Wat zou jij doen als je de lotto wint?

Dinsdag won een Belgische speler net geen miljoen met Euromillions. Eerlijk gezegd denk ik dat zo'n bedrag winnen aangenamer is dan een astronomisch bedrag van 100+ miljoen. Genoeg om een deftig huis neer te poten en wat reserve te hebben dat met begeleiding aardig kan renderen. Of je lening af te betalen en je huis en tuin tot in de puntjes af te werken, als je tevreden bent met je huidige woning. Voor het modale gezin dat een huis moet afbetalen is de uitsparing van een maandelijkse kost van 1000+ euro een zeer grote verademing.

Euromillions:

- villa in Schilde of Latem
- villa in Spanje
- stoppen met werken en doen waar ik zin ik heb
- Sportwagen (911) en bv een 5-serie
- heel veel reizen

gewone Lotto (3/4 miljoen euro):

- villa in Latem of Schilde
- voltijds blijven werken, maar wel stoppen op 50/55 jaar
- sportwagen 911 en anders niks qua auto (heb toch bedrijfswagen)

Zouden jullie het ook verzwijgen tegen jullie partner moesten jullie winnen of het geld niet delen?

Er zijn koppels die bijvoorbeeld elk een eigen rekening hebben en al dan niet een gezamenlijke rekening. Stel dat je het ticket koopt met je privé rekening, zou je het dan ook zien als geld dat jij hebt gewonnen of is het voor de gezamenlijke?

Zouden jullie het ook verzwijgen tegen jullie partner moesten jullie winnen of het geld niet delen?

Er zijn koppels die bijvoorbeeld elk een eigen rekening hebben en al dan niet een gezamenlijke rekening. Stel dat je het ticket koopt met je privé rekening, zou je het dan ook zien als geld dat jij hebt gewonnen of is het voor de gezamenlijke?
Goei vraag ja voor de egoïstische koppels 😀
Wij hebben alles gezamenlijk. Dus voor mij geen probleem om te delen.
Ik heb zo ene gekend die zelfs elk hun eigen nutella pot hadden, confituur ....

Dan kunt ge beter alleen gaan wonen

Goei vraag ja voor de egoïstische koppels 😀
Wij hebben alles gezamenlijk. Dus voor mij geen probleem om te delen.
Ik heb zo ene gekend die zelfs elk hun eigen nutella pot hadden, confituur ....

Dan kunt ge beter alleen gaan wonen
Akkoord als goed voelt in uw relatie of geen eerdere slechte ervaringen hebt opgelopen in eerdere relaties.

Het blijft anders wel een zure als ge de helft moet afgeven als ge uit mekaar gaat, omdat het op uw gezamenlijke rekening staat, zeker als zij het aftrapt met een ander.

Akkoord als goed voelt in uw relatie of geen eerdere slechte ervaringen hebt opgelopen in eerdere relaties.

Het blijft anders wel een zure als ge de helft moet afgeven als ge uit mekaar gaat, omdat het op uw gezamenlijke rekening staat, zeker als zij het aftrapt met een ander.
1 op 5 koppels blijft samen voor het geld. Dat wil dus zeggen dat ge 20% kans maakt dat uw vrouw vertrekt eens ze geld genoeg krijgt :p.

Dat is een immens grotere kans dan de kans dat je Euromillions wint he :D

1 op 5 koppels blijft samen voor het geld. Dat wil dus zeggen dat ge 20% kans maakt dat uw vrouw vertrekt eens ze geld genoeg krijgt :p.

Dat is een immens grotere kans dan de kans dat je Euromillions wint he :D
Maar wat is genoeg geld :). Mss gaat ze ook weg met 1 miljoen dan heb ik nog in de 100 miljoen over 😄

Huisje in de natuur aan een meer of de zee en liefst zonder naaste buren.
Zeilboot.
Voor de rest niets anders. Ik heb geen behoefte aan dure kleding, auto's, pc's of zo.

Wel erg idd als je dat meegemaakt hebt.
Los van dat komt het altijd voor mij zo over van: ik verdien meer, dus ik heb recht op meer geld.

Enige wat ik kan bedenken is een volledige restauratie van mijn LandCruiser bij Wiegman op Terschelling, of de binnenkoer laten volleggen met kasseien. Misschien wat renovatiewerken aan het huis wat sneller laten doen maar ik vind het dan weer net leuk om dingen geleidelijk te veranderen.
Vrij bescheiden ambities dus, maar ben dan ook best tevreden met mijn huidige leventje: geen vrouw of kinderen en is prima zo, vrij groot (zij het oud) huis met genoeg grond eromheen dat ik als derde generatie bewoon (dus geen behoefte om te verhuizen) en een afkeer van opvallen/in de kijker lopen dus blitse wagens oid ook niks voor mij.

Daarom wss dat ik ook niet meespeel...😄

Meeste dat ik ooit heb gewonnen was €340. Daarmee heb ik onze fotobox betaald op onze trouw.
Hier 2.000 euro met de joker eind vorig jaar.
En begin jaren 2000 2 keer kort na elkaar een dikke 1.000 euro (toen nog 40.000 BEF)
Je wint geen € 5, je verliest enkel geen € 5.
Inderdaad, maar ik heb zo ooit eens een paar jaar mijn uitgaven en inkomsten door te spelen met Lotto en Euromillions bijgehouden en eigenlijk was dat ongeveer beak even, dus wat ik uitgaf won ik ook weer terug. Dat was gerekend over 4 of 5 jaar.
Ik denk dat ik dan liever Win For Life zou winnen. Blijven werken (al dan niet parttime). En genieten.
Waar ik werk hebben we een tijd iemand als vrijwilliger gehad die Win For Life had gewonnen, 2.000 euro in de maand.
Hij is niet lang gebleven.
WFL is dan ook ondertussen een volledig uitgemolken product merk ik net op. Geen idee waar je die 10k per maand van hebt, maar dat is dus 5k. Er is wel een optie voor 10k per jaar.

Capture.jpg
Er is ook nog een tijdje Fun For Life geweest, dan 25.000 euro per jaar.
Mijn neef won ooit 40 miljoen frank. Dat is iets van een 20 jaar geleden denk ik. Hij zit nu bij het CAW. :unsure:
Mooie les geweest voor moest ik ooit winnen. Onlangs nog 25 euro gewonnen ongeveer, ben er niet zot mee gaan doen.
Mijn ouders kennen zo 2 koppels die met de lotto gewonnen hebben, eentje hier in het dorp, een ander koppel dat een bakkerij had Leuven.
het koppel hier in het dorp heeft zelfs 2 keer gewonnen op korte tijd.
Maar beide koppels hebben veel te veel met geld zitten strooien waardoor ze na enkele jaren geen cent meer hadden, minder dan voordat ze wonnen, zaten gewoon volledig aan de grond met heel wat schulden.
Toch raar dat mensen zo dom kunnen zijn.

Laatst bewerkt:
En de grote pot bij Euromillions is nog altijd niet uit, we zitten al aan 179.000.000 euro, eigenlijk schandalig dat zo een groot bedrag naar 1 persoon kan gaan.

Wat zou ik ermee doen als ik het zou winnen?
Wel eerst en vooral een huis kopen of een grond zoeken om zelf iets te bouwen, of misschien wel een mooi appartement kopen als ik iets naar mijn zin zou vinden.
Dan een appartement aan de kust waar ik altijd naartoe kan.
En nog iets in het buitenland, zuiden van Frankrijk op Spanje misschien, of gewoon een luxe mobilhome dan kan ik gaan waar ik wil.
Daarnaast een aantal mooie auto's (Tesla model S, Nissan GTR, ...)
Zorgen dat mijn ouders zonder problemen verder kunnen. (de rest van de familie kan de pot op)
Enkel goede vrienden die het wat minder breed hebben helpen en kijken wat ik kan doen voor sommige goede doelen, maar niet zomaar geld geven zonder te weten waar het juist aan besteed word.

De "concurrent" van Euromillions in de Noordelijke landen noemt Eurojackpot, gelijkaardig spel, maar het max te winnen bedrag is daar 90.000.000 euro.

Tegenwoordig hebben we bij de nationale loterij ook nog Viking Lotto, ook een spel dat in meerdere landen gespeeld word en waar toch wel mooie bedragen mee gewonnen kunnen worden. (wel enkel online te spelen)

Zouden daar idd beter een max opzetten van 50 miljoen per persoon ofzo. Meer winnaars en of het nu 50 of 100 is..
Denk dat het nog altijd moeilijk in te schatten is hoeveel dat dat is, als je dat de volgende dag op je rekening krijgt.

Ik zou in de eerste plaats niet willen dat mensen weten dat ik de lotto zou hebben gewonnen.

Ik zou de eerste paar jaar dus geen gigantische uitgaven beginnen te doen, maar zou eerst een paar grote vastgoedprojecten op poten zetten (verkavelingen, appartementsgebouwen,...). Gelukkig is dat ook mijn werkgebied, dus dat zou geen vragen oproepen.

Van zodra deze beginnen te lopen, dan zou ik pas met geld beginnen "gooien". Want dan kan je perfect verklaren dat je inkomsten daaruit komen.

Niets speciaals, mijn meeste persoonlijke targets zijn non-monetair (bijv. een marathon uitlopen) of nog veel gaan backpacken met de rugzak in verre landen. Die twee zaken kan ik nu ook al doen, sporten kost geen geld en hoe ik reis is ook betaalbaar.

Terug
Bovenaan