Wat zou jij doen als je de lotto wint?

Gemakkelijk antwoord:
  • Huis/appartement kopen van max. €400k. Tegen vrienden/familie zeggen dat je hiervoor lening bent aangegaan.
  • Passief inkomen vergaren
    • ETF
    • Aandelen
    • Appartementencomplex met 3tal appartementen om te verhuren
    • ...
  • De 1ste jaren onopvallend blijven verder leven
    • Tegen niemand iets zeggen
    • Gewoon verder blijven werken de 1ste jaren (geen argwaan creëren)
  • Hier en daar mezelf eens iets leuks gunnen zonder dat het opvalt, bv.:
    • Met dure wagens op een circuit gaan rijden
    • Sterrenrestaurants bezoeken
    • Vaak wellness centra bezoeken
    • Reizen
    • Etc.
Hier en daar zal ik mezelf eens iets duurder gunnen, maar er zal niet plots een ferrari voor de deur staan. Ik zou eerder gaan voor een 2de hands bmw 330e ofzo. En dan een verhaaltje vertellen dat ik mijn firmawagen heb ingeleverd voor meer brutoloon en kilometervergoeding om wat leukers te kunnen rijden dan wat er op de lijst staat van het bedrijf. Geen kat die gaat denken dat ik euromillions heb gewonnen door dit te doen.

Hoe ouder ik wordt, hoe meer luxe ik me kan gunnen, omdat mensen gaan geloven dat dit komt door de hogere functie en bijhorende salaris ik heb. Wie weet wordt ik wel zelfstandige en kan je je al eens iets meer gunnen en rustig afbouwen naar je 50ste toe.

Ooh ja, momenteel single. Dus in principe kan ik alles voor mezelf houden. De enige aan wie ik het zou vertellen, is aan mijn toekomstige vrouw/vriendin, maar pas nadat we getrouwd zijn.
Dus eigenlijk: Uw levenlang liegen als extra downside bovenop een normaal leven zoals nu... fun :unsure:.

Om er echt van te genieten kun je best verhuizen naar het buitenland en gaan wonen in zo een afgeschermde buurt waar rijken wonen. Niemand die gaat weten dat je de lotto gewonnen hebt en ook geen schooiers aan je deur.

Gewoon de dromen verwezelijken die je ervoor ook al had. Ik snap niet dat mensen dan nog een hoop dingen erbij zoeken, het is niet alsof dat geld op moet natuurlijk.

Met 230 miljoen ga ik echt niet de zorgen van aan mensen te verhuren in mijn kop steken hoor.
En waarom nog aandelen kopen? Om nog meer te hebben? Of, als het tegensteekt, een pak minder.

Nee, nee. Zoals anderen het zeggen: huis in buitenland, permanent een paalwoning beschikbaar op Bora Bora, ene dikke bak en een penisverlenging.
Meer moet dat niet zijn. 😅

Gemakkelijk antwoord:
  • Huis/appartement kopen van max. €400k. Tegen vrienden/familie zeggen dat je hiervoor lening bent aangegaan.
    • ETF
    • Aandelen
    • ...
    • Reizen
    • Etc.
Hier en daar zal ik mezelf eens iets duurder gunnen, maar er zal niet plots een ferrari voor de deur staan. Ik zou eerder gaan voor een 2de hands bmw 330e ofzo. En dan een verhaaltje vertellen dat ik mijn firmawagen heb ingeleverd voor meer brutoloon en kilometervergoeding om wat leukers te kunnen rijden dan wat er op de lijst staat van het bedrijf. Geen kat die gaat denken dat ik euromillions heb gewonnen door dit te doen.

Hoe ouder ik wordt, hoe meer luxe ik me kan gunnen, omdat mensen gaan geloven dat dit komt door de hogere functie en bijhorende salaris ik heb. Wie weet wordt ik wel zelfstandige en kan je je al eens iets meer gunnen en rustig afbouwen naar je 50ste toe.

Ooh ja, momenteel single. Dus in principe kan ik alles voor mezelf houden. De enige aan wie ik het zou vertellen, is aan mijn toekomstige vrouw/vriendin, maar pas nadat we getrouwd zijn.
en op het einde van uw leven 225 miljoen aan de staat geven, want niks opgedaan, en geen erfgenamen?

Ik snap er toch ook veel niet hier ze, ja ik weet niet ik zou niet veel veranderen of ja k zou het zéker niet laten opvallen of zelfs ja ik zou manier x of y gebruiken om meer te hebben nog.

Doe dan niet mee he aub en geef de mensen die wel weten wat ermee te doen een kans extra.

230 miljoen? Ja jongens dan gaan de mensen in mijn omgeving geen week nodig hebben om te beseffen dat ik er financieel opeens een stuk beter voorsta ze :laugh: .

Dus eigenlijk: Uw levenlang liegen als extra downside bovenop een normaal leven zoals nu... fun :unsure:.
Wat Topgear denk ik probeert te zeggen is dat hij geen valse vrienden/mensen in zijn omgeving wilt. Geen mensen die fake vriendelijk zijn omdat hij geld heeft. Hij wil zijn huidige oprechte vriendschappen niet laten verzieken door geld. En ik kan hem daarin bijtreden.
Wij zien het al in onze familie...goeie contacten...tot ge nekeer meer hebt dan een ander en dan merkt ge dat mensen makkelijk jaloers beginnen te worden.
Denk dat het altijd slim is om low-profile te spelen als ge grote bedragen wint. of toch zeker in de regio waar ge woont.
Dat ge naast uw dagdagelijkse leven nog enkele villa's int buitenland koopt en daar het varken uithangt, why not...niemand uit uw omgeving ziet het daar.

230 miljoen? Ja jongens dan gaan de mensen in mijn omgeving geen week nodig hebben om te beseffen dat ik er financieel opeens een stuk beter voorsta ze :laugh: .

Ja, ik zou zelfs niet naar de kapper durven gaan om het niet te laten opvallen :unsure:

Ja, ik zou zelfs niet naar de kapper durven gaan om het niet te laten opvallen :unsure:
Gewoon de zijkantjes laten doen, betalen met een briefje van 500€ en zeggen dat je het wisselgeld niet moet hebben. 2u later staat heel het dorp voor je deur.

Gemakkelijk antwoord:
    • ETF
    • Aandelen
    • ...
    • Reizen
    • Etc.

Bruh, komaan ...

Dat heel het dorp voor je deur gaat staan als je rijk geworden ben, begrijp ik niet goed tbh. Tis niet alsof de rijkere buurten een hoop mensen die geld willen voor elke poort hebben staan he.

Mss als ge bekend staat als een hele sociale persoon (wat ik allesbehalve ben) dat mensen denken dat ze makkelijk bij u kunnen aankloppen, maar mocht ik zo rijk worden, zie ik niet veel veranderen in mijn persoonlijke sociale omgeving en dat is voornamelijk omdat mijn sociale omgeving quasi onbestaande is.

Zal vast afhangen van je sociale netwerk en de omgeving waar je woont, de ene zal mss al sneller mensen voor hun deur zien staan dan nen andere.

Ik zou wel blijven werken, maar niks stressvol zoals nu.
Waarschijnlijk een vrachtwagen aanpassen en daar deeltijds wat mee werken.
Voor de rest investeren en mijn leven en dat van mijn familie zo comfortabel mogelijk maken.

Ik zou wel blijven werken, maar niks stressvol zoals nu.
Waarschijnlijk een vrachtwagen aanpassen en daar deeltijds wat mee werken.
Voor de rest investeren en mijn leven en dat van mijn familie zo comfortabel mogelijk maken.
En uwe favoriete BBQ host toch een nieuwe superdeluxe barbecue gunnen toch?

Dat heel het dorp voor je deur gaat staan als je rijk geworden ben, begrijp ik niet goed tbh. Tis niet alsof de rijkere buurten een hoop mensen die geld willen voor elke poort hebben staan he.

Mss als ge bekend staat als een hele sociale persoon (wat ik allesbehalve ben) dat mensen denken dat ze makkelijk bij u kunnen aankloppen, maar mocht ik zo rijk worden, zie ik niet veel veranderen in mijn persoonlijke sociale omgeving en dat is voornamelijk omdat mijn sociale omgeving quasi onbestaande is.

Zal vast afhangen van je sociale netwerk en de omgeving waar je woont, de ene zal mss al sneller mensen voor hun deur zien staan dan nen andere.
In dikke buurten zal dat idd het geval niet zijn. Maar in een kleinere stad/dorp mag je erop rekenen dat iedere vereniging wel voor je deur zal staan om te komen schooien.

In dikke buurten zal dat idd het geval niet zijn. Maar in een kleinere stad/dorp mag je erop rekenen dat iedere vereniging wel voor je deur zal staan om te komen schooien.
Met dat geld, koopt ge gewoon een klein dorp. En gooit ge iedereen buiten die aan uwe kop zaagt over geld.

Terug
Bovenaan