(Welke) Robotmaaier ?

Hier een zo goed als vlakke tuin met weinig complexiteit, vorige week een Ecovacs A1600 Pro besteld wegens aanbieding.
Deze zal een Gardena R70Li vervangen (oppervlakte is eerder 800 vierkante meter), maar ben het gepruts met die boundary wire moe.
De robot zelf kan naar mijn ouders, die hebben een lichtere variant, dan hebben ze een reserve robot.

Zal mijn bevindingen terug rapporteren.
Eerste update van de Ecovacs:

+ makkelijke setup (al is het sturen met een joystick op een touchscreen geen sinecure)
+ leuk dat je de maairichting kan instellen
+ echte verademing dat ik van die vervloekte boundary wire af ben.

- blijkt zich vast te rijden in semi ondiepe putten (die ie mist) en in mulle grond. de Gardena had daar geen probleem mee. De maaier staat nochtans op de laagste snelheid ingesteld.
- flipt als de stroom af het basisstation gaat en de maaier er in staat/komt. blijft er tegen botsen tot ie een fout geeft dat de bumper ingedrukt blijft.

Ben toch wel ontevreden over de kleine batterij van de Navimow i206 AWD. Hij moet 3-4x gaan laden om 100m2 te maaien. Dat gaat er toch wel wat over. En vandaag stond hij stil met 0% batterijlading in het midden van het gazon, terwijl hij bij 20% SOC al terug naar het basisstation zou moeten gaan. Ik vraag me af of ik geen robot met kapotte batterij gekocht heb. Ga eens een ticketje loggen bij Navimow.

Best elke dag inderdaad, dus niet wat @TRUMP zegt :oink:
Als hij kriskras rijdt best elke dag inderdaad.
Als hij systematisch rijdt en elke dag de tuin volledig kan doen, is om de 2 dagen meer dan voldoende.
Standaard 3 tot 4 keer per week is genoeg. Elke dag is echt wel overkill. Uw gras moet de tijd hebben om te groeien ook.
Diverse fabrikanten, waaronder Husqvarna, raden ook 3 tot 4 keer per week aan.

In de zomer mag het zelfs minder tijdens drogere periodes (zoals nu).

Wadi - Navimow: 1-0

ZbGOm3A.jpeg

Vorige maand toch even geschrokken toen er een optilmelding verscheen in de app, en ik de robot nergens kon bespeuren. Hij zou toch niet in de wadi... helaas! Bizar voorval waarbij de eerste 4 maaibeurten probleemloos rond de wadi werd gereden, maar deze keer was hij er zijdelings beginnen inrijden, waarna ik hem op een beveiligingscamera nog 2 minuten tevergeefs heb zien sukkelen, tot hij dan een koprol heeft gemaakt.

Plezant is anders als je deze kostelijke grap net geen 2 weken hebt. Gelukkig is het bij enkele war scars gebleven op de behuizing, en werden de lenzen gespaard van krassen of andere schade. Na het aanpassen van de BioLife-grenzen waarmee de wadi ingetekend is, is hij verder 100% functioneel nu ik die enkele weken geobserveerd heb. Door de hitte heeft die wel een pak minder gereden.

Ik denk toch om Navimow eens te contacteren hierover, want tijdens die 2 minuten gesukkel zou die beter een melding sturen om eens te komen kijken, ipv het onmogelijke proberen te doen...

Video (de optilmelding kwam 5 seconden nadat de laatste pixels uit beeld verdwijnen):

Terug
Bovenaan