Welk Fps games

Fabke

Active member
K heb sinds kort een nieuwe laptop (legion 5).
Welke first person shooter raden jullie me aan? Cod? Of battlefield? Of moet ik wachten tot de nieuwe battlefield in oktober 2021 uitkomt?

Lang geleden heb ik nog battlefield en COD, doom, counterstrike gespeeld. En vond batlefield toen wel super. Ik vond toen COD war tegenvallen.(gameolay vond ik stukken minder)
+10 j later zal er veel veranderd zijn. En nu dat ik eindelijk een nieuw laptop heb en zou er normaal gezien alle games kunnen spelen.

Wat ik zoek: ik speel vooral multiplayer, zelden de single versie.
Ik ben volledig niet meer mee met de huidige games... zou handig zijn moest ik bijv ergens de voordelen en nadelen zien van beide Games

Lang geleden heb ik nog battlefield en COD, doom, counterstrike gespeeld. En vond batlefield toen wel super. Ik vond toen COD war tegenvallen.(gameolay vond ik stukken minder)
+10 j later zal er veel veranderd zijn. En nu dat ik eindelijk een nieuw laptop heb en zou er normaal gezien alle games kunnen spelen.

Wat ik zoek: ik speel vooral multiplayer, zelden de single versie.
Ik ben volledig niet meer mee met de huidige games... zou handig zijn moest ik bijv ergens de voordelen en nadelen zien van beide Games

Tegenwoordig is het zo goed als allemaal battle royale wat de shooters betreft.

Ge hebt nog altijd de classics die an sich allemaal mechanical niet zo veranderd zijn. Je hebt Battlefield, wat basicly hetzelfde is als 10 jaar geleden, maar in een modern jasje. Hetzelfde met COD, etc. CS zal nog zowat het dichtst bij zijn roots zitten gok ik.

En zoals ik al zei, battle royale is al wat de klokt slaagt tegenwoordig. Bijna elke AA+ shooter heeft een BR mode, meestal gratis, sommige gewoon bij de game. Een paar redelijke populaire dedicated BR games zijn natuurlijk pubg (wat de hype min of meer gestart heeft) en fortnite.

En dan hebt ge nog dingen zoals mil sims tegenwoordig wat ook redelijk populair is, waar 10 jaar geleden geen spraken van was eig. Ik kan dat niet uitleggen, OperatorDrewski doet dat voor mij:

En dan hebt ge Escape From Tarkov, wat een mengeling is van mil sim en survival. Heel speciaal. By far de beste shooter at this moment, maar ik biased. Dus nvm

Het is eigenlijk nog altijd hetzelfde als 10 jaar geleden: Battlefield is wat meer serieus en COD is wat meer relaxed.
Ik vind het juist andersom, ze zijn allebei niet echt serieus natuurlijk maar ik vind BF gewoon veel chiller spelen dan CoD die toch meer competitive is, zeker met SBMM tegenwoordig. Maar CoD en BF zijn beide niet meer wat ze vroeger waren, ik zou eerder naar andere shooters kijken.

Ben ook fan van Escape from Tarkov maar daar kruipt voor mij gewoon te veel tijd in, Hunt: Showdown zit ook wat in dat genre maar dan minder extreem. Rainbow Six Siege is ook een aanrader, Overwatch en Destiny 2 heb ik ook veel gespeeld.

Terug
Bovenaan