Wat zou jij doen als je de lotto wint?

Wat doet ge dan als ze voor een goed doel of vereniging aan uw deur komen "schooien" ?

Geeft ge dan altijd iets of durft ge al eens nee zeggen ?
Ik zou enkel aan goede doelen schenken waarvan ik zelf weet dat het geld ook effectief goed terecht komt. Dus eerst die goede screenen en dan pas beslissen om geld te geven. Niet zomaar geld uitdelen aan iedere schooier die aan mijn deur komt.
Als gij een dikke chalet wilt huren en al u vrienden laten komen is dat natuurlijk uw ding. Maar kans is groot dat veel vrienden daar mss verveeld mee gaan zitten en op hun ongemak gaan zijn.

Ik huur dan liever met mijn vrienden een normale chalet en deel met hen de kosten, en als ik echt die dikke luxe wil doe ik dat wel een andere keer.

Het is toch niet omdat je geld hebt dat je niet meer van de kleine dingen, zoals met je maten in een doorsnee chalet in de Ardennen gaan zitten, kan genieten? Het moet toch niet allemaal kaviaar en champagne zijn?
Ge kunt dat ook anders aanpakken.
Bijvoorbeeld een vast bedrag per persoon afspreken en dan zelf de rest bijleggen. Zo heeft iedereen een bijdrage geleverd en kan heel de groep eens van wat extra luxe genieten ten opzichte van wat normaal de norm zou zijn.

Als gij een dikke chalet wilt huren en al u vrienden laten komen is dat natuurlijk uw ding. Maar kans is groot dat veel vrienden daar mss verveeld mee gaan zitten en op hun ongemak gaan zijn.

Ik huur dan liever met mijn vrienden een normale chalet en deel met hen de kosten, en als ik echt die dikke luxe wil doe ik dat wel een andere keer.

Het is toch niet omdat je geld hebt dat je niet meer van de kleine dingen, zoals met je maten in een doorsnee chalet in de Ardennen gaan zitten, kan genieten? Het moet toch niet allemaal kaviaar en champagne zijn?
Euh ik heb het nergens over al mijn vrienden. :)
Een vriend of 2 of 3, want dat zijn de vrienden waar ik nu mee op skivakantie ga. Aub ook geen kaviaar of champagne. Je moet er geen karikatuur van maken.

Als je weet hoe crap en klein veel van die chalets zijn? Wrm moeilijk doen, gewoon een mooie chalet huren vr jezelf en de vrienden. En de vrienden mogen bijleggen aan de zuip- en eetpot. Ik huur de chalet dus die prijs kennen ze niet. Niemand hoeft zich dan ongemakkelijk te voelen.
Je kan dan nog altijd samen van de kleine dingen genieten.

Ik snap hier vooral niet dat blijkbaar veel mensen door plots veel geld te hebben hun hele fatsoen, sociaal leven, vriendengroep en zelfs hun relatie overboord gooien.

Alsof je met geld plots geen gevoelens meer hebt en dus geen nood meer hebt aan sociaal contact of een partner waar je mee overeenkomt.

Nee, verhuizen naar een omheind kasteel en alle dagen de masseuse poepen, toppie. :eek: Na een maand ben ik het strontbeu.

Live naar de ronde van frankrijk gaan zien, met een mobilhome als volgwagen om fris drinken en een wc vlakbij te hebben,
Mosselen gaan eten in zeeland met de Oldtimer, onbeperkte mogelijkheden, alles wat je verstand kan verzinnen…

Je krijgt opeens onbeperkte toegang tot financiele middelen, en jij zou gewoon middelmatig blijven leven en de vrienden laten meebetalen als je op skireis gaat...

Haal die 200miljoen dan cash af en verbrand ze in uw kachel he, dan heb je er nog dagelijks warmte van.

Voel u niet aangevallen, wil u enkel aansporen tot iets meer fantasie bij het beheer van onze fictieve winsten.

Laatst bewerkt:
Ik snap hier vooral niet dat blijkbaar veel mensen door plots veel geld te hebben hun hele fatsoen, sociaal leven, vriendengroep en zelfs hun relatie overboord gooien.

Alsof je met geld plots geen gevoelens meer hebt en dus geen nood meer hebt aan sociaal contact of een partner waar je mee overeenkomt.

Nee, verhuizen naar een omheind kasteel en alle dagen de masseuse poepen, toppie. :eek: Na een maand ben ik het strontbeu.

Ik heb er alleszins weinig nood aan. Door een dubbele handicap, zware slechthorendheid en autisme, is mijn sociaal leven al quasi onbestaande. Misschien dat jij er nood aan hebt en je je niet kan voorstellen hoe het leven zou zijn zonder sociale contacten, zo kan ik mij moeilijk voorstellen hoe het leven is mét sociaal contact. Als ik win en ik verlies de weinige vrienden/familie die mij nog kennen, zal dat minder impactvol zijn dan voor de meeste mensen. Ik ga zelfs geen nood hebben aan discretie.

De negatieve sociale impact die enigzins bestaat als je wint is nauwelijks van invloed op mij, wat mij dus een ideale kandidaat maakt om te winnen! Gimme the money. :unsure:

Met de huidige prijzenpot kan je ook 230 mensen zéér gelukkig maken met een miljoen. Niet genoeg om te rentenieren, maar wel ruimschoots genoeg om een normale levensstijl aan te houden met een stuk minder financiële remmingen. Mits intelligent geïnvesteerd en belegd, kan dat mooi renderen.

Met de huidige prijzenpot kan je ook 230 mensen zéér gelukkig maken met een miljoen. Niet genoeg om te rentenieren, maar wel ruimschoots genoeg om een normale levensstijl aan te houden met een stuk minder financiële remmingen. Mits intelligent geïnvesteerd en belegd, kan dat mooi renderen.
Maak er 115 van en ik ben akkoord, of 1,5 mil a pop, inderdaad, ik ben ook van die mening, zeker en vast al leden van het gezin, broers en zussen etc., maar geef ieder 5 en dan kan je echt tranquille rentenieren, kan je nog altijd een hoop mensen mee tevreden maken eh met zo'n som

Ik koop me een vakantievilla in Spanje en een dikke bolide , en vanaf het familiaal kan verhuis ik ginds definitief. (Argentinie zou ik ook nog overwegen , maar daar ben ik nog nooit geweest, das wat een wilde gok.)

Ja, maar uw aanpak zorgt gegarandeerd ook voor problemen hoor.

Uw vrienden gaan al snel denken: amai, die heeft 230 miljoen gewonnen en die deelt gewoon mee de kosten voor een normale chalet. Eens trakteren op een iets grotere chalet kon er niet af voor meneer. Vrek.

Terwijl uwe Ferrari voor de standaard chalet geparkeerd staat.

14d0e105391d41f0056acc3f3a41a6cfb2bf10a9.gif

Ik zou eerst ook wel even denken aan mensen die me nauw aan het hart ligt en hen financieel helpen. Niet zomaar geld uitdelen, maar bv wel de aflossing van hun maandelijkse schulden op mij nemen zodat zij ook met veel minder financiële zorgen kunnen leven, zonder dat ze daarom opeens geld in de schoot geworpen krijgen dat ze mss te vlug gaan verbrassen.
Daarnaast zou ik wellicht ook wat investeren in vastgoed, en met de opbrengsten daarvan diezelfde nauwe familie/vrienden nog een extra appeltje voor de dorst bezorgen.

Ik zou vooral géén dingen meer doen die ik niét leuk vind, en vooral nog dingen doen die ik wél echt leuk vind.
Voor alle huishoudelijke klusjes zou ik dus sowieso wel iemand in dienst nemen, daar gaan we ons niet meer moe aan maken. Of dat dan in een overdreven chique villa zou zijn? Geen idee, eigenlijk, ik ben eigenlijk gewoon gelukkig in mijn eigen huis dus ik zou al tevreden zijn als dat huis gewoon altijd piekfijn in orde is.

En de leuke dingen? Ergens op een of ander jetset feestje met geld gaan strooien en een fles drank bestellen van 5000 euro "omdat het kan", daar zie ik de fun niet van in dus dat gaan we niet doen, net zoals ik geen geld zou willen geven aan overdreven dure auto's want dat boeit me nu eens totaal niet.

Ik zou bijvoorbeeld met vrienden ergens naar een festival gaan aan de andere kant van de wereld, waar we nu niet naar toe zouden gaan omdat we dat geld er nu niet aan kunnen of willen geven. Ik zou het gedeelte "kunnen/willen we nu niet betalen" dan wel voor mij nemen voor degenen die meegaan. Maar eenmaal ter plaatse gaan we daar ook weer niet de sjieke type uithangen in de VIP met liters champagne, maar hangen we gewoon rond tussen het volk en betaalt ieder om beurt zijn rondje. En in plaats van in het weekend na te denken wat er in de buurt te doen is, zou ik gewoon kijken wat er waar dan ook op de wereld maar leuks te doen is qua bv concerten ofzo.

Dat rondvliegen voor iets leuks te doen, zou ik sowieso op vele vlakken doen. Eens nieuwjaar vieren op Time Square, het noorderlicht zien in Lapland, allerhande feestdagen van andere culturen van nabij mee volgen en beleven, ... Allemaal zaken die afzonderlijk niet per se decadent zijn maar eerder een "once in a lifetime", terwijl ik met een paar honderd miljoen euro's op mijn rekening gewoon constant van die leuke dingen ga doen, herinneringen maken.

Wat ik zou doen:

1) Een paar leuke huizen kopen: in Zwitserland, Belgie, Indonesie en dan waarschijnlijk nog eentje ergens in Zuid Europa en ergens in de USA (California of Florida). Vervolgens een investor VISA bekomen om mijn huis in de USA onbeperkt binnen te kunnen.
2) Het merendeel in de beurs steken (zoals ik nu ook al doe met mijn vermogen)
3) De rest in mijn zelf opgericht private equity/venture capital fund steken waarin ik investeer in kleine, private bedrijven met een holding period van gemiddeld 3 tot 7 jaar tot een exit. Dit zal dan ook mijn nieuwe day to day activiteit worden. Ondertussen ook regelmatig reizen, want zoiets kan je ook wel vanop afstand managen.
4) Hier en daar wat mensen helpen.

Nummer 3 kan dan wel enkel als je 100M ofzo wint, als je 10M hebt is dat niet genoeg. :p

Laatst bewerkt:
ik zou ook de beste vrienden hun hypotheek afbetalen maar anoniem. Ik zou tevens voor mezelf dat spelleke spelen zodat ik ook die brief krijg dat een anonieme donor mijn lening afgekort heeft zodat ik bij pinten avond het spelleke raden kan meespelen :lol:

Euhm ja, neen dat ga ik dus niet doen.

Ik ben en blijf een egoïst.

Ik zou gewoon van mijn hobby mijn job maken - en het boeit dan niet of dat rendeert (=of je er van kan leven) of niet.

Concreet is dat muziek, dus ik zou een huis/villa kopen, waarschijnlijk gewoon diep in de ardennen, en daar een deel van ombouwen tot professionele studio. Daar kunnen bands dan muziek komen opnemen.

Tussendoor ook veel reizen.

En afhankelijk van hoeveel geld het is, uiteraard ook een deel investeren in aandelen.

Ik heb trouwens recent dit artikel gelezen over Myspace Tom. Oprichter van Myspace, die dat verkocht heeft en (vermoedelijk) gewoon aan het genieten is van het leven. I.t.t. iemand als Zuckerberg die zelf nog CEO is...
Ik zou ook eerder het pad van Myspace Tom kiezen :p

Leuk om al die fantasietjes hier te lezen :)

Hier nog eens een realiteitje. Had vorige woensdag 5 juiste op de lotto, en iets meer dan €1600 gewonnen. Uiteraard mooi meegenomen, maar steekt wel dat ik het ontbrekende cijfertje in het roostertje ernaast had gespeeld. Er was slechts 1 winnaar in rang 1 die €4mio heeft opgeschept. €2mio daarvan had dus van mij kunnen zijn... Ondertussen wel bekomen, maar is wel wrang om er zo dicht bij te zitten.

C9V4ITR.png

Ik zou gewoon van mijn hobby mijn job maken - en het boeit dan niet of dat rendeert (=of je er van kan leven) of niet.

Concreet is dat muziek, dus ik zou een huis/villa kopen, waarschijnlijk gewoon diep in de ardennen, en daar een deel van ombouwen tot professionele studio. Daar kunnen bands dan muziek komen opnemen.

Tussendoor ook veel reizen.

En afhankelijk van hoeveel geld het is, uiteraard ook een deel investeren in aandelen.

Ik heb trouwens recent dit artikel gelezen over Myspace Tom. Oprichter van Myspace, die dat verkocht heeft en (vermoedelijk) gewoon aan het genieten is van het leven. I.t.t. iemand als Zuckerberg die zelf nog CEO is...
Ik zou ook eerder het pad van Myspace Tom kiezen :p

Eigenlijk idee min of meer gepikt van Lenny Kravitz:

Leuk om al die fantasietjes hier te lezen :)

Hier nog eens een realiteitje. Had vorige woensdag 5 juiste op de lotto, en iets meer dan €1600 gewonnen. Uiteraard mooi meegenomen, maar steekt wel dat ik het ontbrekende cijfertje in het roostertje ernaast had gespeeld. Er was slechts 1 winnaar in rang 1 die €4mio heeft opgeschept. €2mio daarvan had dus van mij kunnen zijn... Ondertussen wel bekomen, maar is wel wrang om er zo dicht bij te zitten.

C9V4ITR.png

Ja dat is de realiteit van de Lotto (en ook Euromillions enz.).
De kans is astronomisch klein dat je wint, en idd, je moet echt alle cijfers juist hebben, anders is het niet meer dan een appeltje voor de dorst.

Ik zie bv. dat bij euromillions de vorige keer mensen met 5 juiste cijfers ongeveer 20.000 euro gewonnen hebben. Dat is al een aardige som, maar je gaat daarmee niet kunnen doen wat velen hier neerschrijven. (de '5+1' mensen wel 1,5 miljoen - dus ook daar scheelt 1 cijfertje heel veel... 1,5 miljoen is toch genoeg om wat meer te kunnen genieten van het leven, als je het niet allemaal direct uitgeeft aan iets doms als een Lambo ofzo :unsure:)

Bij mij zou dat totaal niet discreet kunnen gebeuren.
Er is zo veel dat je kan doen dat gigantisch veel geld kost, waar de gewone man alleen maar van kan dromen.
Ik zou bijvoorbeeld een yacht aanschaffen waar je met genoeg man op kan slapen en die een tank heeft dat groot genoeg is om de wereld rond te reizen.
Voor zo'n zaken ben je toch langere tijd weg van thuis en je wilt toch ook eens familie/vrienden meepakken (die je dan ook eventueel laat overvliegen).
Dan zou je continu moeten gaan liegen over waar je bent en wat je aan het doen bent als je dat geheim wilt houden.

Ik zou vermoedelijk wel aan bijna niemand toegeven dat het van de lotto komt. Ik zou dan bitcoin als reden opgeven, of een bedrijf oprichten en het logisch proberen te laten lijken dat ik er zo veel geld mee verdien :p Ik ken wat steenrijke investeerders, dus die piste zou mij misschien wel nog lukken.

Bij mij zou dat totaal niet discreet kunnen gebeuren.
Er is zo veel dat je kan doen dat gigantisch veel geld kost, waar de gewone man alleen maar van kan dromen.
Ik zou bijvoorbeeld een yacht aanschaffen waar je met genoeg man op kan slapen en die een tank heeft dat groot genoeg is om de wereld rond te reizen.
Voor zo'n zaken ben je toch langere tijd weg van thuis en je wilt toch ook eens familie/vrienden meepakken (die je dan ook eventueel laat overvliegen).
Dan zou je continu moeten gaan liegen over waar je bent en wat je aan het doen bent als je dat geheim wilt houden.

Ik zou vermoedelijk wel aan bijna niemand toegeven dat het van de lotto komt. Ik zou dan bitcoin als reden opgeven, of een bedrijf oprichten en het logisch proberen te laten lijken dat ik er zo veel geld mee verdien :p Ik ken wat steenrijke investeerders, dus die piste zou mij misschien wel nog lukken.

Maakt dat dan een verschil?
"Ja ik heb megaveel geld, maar het komt niet van de lotto he!!!"

Terug
Bovenaan