Welke retro handheld?

Ik had 2-3 jaar geleden 2 New 3DS XL's gekocht NIB. Zwarte en die oranje versie. Zit nog eentje NIB, andere gebruik ik zelf.
Zijn inderdaad ontzettend gestegen in prijs. Nu al ergens 550 EUR voor eentje NIB.

Een switch 1 is goedkoper.
Kunt ge daar eigenlijk ook retro dingen op spelen?
Of gewoon dingen kopen als Atari50, Mega Drive Classics, ...

Onlangs zo een SwitchLite gekocht voor €60
Daarna liep ik hier in het dorp op de retro game beurs rond. Ik viel inderdaad bijna achterover wat ze vragen voor een DS tegenwoordig.

Kunt ge daar eigenlijk ook retro dingen op spelen?
Of gewoon dingen kopen als Atari50, Mega Drive Classics, ...

Onlangs zo een SwitchLite gekocht voor €60
Daarna liep ik hier in het dorp op de retro game beurs rond. Ik viel inderdaad bijna achterover wat ze vragen voor een DS tegenwoordig.
Retroarch is ook beschikbaar voor de Switch.
Ik heb het zelf nog niet geprobeerd. Dat zal ik eens doen.
Het voordeel van een 3DS is dat he 3DS spelen kan spelen. Het emuleren van 2 schermen is redelijk kut, ze zetten die schermen dan horizontaal tov elkaar.
Het nadeel van een Switch is dat je die eerst moet chippen. Dat is al direct 70euro extra.

Het viel me gewoon op dat de prijs van een 3DS relatief hoog is tov andere consoles.

alle retroconsoles en hendhelds zijn duur geworden samen met hun games.
daarom raad ik gewoon aan om ze te emuleren zo kan je alles spelen zonder bakken geld te moeten uitgeven.
en als je toch een console wil kan je die nog kopen en als display zetten zo doe ik het ook.

Gezien ze in prijs blijven stijgen, vissen achter een new3DSXL :p

Ik weiger de steamdeck als handheld te erkennen.
Ik heb de new3dxl als ook de 2dsxl.Dan nog een paar Nintendo 2 ds.Ook DS lite.
Nu de r36 s gekocht.Maar blijkt een Clone te zijn.
Daarbuiten nog de Psp en Vita.
Als 55 jarige ben ik verslaafd aan die handhelds. :)

Laatst bewerkt:
kheb zojuist een Ayn odin 2 portal besteld, kben benieuwd .
Heb hier toch al een jaar een Ayn odin 2 base liggen, speel er geregeld op en nog steeds verbaasd welke games er allemaal goed op draaien. (Nog geen switch game gehad die niet runde). Enjoy zou ik zeggen.

Eerste wel moeten terugsturen omdat het scherm niet meer bootte, maar in garantie een nieuwe gestuurd gekregen, service was best wel goed.

kheb zojuist een Ayn odin 2 portal besteld, kben benieuwd .
De Portal is een endgame toestel voor mij. 7 inch oled dat gewoon me elke keer doet verbazen. En echt alles wat ik erop gooi, buiten wat dingen uit gamehub werken gewoon. Perfecte keuze met de korting die er nu op is.

Ik raad wel de tpu grip en andere thumbcaps aan. Die van AYN zelf vind ik de beste persoonlijk maar Etsy staat natuurlijk vol met andere modellen.

Scheune. Zijn dus beide(4U en Gen) te vinden in new3DS xl vorm. Prijzen gaan gewoon blijven stijgen volgens mij(Amerikanen schuimen hier ook al de markt af) dus bijhouden en om de 3 maand batterij eens opladen en binnen x aantal jaar verkopen.

Boxed en in goede staat heb ik er maar een 200euro voor over. Ik zou er niet van verschieten dat deze binnen x aantal jaar het dubbel waard is.
Wat is eigenlijk de reden dat de 3DS zo duur is geworden in de aftermarket? :thinking:

Laatste "echte" handheld? Geen idee eigenlijk. De "3D" factor blijft wel uniek. Maf genoeg niet echt ergens doorgebroken en verder verkend.

Laatste "echte" handheld? Geen idee eigenlijk. De "3D" factor blijft wel uniek. Maf genoeg niet echt ergens doorgebroken en verder verkend.

Fantastische library ook natuurlijk... Is veruit men favo console om voor te collecten. Absurd veel goede titels op te vinden.

Niet echt ergens doorgebroken? Er zijn meer dan 75 miljoen stuks van verkocht volgens Wikipedia. Al is dat misschien eerder ondanks ipv dankzij het 3D-effect.

Ja ik had het dus op het 3D effect :p Dat de 3DS een succes was wist die puist op mijn reet dat nog nooit daglicht heeft gezien, ook wel.

Ik ga mijn Ayn odin 2 pro van de hand doen. Als iemand intresse heeft stuur maar pm

Snapdragon 8 Gen 2 Octa-core CPU, Adreno 740 GPU, 12GB RAM, 256GB Storage, 6" 1080p Screen, Wi-Fi 7, Android 13, HDMI.

Emuleert switch games en alles naar beneden

Ik ga mijn Ayn odin 2 pro van de hand doen. Als iemand intresse heeft stuur maar pm

Snapdragon 8 Gen 2 Octa-core CPU, Adreno 740 GPU, 12GB RAM, 256GB Storage, 6" 1080p Screen, Wi-Fi 7, Android 13, HDMI.

Emuleert switch games en alles naar beneden
kunt dat beter hier in de buy and sell zetten

Foto van bijna 2 jaar geleden hier tegen gekomen.
Ondertussen de handheld collectie nog wel wat aangegroeid maar het valt wel op dat ik fan ben van handhelds :rofl:

Whats-App-Image-2026-03-05-at-00-17-10.jpg

Terug
Bovenaan