Welke DVD/(4K)Blu-ray/ heb je vandaag gekocht ? (waar, wat en hoeveel)

Rambo 1 -> 3 4k op amazon fr
48 hrs 1 en 2 4k zelfde locatie
blade runner, blade runner 2049 en black hawk down -> amazon.com.be met die 10€ reductie (weer die link vergeten van de site...)

grmbl 2 keer dat ik pre order bij Amazon en 2de keer dat ze mijn order gewoon annuleren... wegens geen stock meer. (deadpool & wolverine...)

Ik vertik het om 8€ meer uit te geven dan waarvoor ik gereserveerd heb. Dan wacht ik wel tot volgend jaar.

Blu-ray's op Amazon UK:
- All Of Us Strangers
- All That Heaven Allows
- Anatomy Of A Murder
- Magnificent Obsession

En meteen ook mijn eerste Criterion Collection blu ray:

Beau Travail

Ik zou graag op termijn een kleine collectie van mijn absoluut favoriete films willen aanleggen. Soms enkel een beetje moeilijk om de juiste versie te kiezen tussen de vele varianten.

Waar kopen jullie eigenlijk je BDs?
Ben recent terug beginnen ‘verzamelen’, in eerste instantie om zoveel mogelijk van onze 1000+ DVD collectie naar Blu-ray om te zetten.
Momenteel zijn dit mijn ‘bronnen’:
* Facebook Blu-ray verkoopgroepen
* bol.com acties
* Occasioneel MediaMarkt of Amazon
* Rommelmarkten, maar daar is het 95% DVDs.

4Ks heb ik wel nog nauwelijks gekocht vanwege grote prijsverschil met gewone Blu-ray. Sowieso vind ik alleen HDR toegevoegde waarde hebben.

4k -> amazon, Bol, mediamarkt, fnac, zavvi.nl, rarewaves.com (wel UK winkel) tijdens hun acties (met soms extra korting (vb -10€ prime deal amazon )). 2 voor x. Uitzonderlijk 2de hands. Maar als ik verzendkost of oprijkost meetel is dat niet goedkoper dan een officiële aankoop tijdens zo'n actie.

Blu ray -> 2de hands, marktplaats, rommelmarkten en daarnaast zelfde als hierboven-> heb dit vooral gedaan voor mijn serie collectie.

DVD -> koop ik niet echt meer. Behalve als er gewoon geen bluray versie is van de serie die ik graag zie. Of er idiote prijzen voor gevraagd worden... ergo 180€ voor knight rider, A team... ja neen voor de nostaligische waarde ervan geef ik dat er niet aan... Maar dat kan ik op 1 hand tellen.

Maar ik koop niet zo zeer veel films eigenlijk. Ofwel om nostalgische redenen ofwel omdat ik graag de blockbuster op mijn gemak wil kunnen zien wanneer ik wil ipv afhankelijk te zijn van 1 of ander online medium. Heb dat vb gedaan voor top gun 2. Of een paar films zoals John Wick, dune of onlangs alles op 4k van bruce lee tegen 13€ per stuk.
Al groeit de verzameling zo wel gestaag aan over de tijd heen. Al is het nu een pak beperkter. Max 1 film per maand (als ik het wat verdeel).

En meteen ook mijn eerste Criterion Collection blu ray:

Beau Travail

Ik zou graag op termijn een kleine collectie van mijn absoluut favoriete films willen aanleggen. Soms enkel een beetje moeilijk om de juiste versie te kiezen tussen de vele varianten.
Cool, post ze zeker hier. Ben zeer benieuwd. Ook over je twijfels tussen beschikbare versies. We leven in spannende tijden, waarin het mogelijk is om zo veel van je favoriete parels fysiek te bezitten. Ik vind het jammer dat studio's en distributeurs niet echt langer inzetten op home video, maar gelukkig zijn er heel wat boutique labels die dat wel doen.

Het is hier snel aan't escaleren. :unsure:

- The Thing (4K UHD) Blijkbaar wel een Franse hoes waarbij het me erg irriteert dat de titel omgekeerd op de spine staat tov al mijn andere BR's
- The Shining (4K UHD)
- Close Encounters of the Third Kind (4K UHD)
- Mulholland Drive (4K UHD)
- Stalker (Criterion blu-ray)
- The Royal Tenenbaums (Criterion blu-ray)
- The Thin Red Line (Criterion blu-ray)
- Tampopo (Criterion blu-ray)

De meeste gekocht op Amazon.co.uk, daar lijkt me veel meer keuze te zijn voor de betere distributeurs. Had ook nog een paar uitgaves van Arrow (To Live and Die in LA) en Eureka (Repo Man) in mijn winkelmandje maar ik zal me voorlopig maar beheersen. En het is daar vooral goedkoper, de Criterions kwamen met een bon allemaal onder de €20 uit terwijl ik ze op het Europees vasteland zelden onder de €25 zie.

Laatst bewerkt:
Het is hier snel aan't escaleren. :unsure:

- The Thing (4K UHD) Blijkbaar wel een Franse hoes waarbij het me erg irriteert dat de titel omgekeerd op de spine staat tov al mijn andere BR's
- The Shining (4K UHD)
- Close Encounters of the Third Kind (4K UHD)
- Mulholland Drive (4K UHD)
- Stalker (Criterion blu-ray)
- The Royal Tenenbaums (Criterion blu-ray)
- The Thin Red Line (Criterion blu-ray)
- Tampopo (Criterion blu-ray)

De meeste gekocht op Amazon.co.uk, daar lijkt me veel meer keuze te zijn voor de betere distributeurs. Had ook nog een paar uitgaves van Arrow (To Live and Die in LA) en Eureka (Repo Man) in mijn winkelmandje maar ik zal me voorlopig maar beheersen. En het is daar vooral goedkoper, de Criterions kwamen met een bon allemaal onder de €20 uit terwijl ik ze op het Europees vasteland zelden onder de €25 zie.
En hoe zit dat met de importtarieven?

Terug
Bovenaan