ThomasMore
Well-known member
Ik vind zijn verhaal ook geloofwaardig maar dan nog hou je je waardigheid en hoef je die persoon in kwestie niet met 'domme smoel' benoemen. Zeg er dan op zijn minst bij dat je het danig op de zenuwen kreeg van de ex-werknemer zijn gedrag, nood hebt om te ventileren en dus niet even fijnzinnig over de persoon ik kwestie gaat schrijven.Ik vind Trump zijn verhaal nu wel heel geloofwaardig, wanneer iemand langer ziek is, hoort die op controle te komen voor het ziektebriefje verlopen is. Natuurlijk zijn er wél uitzondering, absoluut!
Ik denk dat jpv hier niet bepaald blij van wordt, fraude aan de ene kant en illegaal pestgedrag (zoals een ander zijn spullen in de vuilbak gooien!) aan de andere kant...
![]()
Nu komt het heel macho over. Als in, ik ga nog liever doppen dan dat ik voor een bullebak als hem moet werken...
Dit gezegd zijnde, ik heb in de verste verte geen idee wat dat juist is met ziektebriefjes en sociaal verlof of stempelrecht en opzeg enz...
Het is uiteraard niet zo eenvoudig als ik nu ga laten uitschijnen maar zou het hele bedrijfsleven niet veel eenvoudiger zijn als er geen arbeidscontracten bestonden? Daarmee bedoel ik: wat als iedereen nu 's gewoon als zelfstandige zou werken. Je werkgever wordt dan je klant en als je werkt wordt je betaald, anders niet.
Zelfstandigen hoor je nooit over ziektebriefjes of opzeg enz... Ze gaan werken en factureren hun werk. Hoeveel eenvoudiger zou de hele administratie zijn? Dan zijn, ondermeer, de ziektebriefjes al helemaal overbodig. Ook kan Trump in zo'n geval zijn chauffeur gewoon opzeggen zonder C4 en sociaal secretariaat of wat dan ook.
) aan de andere kant...