Wat zijn jouw (haalbare) doelen/voornemens om eens mee te maken?

GETHEZ

Well-known member
Inbe4 dit een bucket list thread te noemen zou ik willen horen wat zoal jullie doelen/guilty pleasures/plannen zijn die je graag zou willen verwezenlijken...

Bij een bucket list denken sommigen soms nogal wat groot, in termen van: een keer de mount everest beklommen te hebben, of de aarde vanuit de ruimte willen gezien hebben, maar ik bedoel dus eerder zaken die je graag zou doen, en die ook iets meer binnen handbereik liggen als die 2 voorbeelden die ik daar op som, gezien het niet altijd voor de gewone mens is weggelegd, of het uitermate veel voorbereiding en toewijding vergt...

Ik zal met mijn (al dan niet top) 3 starten, en hopelijk komen er zo wat reacties binnen die anderen kunnen prikkelen om hun eigen doelen gewoon te verwezenlijken...

- tripje naar vegas met goed budget om even over de balk te gooien gedurende paar uurtjes
- mee taxiën over de nurbugring, een rondje meerijden dus met een toppiloot (liever niet zelf aan het stuur, maar wel met iemand meerijden die de banden kan doen schreeuwen en alles uit de wagen kan halen, een pro dus) 20,83km of fun
(dit zou ik graag willen doen op mijn 40ste, proberen toch van dat ergens in te plannen ofzo :unsure: )
- een concert bijwonen met de muziek van Edvard Grieg door een goed (volledig) orkest, van die zijne muziek krijg ik nu is een muzikaal orgasme se
(alleen weet ik niet waar ik voor dat laatste daarvoor terecht kan)

Jullie ook zo van die zaken die je echt eens graag zouden willen doen?

Op de planning:
Fietsen van Zuid naar Noord-Amerika.

Normaal zou ik al weg geweest zijn maarja, corona he :unsure:

En eenmaal dat gedaan is, weet ik het niet goed. Van mijn bijberoep naar volledig zelfstandige gaan zou ook wel tof zijn dus dat mss.

In een ander continent gaan wonen en werken wil ik ook wel nog doen.

* Iran, Irak en Mexico bezoeken.
* De archeologische vondst van het decennium opgraven.
* Over de volledige lijn gelijk krijgen van Loser of mac-bc in een discussie.
* Een huis kopen en er zowaar graag in wonen.

Bij een bucket list denken sommigen soms nogal wat groot, in termen van: een keer de mount everest beklommen te hebben, of de aarde vanuit de ruimte willen gezien hebben, maar ik bedoel dus eerder zaken die je graag zou doen, en die ook iets meer binnen handbereik liggen als die 2 voorbeelden die ik daar op som, gezien het niet altijd voor de gewone mens is weggelegd, of het uitermate veel voorbereiding en toewijding vergt...
:unsure:

Een doel zonder plan is slechts een droom.

Een huisje aan de kust in Kroatië.

Het zal nog een heel aantal jaar goed moeten blijven gaan om realiteit te worden, maar het is dan wel haalbaar.

-rondtrekken in Azië en dan zeker Noord-Korea met alleen een rugzak. Ben benieuwd hoe ik dat ga doorstaan aangezien ik zo'n verwende kutzooi ben die zoveel gewend is. Een wereldreis zou nog beter zijn.
-leren darten zonder dodelijke slachtoffers te maken (heb totaal geen controle over mijn arm/hand)
-8u aan één stuk doorslapen

- nog eens verliefd worden.
- vermageren
- een eigen huis. met beetje geluk heb ik het tegen mijn 60ste.
- een sociaal leven hebben dat niet verstoord wordt door mijn gezondheid.

- Nog eens naar Iran gaan, want ik ben mijn hart daar verloren :love:
- Op mijn sterfbed zeggen dat het een fraaie rit is geweest, zonder al te veel spijt
- Mijn boek afwerken, uitgeven en literaire roem verwerven (of de nedergang ondergaan)
- Een sociaal leven in Mol uitbouwen
- Fotograaf in bijberoep worden en nog vele fraaie beelden maken
- De komende BG-fotochallenge winnen
- Conditie op peil krijgen en wat strakker en gespierder worden
- Nog fraaie stukken van de wereld zien
- Mijn tuin en huis verder afwerken, zodat mijn vrouw eindelijk geen to do lijstjes meer moet maken :unsure:

Laatst bewerkt:
Slimmer worden zeker op onderwerpen waar ik echt geen hol van ken (first up , ruimtevaart)
Elk land in Europa "gezien" hebben (first up het exotische Portugal :D ).
Met de honden een meerdaagse tocht doen in de natuur met een grote tent (staat gepland in de zomer ergens)
Piano leren spelen (nog niks gepland)
Mijn boek afmaken (work in progress ben al wel vrij ver maar ook al jaren aan bezig)
Grand Slams tennis allemaal geweest zijn (al twee van de vier geweest, derde zal ook wel lukken nog Australian Open ja dat weet ik niet)
Nog eens echt strak staan en in conditie zijn (sta relatief strak ondertussen conditie echt top krijgen dat schiet er over)
Eens met een topwagen op een circuit rijden (nog een bon voor liggen van verjaardag vorig jaar)
Deftig leren dansen (verschillende stijlen) (euh misschien de meest onhaalbare droom/doel)
Een eigen bier brouwen (maat heeft er al enkele in de streek succesvolle gebrouwen daar men oor eens te luister leggen)
Een hoge berg beklimmen (nog niet uit de welke doenbaar is zonder veel ervaring hoeft uiteraard geen Everest te zijn)
Skydiven (staat gepland eind dit jaar)
Mijn Spaans verbeteren (?)
Handiger worden (onmogelijk maar bon :lol: )
Hof wat meer onderhouden
...

Ik ben niet per se de persoon die zegt en nu MOET ik tegen morgen de gehele wereld gezien hebben en de Everest hebben beklommen. Maar doelen? Te veel om op te noemen. Maakt het leven interessant. Vandaar dat ik er ook van overtuigd ben geef mij geld om een leven deftig toe te komen en ik werk geen dag meer in mijn leven. Niet 1.

Al snap ik dat een straatarme mens of iemand met gezondheidsproblemen heel andere doelen hebben genre ik wil eten of ik wil genezen.

zodat mijn vrouw eindelijk geen to do lijstjes meer moet maken :unsure:

Gelieve u aan de topicregels te houden en enkel realistische doelen te stellen :fingerguns_r:

-Gelukkig blijven in het leven (de laatste jaren op het goede pad dankzij mijn vrouw, hiervoor waren alle jaren grijs of donker)
-Net zoals @Ruigen Das eens over de Nürburgring scheuren (vervoerd worden)
-Eens met een eerste generatie Mustang, Camaro en/of 930 Turbo rijden
-Eens met een cabrio rijden
-Enkele bekend klinkende cols beklimmen met de fiets
-rondreis in Japan maken
-met een straaljager meevliegen
-parachutesprong

/EDIT: het merendeel is onmiddellijk realiseerbaar moest ik gewoon de Euromillions eens winnen :lint:

/EDIT2: Als kind was het een droom om ooit met de Concorde mee te vliegen - dat is al een onmogelijke droom geworden
Maar wie weet wordt eens in de ruimte raken nog tijdens ons leven een betaalbare mogelijkheid.

En anders is de troostprijs dat ik al gevraagd heb mijn as de ruimte in te schieten.

Laatst bewerkt:
Duiken op het Great Barrier Reef voordat het verdwenen is. Probleem is dat ik normaal gezien niet meer mag duiken, maar snorkelen tel ik ook mee.

Terug
Bovenaan