug
Bovenaan