Welke e-reader aanschaffen?

Hoe kan dat juist vlotter lezen dan een fysiek boek? 🤔
Omdat een ereader op elk vlak beter is dan een fysiek boek?

- Je kan het lettertype aanpassen zoals je wilt (mijn grootmoeder die slecht ziet kon zelfs zonder haar leesbril elk boek erop lezen).
- Een ereader geeft ook licht, mijn Kindle past de lichtsterkte automatisch aan naargelang hoe duister de kamer is en en hoe lang het scherm al aanstaat.
Een ereader weegt nauwelijks 100gr, terwijl een dikke SF boek al gemakkelijk 3x-4x dit kan wegen. Elke keer als ik nu een fysiek boek vastheb begin ik me al te beklagen dat ik mijn Kindle niet vastheb in de plaats.
- Daarlangs zit er op een ereader ook een woordenboek/translation functie ingebouwd, dus als je een boek in het Engels/Frans leest kan je onmiddellijk elk woord vertaald zien waar je vroeger nog een woordenboek kon gaan zoeken
- Een ereader staat je toe zinnen te markeren en ze automatisch op te slaan in een "My Notes" sectie. Best handig als er citaten of verwijzingen in staan.
- Boeken zijn ook veel goedkoper in e-formaat en je moet ze niet langer thuis stockeren. Ik zat vroeger met honderden boeken, die dan nog eens verkleurden door de zon. Nu staat het gewoon op die ereader.
- Als je op reis gaat heb je als je wilt 500 boeken mee op je ereader. Het is gewoon leuk om halve bibliotheek mee te hebben, ongeacht waar je naartoe gaat.

Op elk vlak is nu ook weer niet helemaal waar.

Als je boeken leest waarbij bv een map zit bijgesloten, is het echt een merde om telkens te switchen. De mappen in een fysiek boek zijn veel mooier, leesbaarder en handiger te raadplegen.

Voor de rest akkoord met je opsomming, daar niet van. Zou niet zonder mijn Kindle kunnen.

Als je boeken leest waarbij bv een map zit bijgesloten, is het echt een merde om telkens te switchen. De mappen in een fysiek boek zijn veel mooier, leesbaarder en handiger te raadplegen.
Eigenlijk alles van afbeeldingen. Ik ben De Franse Revolutie van Johan Op de Beeck bezig en daarin staan ook af en toe wat schilderijen enzo. Dat komt toch nooit echt duidelijk naar voor op mijn ereader.

Ik heb ook een e-reader en ik gebruik hem bijna nooit 😅 (1 a 2 boeken per jaar, misschien?) .

Er is niets zo leuk als in een boekhandel te gaan snuisteren en dan boeiende boeken vinden waar je nog nooit van gehoord hebt. Op vakantie zoek ik altijd een leuke boekenwinkel uit om te bezoeken.

Ik snap het nadeel van gewicht van fysieke boeken wel, maar ik vind het zo leuk om een fysieke pagina's om te draaien. Ik vind het leuk als de rug van een paperback beschadigd raakt. En boeken ruiken lekker.

Overstappen op e-books zou mij zoveel geld besparen dan naar boekenwinkels te gaan (ik bestel ook zelden boeken online) maar het lukt gewoon niet 😅.

Ik heb ook een e-reader en ik gebruik hem bijna nooit 😅 (1 a 2 boeken per jaar, misschien?) .

Er is niets zo leuk als in een boekhandel te gaan snuisteren en dan boeiende boeken vinden waar je nog nooit van gehoord hebt. Op vakantie zoek ik altijd een leuke boekenwinkel uit om te bezoeken.

Ik snap het nadeel van gewicht van fysieke boeken wel, maar ik vind het zo leuk om een fysieke pagina's om te draaien. Ik vind het leuk als de rug van een paperback beschadigd raakt. En boeken ruiken lekker.

Overstappen op e-books zou mij zoveel geld besparen dan naar boekenwinkels te gaan (ik bestel ook zelden boeken online) maar het lukt gewoon niet 😅.

Dat klopt, maar eerlijk is eerlijk, dat gevoel krijg ik ook wanneer ik elke week door de Amazon Deals pagina's grasduin en allerlei toppers aan 1 euro tegenkom.

Dat klopt, maar eerlijk is eerlijk, dat gevoel krijg ik ook wanneer ik elke week door de Amazon Deals pagina's grasduin en allerlei toppers aan 1 euro tegenkom.

Aahnee, dat heb ik niet. Ik heb dat eens geprobeerd om op die manier boeken te vinden maar na 10 minuten ben ik het rond kijken op zo'n sites al beu 😅

Ik koop in het algemeen eigenlijk nog best veel dingen gewoon in winkels. Dus denk dat ik op dat vlak een beetje old school ben 😅

Ben er ook een gaan halen !
Was het wat beu hoe lastig sommige boeken/edities nog te verkrijgen zijn sinds Brexit. Plus nu kan er gewacht worden tot de edities die ik echt in de kast wil hebben staan.

Hier nog wel bij opmerken dat voor alle media zonder kleur een standaard Kobo Libra 2 beter is dan de Color versie: scherper en helderder scherm.

Heb voor mijn verjaardag van mijn vrouw een Kobo Clara BW gekregen. Al opgezet, een e-book uitgeleend via de bib, maar ben nog in een fysiek boek bezig (bijna uit) en daarna er eindelijk eens mee aan de slag. Ben benieuwd!

Ondertussen mijn eerste boek uitgelezen op mijn Kobo Clara BW. Enorm content van! Vooral van de scherpte en de subtiele bijverlichting.
Had ondertussen ook een klein "to read" lijstje opgebouwd van een goede 10 boeken. 7 daarvan zijn beschikbaar bij Kobo Plus. Dus een gratis maandje gestart :clap:.

Vergelijkbare onderwerpen

Reacties
38
Weergaven
5K
Terug
Bovenaan