Welke DVD/(4K)Blu-ray/ heb je vandaag gekocht ? (waar, wat en hoeveel)

En hoe zit dat met de importtarieven?
Geen moeten betalen! Nonkel Jeff zal die voor z'n rekening genomen hebben.

In tegenstelling tot de andere Amazons moest ik hier wel standaard verzendingskosten en een vergoeding voor de wisselkoers betalen ongeacht het bedrag maar dat was nog geen €5 voor 6 items. Wel opletten dat de prijs lichtjes kan schommelen afhankelijk van die wisselkoers. Momenteel bedraagt die blijkbaar 1.15, toen ik ze kocht was het 1.13 en stond alles dus een beetje lager geprijsd dan nu.

En specifiek ook voor de Criterions kijken dat het de speciale UK uitgaven zijn die regio B zijn. Maar ik geloof dat je zelf er ook al hebt en dat dus wel al weet. Wel jammer dat Criterion de UK releases precies nogal stiefmoederlijk behandeld, er zijn maar een fractie van de titels voor regio B beschikbaar.

Het is hier snel aan't escaleren. :unsure:

- The Thing (4K UHD) Blijkbaar wel een Franse hoes waarbij het me erg irriteert dat de titel omgekeerd op de spine staat tov al mijn andere BR's
- The Shining (4K UHD)
- Close Encounters of the Third Kind (4K UHD)
- Mulholland Drive (4K UHD)
- Stalker (Criterion blu-ray)
- The Royal Tenenbaums (Criterion blu-ray)
- The Thin Red Line (Criterion blu-ray)
- Tampopo (Criterion blu-ray)

De meeste gekocht op Amazon.co.uk, daar lijkt me veel meer keuze te zijn voor de betere distributeurs. Had ook nog een paar uitgaves van Arrow (To Live and Die in LA) en Eureka (Repo Man) in mijn winkelmandje maar ik zal me voorlopig maar beheersen. En het is daar vooral goedkoper, de Criterions kwamen met een bon allemaal onder de €20 uit terwijl ik ze op het Europees vasteland zelden onder de €25 zie.
Waar vind je die Criterions binnen de EU? Lang geleden dat ik er nog gekocht heb, maar heb ze ook altijd bij Amazon UK gekocht.

En hoe zit dat met de importtarieven?

Geen moeten betalen! Nonkel Jeff zal die voor z'n rekening genomen hebben.

In tegenstelling tot de andere Amazons moest ik hier wel standaard verzendingskosten en een vergoeding voor de wisselkoers betalen ongeacht het bedrag maar dat was nog geen €5 voor 6 items. Wel opletten dat de prijs lichtjes kan schommelen afhankelijk van die wisselkoers. Momenteel bedraagt die blijkbaar 1.15, toen ik ze kocht was het 1.13 en stond alles dus een beetje lager geprijsd dan nu.

En specifiek ook voor de Criterions kijken dat het de speciale UK uitgaven zijn die regio B zijn. Maar ik geloof dat je zelf er ook al hebt en dat dus wel al weet. Wel jammer dat Criterion de UK releases precies nogal stiefmoederlijk behandeld, er zijn maar een fractie van de titels voor regio B beschikbaar.
De verschuldigde BTW (indien uw totaal minder dan 150 EUR was) heb je waarschijnlijk netjes betaald aan Amazon die het daarna zal doorstorten aan de EU via IOSS-systeem. Normaal heb je bij het afrekenen een vermelding Estimated import fees of Estimated VAT of iets dergelijks waar je kan zien hoeveel je hebt betaald aan BTW.

Heb het hier al eens gepost, denk ik, maar dat geeft uiteindelijk geen verschil meer met bestellen bij Amazon UK tegenover vroeger toen zij nog wel EU-lid waren. Amazon rekent u via IOSS de BTW aan die ze doorstorten waardoor je hier geen gedoe meer hebt met inklaringskosten van uw koerier.

Waar vind je die Criterions binnen de EU? Lang geleden dat ik er nog gekocht heb, maar heb ze ook altijd bij Amazon UK gekocht.
Ik had een beetje rondgekeken en ze oa bij Zavvi en wat resellers op bol in beperkte mate ook terug gevonden maar het verschil in prijs is wel erg groot als je ze bestelt via amazon.co.uk. Er is in de UK een actie op Criterion BR's in enkele grotere winkels op het eind van het jaar en Amazon.co.uk doet dan aan price matching waardoor er sowieso koopjes te doen zijn. Maar mijn keuzes waren niet eens specifiek afgeprijsd.
De verschuldigde BTW (indien uw totaal minder dan 150 EUR was) heb je waarschijnlijk netjes betaald aan Amazon die het daarna zal doorstorten aan de EU via IOSS-systeem. Normaal heb je bij het afrekenen een vermelding Estimated import fees of Estimated VAT of iets dergelijks waar je kan zien hoeveel je hebt betaald aan BTW.

Heb het hier al eens gepost, denk ik, maar dat geeft uiteindelijk geen verschil meer met bestellen bij Amazon UK tegenover vroeger toen zij nog wel EU-lid waren. Amazon rekent u via IOSS de BTW aan die ze doorstorten waardoor je hier geen gedoe meer hebt met inklaringskosten van uw koerier.
Net even gekeken naar mijn order en de import fees zaten inderdaad vervat in het te betalen bedrag. 21% VAT. Hoewel je als consument de VAT betaalt, zit die wel al inbegrepen in de prijs die je op voorhand ziet en kom je niet op het eind ineens voor een verrassing te staan. Het enige wat een beetje het eindtotaal kan doen afwijken is de wisselkoers. De Criterions die ik gekocht heb, waren allemaal rond de €20,5 maar met een kortingscode van €10 ging er nog wat vanaf. En vooral nog steeds een groot verschil als je vergelijkt met andere Amazons, waar de prijs voor dezelfde BR's meestal tussen de €25 en 30 zat.

Kerstcadeaus: Blade Runner 2049 4K, Alien 4K en Twin Peaks The Television Collection op blu ray.

Zeer blij met de inhoud van die laatste (enkel jammer dat Fire Walk With Me er niet bij zit, begrijpelijk met die titel) maar een vrij verschrikkelijke verpakking. De 17 discs zitten bizar opeen gepropt, waarbij 4 discs verdeeld worden per "kant" van de verpakking en gewoon op elkaar moet gestapeld worden. Een deel ervan zitten daardoor gewoon los in de verpakking omdat ze niet goed in de houder te klikken zijn. En een ander deel zit zo hard vast in de houder dat ik serieuze stress heb om de disc te breken bij het uithalen. Als het me lukt om ze er allemaal deftig uit te krijgen, ga ik misschien ze in zo'n CD-houder apart bewaren.

De 4K's zijn weer Franse edities met de titel op de spine in de andere richting. Past goed bij "Le Thing" die ik al heb. Uiteindelijk boeit vooral de kwaliteit van de film en is het ook belangrijk dat er NL subs bij zitten dus geen grote ramp. Misschien dat ik later eens nieuwe hoesjes afdruk waar de titel wel juist op staat vergeleken met de rest van mijn nog prille collectie. :unsure:

Terug
Bovenaan