Welke eigenschap van je partner stoort je (mateloos)?

Tip: een relatie beginnen met iemand die je wel leuk vindt.
Om nu wel even serieus te reageren: er zijn koppels die heel hun carrière samenblijven en dan met elkaar geen blijf weten zodra ze op pensioen zijn. Als je elkaar op verlof al moeilijk kan verdragen is dat wel een probleem, maar misschien ligt dat ook gewoon aan het feit dat je elkaar toch nog niet zo goed kent. Kan ook gewoon zijn dat je verschillende verwachtingen hebt van dat verlof. Stuur mij een week naar een all-in en ik ga daar ook niet gelukkig en ontspannen van worden.

Maar dat is gewoon kwestie van te communiceren hé.

Om nu wel even serieus te reageren: er zijn koppels die heel hun carrière samenblijven en dan met elkaar geen blijf weten zodra ze op pensioen zijn. Als je elkaar op verlof al moeilijk kan verdragen is dat wel een probleem, maar misschien ligt dat ook gewoon aan het feit dat je elkaar toch nog niet zo goed kent. Kan ook gewoon zijn dat je verschillende verwachtingen hebt van dat verlof. Stuur mij een week naar een all-in en ik ga daar ook niet gelukkig en ontspannen van worden.

Maar dat is gewoon kwestie van te communiceren hé.
Is dat ook niet iets van vroeger, zo de generatie die zijn lief leerde kennen op de kermis van het naburige dorp en dan snel moest trouwen op jonge leeftijd?

Iedereen heeft zijn eigen interesses, en mijn vrouw ligt bv. ook liever op een strand ergens dan ik. Maar zoals bij alles in een relatie vind je wel ergens een compromis zeker? Dat of je bent echt uit elkaar gegroeid, maar als je elkaar geen 15 min kan verdragen is het kalf denk ik wel verdronken.

Laatst bewerkt:
Is dat ook niet iets van vroeger, zo de generatie die zijn lief leerde kennen op de kermis van het naburige dorp en dan snel moest trouwen op jonge leeftijd?

Iedereen heeft zijn eigen interesses, en mijn vrouw ligt bv. ook liever op een strand ergens dan ik. Maar zoals bij alles in een relatie vind je wel ergens een compromis zeker? Dat of je bent echt uit elkaar gegroeid, maar als je elkaar geen 15 min kan verdragen is het kalf denk ik wel verdronken.
Geven en nemen, inderdaad. Ik haat (kledij) winkelen, maar ik ga niet de nukkige kleuter uithangen omdat mijn vrouw eens een winkel wil binnengaan. Net zoals mijn vrouw dat niet doet als ik een boekenwinkel binnenga.

Net zoals vorig jaar ondanks de waarschuwingen en ruzie boekte het wijf weer een vakantie achter mijn rug voor haar zelf + offspring zonder mij.

Tussen familievakantie en jeugdkamp, wat doet uw partner met 7 dagen vrij ?
Altijd op reis gaan zonder mij, meestal boekt ze de vakantie voor haar en de kroost alleen achter mijn rug om met mijn geld en laat ze mij achter.
Al vaak tegen haar gezegd dat het een vals wijf is, maar ze verstaat dat soort Nederlands precies niet.

Is dit nu een oprechte vraag?

Ja, gaan er onderwijzende partners op reis zonder lief ?
Hier geen partner in het onderwijs, maar in de vriendenkring is dat schering en inslag ja.

Ik zou er geld voor geven om een weekje alleen thuis te zitten en vrouw + kinderen ondertussen op congé. Wel niet als het ten koste gaat van de eigen vakantie, maar als zij dubbel zoveel verlof hebben als ik, why not?
🤷‍♂️

Ik had vorig jaar hint gegeven dat ik dit niet leuk vond, heb een vroege shift, kan dus nog namiddag samen doorbrengen...

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan