knight-rider
Well-known member
Wel, een aantal jaar geleden moesten wij met onze ploeg een paar dagen per week in een ander bedrijf (FestaPack in Genk) dat veel werk had gaan helpen.Explain?![]()
De baas daar kwam altijd op de werkvloer rondwandelen om te kijken of alles wel goed gedaan werd en die kwam soms echt zo over uw schouder meekijken.
Dus ik vroeg wat het probleem was en hij zei "Ja, volgens mij kunde dat beter zo doen", zijn manier ging volgens hem sneller.
Mijn antwoord: "Volgens mij niet, maar we kunnen eens testen, gij op u manier en ik op de mijne."
Onze ploegbaas keek mij op dat moment aan met een blik van, "wtf doet ge nu".
Dus we doen dat en blijkt dat ik gelijk had, mijn manier was de snelste en makkelijkst. (Na zijn werkwijze had hij de mijne ook nog een geprobeerd.) Dus hij moest toegeven dat ik gelijk had.
Sindsdien kwam hij mij 's morgens altijd direct een hand geven en hij is nooit nog over mijn schouder komen meekijken, wat hij bij de anderen wel bleef doen.
Meer nog, ik ben zelfs een paar keer naar daar geweest met een paar man zonder onze ploegbaas. Het enige wat de baas daar wou was dat ik erbij was.
Ondertussen hebben we een andere ploegbaas, maar ook bij hem is dat in het begin niet zo goed gelopen.
Ik heb heel vaak op mijn strepen gestaan als er problemen waren. Niet alleen voor mezelf maar ook voor collega's. Als de bazen niet handelen zoals het hoort, dan krijgen ze met mij te maken.
Dat kan uiteraard verkeerd uitdraaien, maar tot nu toe kan ik alleen maar zeggen dat ik op die manier al heel veel respect afgedwongen heb bij ploegbazen, afdelingshoofden en zelfs bij de grote baas bij ons op het werk.
Ik ben nu 3,5 jaar in ziekenverlof geweest en ga in oktober terug beginnen met werken.