Welke bakboter

Bubba

Well-known member
Crowdfunder FE
Welke boter gebruiken jullie om jullie vlees of whatever te bakken?

Ik neem meestal de goedkoopste omdat dat volgens mij weinig uitmaakt maar volgens mijn vriendin moet dat Rochefort ongezouten zijn.

Uw vriendin weet wat goed is, maar Isigny Ste Mère is nog beter!
Maar zelf gebruik ik gewoon vloeibare boter van butella :-p

Ik gebruik meestal vloeibare Solo als het boter moet zijn (soms bak ik in olijf- of maïsolie), maar soms gebruik ik de betere hoeveboter om puree smeuïger te maken of te smelten op het vlees. Dat geeft meteen een grote meerwaarde.

Vlees altijd bakken in “goei boter”, geen idee wat de correcte benaming is maar alleszins geen vloeibare solo of dergelijk.

Mss niet het gezondste maar wel lekkerste. Zeker als ge erna uw aanbaksels wilt gebruiken voor saus te maken.

Ik zou ook eens deftige boter moeten gaan halen voor men carnivore diet.
Gebruik nu dat huismerk van den okay maar das plantaardige..

Ik ben al jaren afgestapt van de vloeibare boter vervangers en plantaardige zaken.
Hier enkel hoeveboter en olie om in te bakken...
Veel lekkerder en imho niet ongezonder.

Ik gebruikte tot recent altijd Kerrygold. Nu gebruik ik arachideolie. Ik moest dat eens hebben om te wokken en dat heeft op zichzelf geen smaak, dus eigenlijk is dat zeer breed inzetbaar. In tegenstelling tot bv olijfolie. Bijkomend voordeel is het heel hoge rookpunt van arachideolie.

Ik gebruikte tot recent altijd Kerrygold. Nu gebruik ik arachideolie. Ik moest dat eens hebben om te wokken en dat heeft op zichzelf geen smaak, dus eigenlijk is dat zeer breed inzetbaar. In tegenstelling tot bv olijfolie. Bijkomend voordeel is het heel hoge rookpunt van arachideolie.

Ik gebruik ook regelmatig arachideolie in de keuken om de redenen die je aanhaalt, spettert alleen wat meer dan boter. Voor de rest gewoon old school Fama of Solo bakboter, Aldi merk soms, maar nooit vloeibaar en ik vermijd soya.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan