maar er zijn genoeg mensen die kort naar Dubai o.i.d. trekken om dan terug te keren naar België om te profiteren van de gezondheidszorg
En ja, ik heb "profiteren" bewust gekozen
Dat is natuurlijk eigen aan 'het systeem', het kan gewoon en is legaal. Dat is een politieke keuze, en dus een maatschappelijke keuze.
Daarom ben ik eerder fan van het Amerikaans belastingssysteem.
Uw paspoort heeft zodanig veel voordelen dankzij de maatschappij dat het niet meer dan normaal is dat je er wat aan bijdraagt, ook al woon je er niet meer. (Bv. Je kan altijd terugkeren in nood zoals oorlog of pandemie, consulaire bijstand, reis- en werkprivileges, gezondheidszorg, etc.)
die zullen zeggen dat de VS/Dubai/UAE/... het paradijs op aarde is, zonder te vermelden dat ze in de top 10% zitten van inkomens van hun (tijdelijk) thuisland.
Als je echt FIRE bent, is de kans natuurlijk wel groot dat je overal in die 10% zal zitten.
Dan is het leven op veel plaatsen vrij goed.
Maar als ik morgen een miljard op mijn rekening krijg, dan is Dubai wel zowat de allerlaatste plaats op de aardbol waar ik zou aan denken.
In de VS kan je als 1%-er een geschift goed leven leiden op werkelijk elk vlak (cultureel, sociaal, technologisch, academisch, luxe, comfort, natuur, gezondheid...) als je de locatie wat goed kiest.
In Dubai ben je gemiddeld omringd door sociopathie/narcisme met een mix van dommigheid, gecombineerd met geld, in een woestijn.
Wat mij betreft, the absolute worst of the worst.