Welke retro handheld?

Bij Anbernic en Miyoo Mini kan je meestal met SD kaartjes kopen. Best wel een image maken en naar een betrouwbare merk zoals Sandisk of Samsung zetten want die hun SD kaartjes zijn maar sketsy.

Wil je iets meer premium kijk je best naar een Retroid of AYN. AYN stopt nu recent zijn Odin 2 toestellen en geven extra kortingen hierop. Zijn toptoestellen die alles afspelen van retro tot Switch en zelfs bepaalde Steam games tegenwoordig. Bij mijn weten verkopen die wel enkel toestellen en moet je zelf aan je legale roms geraken.

Wil je echt serieus premium gaan dan kijk je richting Ayaneo maar die zijn erg duur en het bedrijf heeft niet de beste communicatie naar zijn klanten toe maar ze hebben recent wel beloofd om hier serieus aan te werken. Toch, als je wat geduld kan beoefenen meer dan de moeite waard maar dat kan ik van AYN en Retroid toestellen ook zeggen.

Of:

ivxtlotk5oya1.jpg

Arades zijn uitleg is spot-on. Ik ken anders ook wel een goede forumganger die nog een mangmi air x op overschot heeft. :unsure: (Uiteraard moet je dan wel je eigen legale backups van games die je bezit gebruiken! )

Gezien ze in prijs blijven stijgen, vissen achter een new3DSXL :p

Ik weiger de steamdeck als handheld te erkennen.

Bij Anbernic en Miyoo Mini kan je meestal met SD kaartjes kopen. Best wel een image maken en naar een betrouwbare merk zoals Sandisk of Samsung zetten want die hun SD kaartjes zijn maar sketsy.

Wil je iets meer premium kijk je best naar een Retroid of AYN. AYN stopt nu recent zijn Odin 2 toestellen en geven extra kortingen hierop. Zijn toptoestellen die alles afspelen van retro tot Switch en zelfs bepaalde Steam games tegenwoordig. Bij mijn weten verkopen die wel enkel toestellen en moet je zelf aan je legale roms geraken.

Wil je echt serieus premium gaan dan kijk je richting Ayaneo maar die zijn erg duur en het bedrijf heeft niet de beste communicatie naar zijn klanten toe maar ze hebben recent wel beloofd om hier serieus aan te werken. Toch, als je wat geduld kan beoefenen meer dan de moeite waard maar dat kan ik van AYN en Retroid toestellen ook zeggen.

Of:

ivxtlotk5oya1.jpg
En waar moet je dan uw games halen? Bij desbetreffende bedrijven hebben die een lijst met welke games je er allemaal kan op downloaden of moet je illegaal games gaan beginnen zoeken, prutsen en downloaden?

En waar moet je dan uw games halen? Of moet je illegaal games gaan beginnen zoeken, prutsen en downloaden?
Yup, zelf uitzoeken. Maar veel prutsen is daar niet aan als je kan googlen en lezen. :)
De werkwijze is niet anders als wanneer je zou spelen via een pc emulator.

Laatst bewerkt:
Ik ben zeer tevreden van mijn retroid pocket 3 plus. Ik zou iets kopen in functie van wat je wil spelen. Als je Gameboy klassiekers wilt spelen, kan je iets basic kopen. des te recenter de games, des te zwaarder je handheld moet zijn. De verhouding van het scherm kan bepalend zijn als je zo weinig mogelijk zwarte banden wil zien. Of een goede schaling van pixels wilt hebben. De form factor is vrij persoonlijk, denk erover na.

ik heb er altijd van ambernic gehad en die werken ook altijd wel heel goed vind ik , ook draaien die op andriod .
wat je wel met die toestellen moet doen of wat ik altijd gedaan heb is zelf een samsung sd kaartje kopen en zelf alles op nieuw er op zetten.
die er standaard bij zitten zijn echt niet goed.
wat ik ook wel vind is van die gameboy modellen dat die net iets te klein en te krampachtig zijn om lang vast te houden.
al kan je daar wel betere grips voor kopen of zelf 3d printen.
maar ik gaf gewoonlijk de voorkeur voor die langere modellen gewoon voor het comfort.

En waar moet je dan uw games halen? Bij desbetreffende bedrijven hebben die een lijst met welke games je er allemaal kan op downloaden of moet je illegaal games gaan beginnen zoeken, prutsen en downloaden?
Google is uw vriend! En als het je echt niet lukt dan stuur je maar een PM. Hier op het forum delen dat is niet toegestaan.

Lijstje met wat erop die SD kaartje staan heb ik niet en ook niet meteen een idee waar je die kan vinden. Zal wel ergens op het web rond zweven maar daar kan ik je niet bij helpen. Het is allemaal ook niet zo moeilijk om zelf te doen. Er zijn op YT een paar extreem goede tutorials om te volgen dus daar verwijs ik je graag naartoe. Zelfs iemand die ondertss vrij ervaren is zoals ik volg die tutorials nog steeds net omdat ze zo goed zijn:

Retro Game Corps
Joey's Retro Handhelds

ik heb er altijd van ambernic gehad en die werken ook altijd wel heel goed vind ik , ook draaien die op andriod .
Indd! Vergeten nog te vermelden dat deze indd quasi allemaal stock op android draaien. Sommigen kan je ook Linux OS draaien en die zijn ook zeer de moeite

Laatst bewerkt:
en idd voor de games moet je zelf zorgen als je alles op een nieuw kaartje wil zetten.
nu de games op de stock kaartjes dat is meestal wel al een groot aantal , maar ook staan er veel games niet op waar je van verwacht da ze er wel opstaan.
maar via google vind je ook wel .

Ik heb een Nintendo 3DS met alle emulators op.
Ondertussen 10 jaar oud en was ooit van mijn nichtje.
Ik had geen idee dat die dingen nog zo duur zouden zijn. Een switch 1 is goedkoper.

en voor de mensen die graag trophies hunten . voor de retro games kan je dat ook doen als de emulator het ondersteund, wat de meeste wel doen.
dan moet je hier ene account maken en er mee inloggen in de emulator . en dan kan je trophies hunten net zoals op playstation.
op die site kan je zoeken per game titel en dan zien welke de trophies zijn als het game er heeft.

Ik heb een Nintendo 3DS met alle emulators op.
Ondertussen 10 jaar oud en was ooit van mijn nichtje.
Ik had geen idee dat die dingen nog zo duur zouden zijn. Een switch 1 is goedkoper.
Alles wat retro gaming is bijzonder duur geworden. Het was vroeger al geen goedkope hobby maar met corona is dat allemaal zo hard de hoogte in geschoten.

Hangt er gewoon af wat je wil spelen tbh.

Als je op zoek bent naar gameboy, gbc, gba, NES, SNES, mega drive, master system,...

Geen competitie dan: Analogue Pocket.
Geen software emulatie maar FPGA met een waanzinnig scherm. Ook wel aan de prijs maar is het wat mij betreft wel waard.

Als je echt de consoles of cardridges wil gebruiken is het idd heel duur geworden .
Als je zelf wat kan refurbishen kan het meevallen en koop je ene in slechte staat.
Ik zelf heb de consoles wel maar ik speel via emulatie op een mini pc.
Daar heb ik de volledige liberys van nes, snes, mega drive, master system, psx, n64, gameboy, gameboy color, gameboy advance opstaan.
Met de ps2 libery ben ik bezig .

Wow, die 2e hands prijzen zijn gek! Ik was onlangs van plan mijn New 3DS XL Monster Hunter Generations versie van de hand te doen, maar misschien nog eventjes wachten dan 🙈.
Altijd interesse.. dacht niet dat er een "new" 3ds versie van was? Of ik vergis me met 4U :p

Scheune. Zijn dus beide(4U en Gen) te vinden in new3DS xl vorm. Prijzen gaan gewoon blijven stijgen volgens mij(Amerikanen schuimen hier ook al de markt af) dus bijhouden en om de 3 maand batterij eens opladen en binnen x aantal jaar verkopen.

Boxed en in goede staat heb ik er maar een 200euro voor over. Ik zou er niet van verschieten dat deze binnen x aantal jaar het dubbel waard is.

Terug
Bovenaan