Wat zou jij doen als je de lotto wint?

Lijkt me dan toch wel een beetje een verslavingsproblematiek? Gokken als hobby en als je wint eigenlijk niet weten wat je ermee gaat doen?
Meh, elke week een euro of 2 aan iets gebruiken is geen verslaving eh. Toch niet als we verslaving gebruiken als iets dat je blijft doen zelfs al heeft het een (negatieve) impact op uw leven.

Ben jij verslaafd aan lego? ( om nu iets te nemen waar jij blijkbaar regelmatig geld aan spendeert) Wat is het antwoord op de vraag 'wat is het nut daar nu van?', dat het leuk is zeker?

Meh, elke week een euro of 2 aan iets gebruiken is geen verslaving eh. Toch niet als we verslaving gebruiken als iets dat je blijft doen zelfs al heeft het een (negatieve) impact op uw leven.

Ben jij verslaafd aan lego? ( om nu iets te nemen waar jij blijkbaar regelmatig geld aan spendeert) Wat is het antwoord op de vraag 'wat is het nut daar nu van?', dat het leuk is zeker?
Aan lego niet echt :p, maar aan auto's wel :p

In die definitie (van zware negatieve impact) van verslaving inderdaad niet. De definitie van "een handeling doen puur met als doel om een dosis dopamine te krijgen", dan is dit toch nog iets anders dan pakweg lego of auto's. Hier is puur het gevoel om "ergens aan mee te doen" van belang dan he.

Allé, ik hoop oprecht dat die reactie eerder was "ik moet er eens goed over nadenken" hoor. Als je zo'n pot wint is het zonde om dat uiteindelijk ergens op een spaarrekening te zetten tot de overheid het begint af te romen.

Nu niet specifiek op u, maar ik vind het altijd grappig als het over de lotto winnen gaat, en over een huis kopen met die winst, dat mensen er altijd ineens van uit gaan dat ge dat huis cash afrekent. Dat doet ge nu toch ook niet? Als ge de lotto wint, kunt ge dus nog altijd een lening aangaan, maandelijks afbetalen en dus nog een hoop geld overhouden om te beleggen.
Dit zo hard.

Veel mensen zeggen altijd; direct mijn huis afbetalen. Why? Lenen godverdomme! Belastingen, beleggen, enz.

Nu niet specifiek op u, maar ik vind het altijd grappig als het over de lotto winnen gaat, en over een huis kopen met die winst, dat mensen er altijd ineens van uit gaan dat ge dat huis cash afrekent. Dat doet ge nu toch ook niet? Als ge de lotto wint, kunt ge dus nog altijd een lening aangaan, maandelijks afbetalen en dus nog een hoop geld overhouden om te beleggen.
Ja absoluut hoor. In hun geval zou ik ook mijn "droomhuis" kopen, maar dan met een lening. Maar zonder financieel advies durf ik wel te garanderen dat een groot deel van die mensen dat toch cash zal gaan betalen. Ik ben ook niet zo zeker dat de nationale loterij ook zo "winst-begeleiding" levert in het geval van zo'n groepspot.

Ik denk wel dat je de komende maanden een heel rare immomarkt in die regio gaat krijgen. De "kleine" huizen die plots onder de prijs verkocht worden, en de grote huizen die plots veel te duur worden.

Als je met 900K lottowinst een huis van 700K wil kopen kan je dat inderdaad beter op afbetaling kopen en zien dat je investeringen genoeg rendement opleveren om een positieve cashflow aan te houden.

Bij een lottowinst zegt mijn buikgevoel ook "huis afbetalen" omdat je niet meer met die molensteen van +1000 euro per maand rondloopt. Maar als het zover is zal ik wel financieel advies inwinnen op BG. :unsure:

Ik heb echt geen groene vingers en ik heb geen goesting om het gras af te rijden dus een tuin moet ik al niet hebben, of iets kleins :p
meer dan 650 000 zou ik niet geven aan een huis.

Die 900 000 maakt je ook geen "rijke" mens he.
900K maakt je iemand die er warmpjes inzit, maar dat kan rap gedaan zijn als je verkeerde investeringen doet. Een te groot huis kopen met veel onderhoudskosten, bijvoorbeeld.

900K maakt je iemand die er warmpjes inzit, maar dat kan rap gedaan zijn als je verkeerde investeringen doet. Een te groot huis kopen met veel onderhoudskosten, bijvoorbeeld.
Nu, realistisch: 900k zorgt ervoor dat je er warmpjes inzit.
In praktijk is het echter 900k + het reeds zelf opgebouwde kapitaal, en dan zit je toch wel wat verder dan "er warmpjes bij". Je bent niet stinkend rijk, maar met een klein beetje ondersteuning kan het merendeel van die mensen wel echt gewoon stoppen met werken én luxueus leven.

Je moet dan natuurlijk geen helikopters en ferrari's gaan kopen, maar voor het merendeel gaat dat toch wel héél comfortabel leven zijn.
Maar ongetwijfeld gaan er daar nu hordes adviseurs voor crypto etc beginnen rondlopen.

In praktijk is het echter 900k + het reeds zelf opgebouwde kapitaal, en dan zit je toch wel wat verder dan "er warmpjes bij". Je bent niet stinkend rijk, maar met een klein beetje ondersteuning kan het merendeel van die mensen wel echt gewoon stoppen met werken én luxueus leven.

Je moet dan natuurlijk geen helikopters en ferrari's gaan kopen, maar voor het merendeel gaat dat toch wel héél comfortabel leven zijn.
Maar ongetwijfeld gaan er daar nu hordes adviseurs voor crypto etc beginnen rondlopen.
Hangt er ook gewoon van af hoe je in het leven staat voor die 900K.
Ik heb bijvoorbeeld geen eigen woonst en niet enorm veel spaargeld.

Stel dat ik dan een huis koop schiet er van die 900K niet zo heel veel meer over.
Terwijl iemand die al een huis heeft zich na die winst inderdaad niet zo heel veel zorgen meer zal moeten maken.

Check, ik heb al een vergunning aangevraagd voor De Olmense Cryptoshop. :unsure:

Wat is ook "luxueus leven" hé? Iedereen vult dat anders in. 900K maakt je niet zo wereldvreemd als 142 miljoen, want zo'n vulgair bedrag stompt een mens ook af wat de waarde van geld betreft.

Hangt er ook gewoon van af hoe je in het leven staat voor die 900K.
Ik heb bijvoorbeeld geen eigen woonst en niet enorm veel spaargeld.

Stel dat ik dan een huis koop schiet er van die 900K niet zo heel veel meer over.
Terwijl iemand die al een huis heeft zich na die winst inderdaad niet zo heel veel zorgen meer zal moeten maken.
Ik vermoed wel dat de demografie van lotto-deelnemers eerder in de 2e categorie valt. Mensen die hun geld nog echt kunnen gebruiken gaan minder vaak meedoen aan een loterij (vermoed ik)

Efkes 900k op uw rekening krijgen is niet zoveel🤨🤪
En hierboven nog van dat soort reacties.
Yep BG stelt wederom niet teleur.
Like I said, als je zoals mij geen huis hebt is het meeste van uw 900K al weg na die aankoop en nadien wijzigt dat uw leven niet in die mate?
Je moet nog steeds gaan werken elke dag en je kan niet zomaar kopen wat je wil.

Als je geen lening meer af te betalen hebt is het natuurlijk iets anders.

Like I said, als je zoals mij geen huis hebt is het meeste van uw 900K al weg na die aankoop en nadien wijzigt dat uw leven niet in die mate?
Je moet nog steeds gaan werken elke dag en je kan niet zomaar kopen wat je wil.

Als je geen lening meer af te betalen hebt is het natuurlijk iets anders.
Niemand zegt dat je met 900K kan rentenieren in een mondaine badstad, maar als je het wijselijk investeert kan je genieten van een huis en een aardig rendement. Je gaat inderdaad nog altijd moeten werken, maar je hebt een pak meer financiële ademruimte dan de meeste mensen die "moeten" gaan werken.

En "zomaar kopen wat je wil" kan je ook niet met 140 miljoen, want daarmee kan ik geen eiland kopen met een privéleger en een nucleaire onderzeeër. Dat heeft altijd een beetje zijn grenzen.

Terug
Bovenaan