Welk nummer mogen ze spelen op je begrafenis?

deze als intro als de show zal beginnen.

tussenin een rustige meedenker:

deze als ze de zaal mogen verlaten

my eyes roll back and focus on whats ahead...

staat eigenlijk allemaal al vast, mijn zus weet er van.

Jarenlang gedacht aan highway tot hell, maar dat is enkel voor een kerkelijke begraving om nog eens tegen de benen van de kerk te schoppen. Die kerkelijke dienst gaat er niet komen dus de keuze is op deze gekomen:

En Zeit vind ik ook nog iets hebben.

Ik heb gekozen voor het onderstaande nummer zodat iedereen zeker voor de koffietafel weg is, dat bespaart m'n familie weer een nutteloze kost.

Ik moet spontaan denken aan de originele soundtrack voor Mandy. Misschien is dat wat te macabere muziek voor op een begrafenis? Ach, it's my gig, ik kies de muziek. Verder wens ik niet begraven te worden, maar toch zou ik ergens de openingstekst van die film ergens hebben staan:

"When I die, bury me deep,
lay two speakers at my feet,
wrap some headphones around my head
and rock and roll me when I'm dead.

Andere nummers die van mij gespeeld mogen worden, lijst is zeker onvolledig:
Paul Simon - Late in the Evening
Edgar Winter - Free Ride
PJ Harvey - Big Exit
Allen Toussaint - Last Train
Jimi Hendrix Experience - Castles Made of Sand
King Crimson - I Talk to the Wind
Duke Ellington, Charles Mingus & Max Roach - Fleurette Africaine
King Gizzard & The Lizard Wizard - Float Along Fill Your Lungs

Dit is een lijstje die al meer dan 10 jaar 'vastligt'. Het staat voorlopig in een kladblok-bestand op de Dropbox van mijn beste vriend en ik. Zelfs mijn vrouw weet niet welke liedjes ik graag wil. Sommige mensen praten daar precies niet graag over, maar ik vind het wel belangrijk om daar eens over te kunnen nadenken.

De lijst kan nog veranderen ofc, maar deze liedjes zijn wel altijd alongewijzigd gebleven.
Het zijn vooral instrumentale liedjes, zodat elk persoon er een eigen interpretatie kan geven en zo eigen herinneringen kan ophalen. Zo probeer ik het althans te zien :p

De grote nummer 1:

En dan kunnen deze volgen:

Terug
Bovenaan