Wat zou jij doen als je de lotto wint?

Ik doe het maar even anoniem:

Niet de grote jackpot maar toch een mooie winst. Blijkbaar een kans van 1 op 1.35miljoen om een 5+1 te scoren. Ik speel eigenlijk weinig op lotto maar omdat die dag de jackpot €8M was, heb ik 2x 21 lotjes gekocht voor een totaal van €52.50. Al had €10 genoeg geweest want ie viel al op het 7e lot.

Ik zag het op café op mijn gsm. Je kan het niet zien aan het bedrag bovenaan als je inlogt, dat toont enkel de kleine winst. In speloverzicht stond er in het groen 'te ontvangen winst' en dan zag ik pas dat ik een €43.8k had. Het zal cliché zijn maar mijn eerste gevoel was eerder ontevredenheid dat het geen 6 was voor €2.83M. :) Bij het later bekijken van de trekking zag ik dat nummer 40 als 3e getal gevallen was dus de kans op een 6 was al snel uitgesloten.

Maandagochtend naar lotto gebeld en in tegenstelling tot wat op hun site staat, moet je bij winsten onder de €100k niet langsgaan. Foto doorsturen van je identiteitskaart en bankkaart en 2 dagen later stond het geld op mijn rekening.

Wat ga ik er mee doen? Goed deel beleggen en verder besteden aan ervaringen: comfortabel reizen en goed eten. :) Ik heb er eigenlijk nog weinig mee gedaan, het is nu ook geen life changing amount. :)

lotto-14-1-2023.png
Het bevestigt eigenlijk het probleem he, 1 kans op 1 miljoen, en dan win je een bedrag waar je net een mooie auto mee kan kopen...

Doet me denken aan de euromillions.

Af en toe met ne grote pot speel ik eens mee met euromillions, dan vul ik voor 50 euro tickets in en denk ik dat ik rijk ga worden. Doe dat een keer of 3-4 per jaar ofzo.

En 1 keer kreeg ik een mail "u hebt gewonnen".
In de mail stond gewoon "het bedrag is te groot voor uw spelrekening"

Op dat moment ga je al vrij snel fantaseren en was de teleurstelling groot dat het maar over 1000 euro ging :p Ik had gewonnen met zo'n extra code waar ze x-aantal deelmeners 1000 euro geven.

Maar allé, 1000 euro was toch ook fijn, maar niet na zo'n mail te ontvangen lols.

Ik had ooit eens berekend dat de kans zeker 90% was dat ik ooit 5 cijfers zou halen (40+ jaar mee spelen met de gewone lotto)
MAAR toen ik die berekening maakte, was het nog het oude lotto systeem (een veel grotere winstkans). Onlangs dan inderdaad '4 cijfers + het reservegetal' juist. Wat in feite overeenkomt met 5 cijfers van dat oude lottosysteem.

De winst? Een dikke 300€ (wat blijkbaar al extreem veel is voor MAAR 4 cijfers + het reservegetal), waauw ik ben nu rijk! :tongue: En dat is dan de grootste prijs die ik al gewonnen heb, met de gewone lotto, maar echt winst is dat niet. Dat geld heb ik in veelvoud er al in gestoken.

Laatst bewerkt:
Lotto spelen is in het algemeen negatief expected value, maar indien het geld dat je er in investeert uw leven niet veranderd dan wordt lotto spelen wel positief life expected value.

2 euro per week of whatever gaat je leven 0% veranderen, maar een paar miljoen opeens er bij is natuurlijk wel life changing.

Yes! Eindelijk is het zover!
.
3 cijfers en het bonus getal...

Moet de grootste winst zijn in een heel jaar op de lotto :unsure:

De aantrekking van lotto is het gedacht dat het kan. Je speelt en denkt meteen: het kan deze keer prijs zijn en morgen ziet mijn leven er heel anders uit.
5 jaar later: bankroet, lijdend aan geslachtsziekten door bezoekjes aan sekswerkers, gescheiden door die bezoekjes aan sekswerkers en verslaafd aan heroïne.

:unsure:

Maar een miljoentje zou mijn leven wel aangenamer maken. Het equivalent van het uitstaande bedrag van mijn hypothecaire lening opzij parkeren zodat mijn huis kan worden afbetaald én ik mijn fiscaal voordeel kan behouden en dan een afspraak maken met een financiële expert die me kan helpen beleggen zodat het geld kan renderen. Dan het huis verder afwerken en genieten van de mogelijkheden dankzij een financieel gezonde situatie.

130 miljoen is zo vulgair veel dat ik niet weet of het allemaal goed komt.

5 jaar later: bankroet, lijdend aan geslachtsziekten door bezoekjes aan sekswerkers, gescheiden door die bezoekjes aan sekswerkers en verslaafd aan heroïne.

Maar een miljoentje zou mijn leven wel aangenamer maken. Het equivalent van het uitstaande bedrag van mijn hypothecaire lening opzij parkeren zodat mijn huis kan worden afbetaald én ik mijn fiscaal voordeel kan behouden en dan een afspraak maken met een financiële expert die me kan helpen beleggen zodat het geld kan renderen. Dan het huis verder afwerken en genieten van de mogelijkheden dankzij een financieel gezonde situatie.

Mee eens, al doet het ook wel dromen :-)

Net daarom vond ik die pot in Olmen die verdeeld werd waardoor iedereen een klein miljoen had zo'n prachtige uitkomst. Niet 1 iemand met grotesk veel geld, maar een hele hoop mensen die nu wel hun leven deels zien vergemakkelijken!

Mee eens, al doet het ook wel dromen :)

Net daarom vond ik die pot in Olmen die verdeeld werd waardoor iedereen een klein miljoen had zo'n prachtige uitkomst. Niet 1 iemand met grotesk veel geld, maar een hele hoop mensen die nu wel hun leven deels zien vergemakkelijken!
Daar ben ik het ook wel mee eens, al zou ik ook wel weten wat gedaan als ik een groter bedrag zou winnen. (Daarom bedoel ik nog niet een bedrag zoals 130 miljoen)

Vorige week was er in de winkel een vrouw voor mij die verschillende biljetten liet nakijken en opnieuw spelen. Dat was voor een bedrag van bijna 300 euro en dan waren de winsten er al afgetrokken, dus ging zelfs richting de 400 euro.
En dan zei die nog "Ja, voor mij moet dat toch zo gren groot bedrag zijn, met 50.000 euro ben ik ook al tevreden."

Heb 's iets gelezen over de correlatie tussen geld en geluk. Blijkt dat er een oorzakelijk verband is tussen beiden. Heb je geen of weinig geld dan is de kans groter dat je ook ongelukkig bent. Geld faciliteert dus geluk maar uit hetzelfde artikel blijkt ook dat veel geld je net meer kopzorgen zal bezorgen en dus een negatieve impact heeft op geluk. Kort: dat miljoen extra zal een directe impact hebben op hoe gelukkig je je voelt. Daarmee neem je immers een hoop zorgen weg en heb je de zekerheid van een stevige spaarpot die je kan aanspreken. Win je echter 130 miljoen dan krijg je er meteen een hoop zorgen bij: sociale aanvaarding, schuldgevoelens, veiligheidsrisico's enz...

Ik kan me daar wel in vinden. Met een vermogen van 130 miljoen zou ik me ook zorgen maken dat mijn kinderen ontvoerd zouden worden voor losgeld of zo...

Heb 's iets gelezen over de correlatie tussen geld en geluk. Blijkt dat er een oorzakelijk verband is tussen beiden. Heb je geen of weinig geld dan is de kans groter dat je ook ongelukkig bent. Geld faciliteert dus geluk maar uit hetzelfde artikel blijkt ook dat veel geld je net meer kopzorgen zal bezorgen en dus een negatieve impact heeft op geluk. Kort: dat miljoen extra zal een directe impact hebben op hoe gelukkig je je voelt. Daarmee neem je immers een hoop zorgen weg en heb je de zekerheid van een stevige spaarpot die je kan aanspreken. Win je echter 130 miljoen dan krijg je er meteen een hoop zorgen bij: sociale aanvaarding, schuldgevoelens, veiligheidsrisico's enz...

Ik kan me daar wel in vinden. Met een vermogen van 130 miljoen zou ik me ook zorgen maken dat mijn kinderen ontvoerd zouden worden voor losgeld of zo...

Allemaal zorgen die ik gelukkig niet zal hebben. Sociale aanvaarding? Niet nodig, ben extreem introvert. Schuldgevoelens? Zou niet weten welke. Met zo'n bedrag kan ik de weinige mensen die mij in mijn leven geholpen hebben, beter bedanken. De rest kan me gestolen worden, zal er niet wakker van liggen. Veiligheidsrisico's? Goh ja, geen idee wat er in de kop van inbrekers gaat. Meest waardevolle spullen in mijn miljonairsvilla zullen mijn auto's zijn + elektronica zoals computers en grote schermen.

Ge hebt zeker gelijk wi, de overgrote meerderheid van de bevolking zou zich terecht zorgen maken. Alleen zit ikzelf bij die minderheid.

Nu nog enkel winnen. :unsure:

Ook relationeel is dat niet eenvoudig: je gaat van een normaal leven naar een potentieel extravagant leven. Genoeg lottowinnaars die scheiden na het winnen van een groot lot, want het financiële drama van zo'n echtscheiding valt weg. Fifty fifty, ander en beter en wegwezen.

Ook relationeel is dat niet eenvoudig: je gaat van een normaal leven naar een potentieel extravagant leven. Genoeg lottowinnaars die scheiden na het winnen van een groot lot, want het financiële drama van zo'n echtscheiding valt weg. Fifty fifty, ander en beter en wegwezen.
Als de partner die ik wil verlaten plots iets in de regio van 100 mio krijgt dan zou ik al voor 10/90 gaan en als een haas in de wind verdwijnen :)

Allemaal zorgen die ik gelukkig niet zal hebben. Sociale aanvaarding? Niet nodig, ben extreem introvert. Schuldgevoelens? Zou niet weten welke. Met zo'n bedrag kan ik de weinige mensen die mij in mijn leven geholpen hebben, beter bedanken. De rest kan me gestolen worden, zal er niet wakker van liggen. Veiligheidsrisico's? Goh ja, geen idee wat er in de kop van inbrekers gaat. Meest waardevolle spullen in mijn miljonairsvilla zullen mijn auto's zijn + elektronica zoals computers en grote schermen.
Ik denk dat je je gewoon niet kan inbeelden wat er bij zo'n exuberante bedragen komt kijken. Dat zijn bedragen die tot de verbeelding spreken maar waar wij ons niks bij kunnen voorstellen. Wees maar gerust dat je schuldgevoelens zal krijgen en meer in het vizier zal lopen van criminelen. Je kan nu wel zeggen dat geld je niet zal veranderen maar zo'n een grote smak geld gaat je leven wel grondig veranderen en zelfs helemaal overhoop gooien.

Als de partner die ik wil verlaten plots iets in de regio van 100 mio krijgt dan zou ik al voor 10/90 gaan en als een haas in de wind verdwijnen :)
Met 10 miljoen kan je al héél comfortabel leven en dan kan uw ex-partner achterblijven met 90 miljoen om later bankroet te gaan met geslachtsziekten en een heroïneverslaving.

Ik denk dat je je gewoon niet kan inbeelden wat er bij zo'n exuberante bedragen komt kijken. Dat zijn bedragen die tot de verbeelding spreken maar waar wij ons niks bij kunnen voorstellen. Wees maar gerust dat je schuldgevoelens zal krijgen en meer in het vizier zal lopen van criminelen. Je kan nu wel zeggen dat geld je niet zal veranderen maar zo'n een grote smak geld gaat je leven wel grondig veranderen en zelfs helemaal overhoop gooien.
Oh, als ik iets teveel aan heb, is het inbeelding. Ik heb veel verhalen gelezen van mensen die miljonair werden (door lotto of andere zaken) en veel van hun problemen zijn geen problemen die direct van toepassing zouden zijn op mij.

Welke schuldgevoelens zou ik dan wel krijgen? Ik ben introvert en het kost me weinig moeite om de mensen in mijn leven uit te sluiten (zelfs nu ben ik daar naartoe langzaam aan het opbouwen). Je kent me totaal niet, toch ben je zo van overtuigd dat ik ze zal krijgen. Enigste dat ik met je eens ben, is meer in het vizier van criminelen, maar dat geldt ook voor andere mensen die rijk werden van werken of andere zaken.

Geld zal mijn persoonlijkheid niet veranderen, wel mijn leven.

Ik heb er meer dan genoeg over nagedacht en ook met anderen over gebabbeld (wel nadat ze voldoende onnozel over deden)

Ik heb nog nooit gegeven om dure auto's, reizen, dure kleertjes, etentjes of andere bling bling.
Ik heb geen partner, kinderen, schulden of verslavingen waar ik het geld zou zien naar 'verdwijnen.'

Het zou bij mij ook niet veranderen door het geld, alleen veeeeel makkelijker maken in vergelijking met nu.

50 is in de aantocht en ik zou genieten van vervroegd pensioen en van een eigen huis met tuin ipv de huurmarkt :)
Maar buiten de eventuele mensen die het weten zou je dat niet ineens merken aan hoe ik leef.

Met 100 miljoen euro op m'n rekening rij ik iedere maand iemand van de baan of ram ik mijne wagen in een andere wagen.

Ik zal "t wel allemaal betalen, wel wel wel.

Met 100 miljoen euro op m'n rekening rij ik iedere maand iemand van de baan of ram ik mijne wagen in een andere wagen.

Ik zal "t wel allemaal betalen, wel wel wel.
Of dan doe je zoals de voetballers: aan een vriend wat geld geven en zeggen dat jij het niet was maar wel hij (bij overtredingen dan).

Of doe wat goede werken in één of ander Afrikaans land en scoor een ere-consulaatpostje (nietwaar Frank Slaets?).
zodat je zo goed als onaantastbaar bent.
Denk dat dit wel te regelen valt in bepaalde landen.

Terug
Bovenaan