knight-rider
Well-known member
Ik zou enkel aan goede doelen schenken waarvan ik zelf weet dat het geld ook effectief goed terecht komt. Dus eerst die goede screenen en dan pas beslissen om geld te geven. Niet zomaar geld uitdelen aan iedere schooier die aan mijn deur komt.Wat doet ge dan als ze voor een goed doel of vereniging aan uw deur komen "schooien" ?
Geeft ge dan altijd iets of durft ge al eens nee zeggen ?
Ge kunt dat ook anders aanpakken.Als gij een dikke chalet wilt huren en al u vrienden laten komen is dat natuurlijk uw ding. Maar kans is groot dat veel vrienden daar mss verveeld mee gaan zitten en op hun ongemak gaan zijn.
Ik huur dan liever met mijn vrienden een normale chalet en deel met hen de kosten, en als ik echt die dikke luxe wil doe ik dat wel een andere keer.
Het is toch niet omdat je geld hebt dat je niet meer van de kleine dingen, zoals met je maten in een doorsnee chalet in de Ardennen gaan zitten, kan genieten? Het moet toch niet allemaal kaviaar en champagne zijn?
Bijvoorbeeld een vast bedrag per persoon afspreken en dan zelf de rest bijleggen. Zo heeft iedereen een bijdrage geleverd en kan heel de groep eens van wat extra luxe genieten ten opzichte van wat normaal de norm zou zijn.
Na een maand ben ik het strontbeu.