(Welke) Robotmaaier ?

Mijn broer en zus hun robot rijdt ook met regenweer rond. Als je telkens korte stukjes afmaait kan er nooit veel aan je wielen blijven klitten.
Stand hangt af van je model hé.

De mijne die begin volgend jaar gaat geinstalleerd worden als de tuin is heraangelegd zal ook met regenweer rijden, enkel 's nachts blijft ie binnen voor de egeltjes.
Dat is het probleem... Ik vind het zeer onduidelijk bij Bosch of "min" nu wilt zeggen: weinig eraf, dan wel korte maaihoogte (= veel eraf).
Heb ook de indruk dat die draaiknop wat zot draait :unsure:

Ik dacht eerst een Indigo M700 te nemen maar blijkbaar gaat het toch niet zo slim komen met ons tuinpad om er overheen te geraken.

Dus ga de gazon opdelen in 2 stukken, 2 laadstations en een Indigo XS300 voor het kleinste stuk en de 500 voor het grootste stuk. Kost me dan wel 200 euro meer maar geen gedoe met vastzitten.

Hier diene van den Aldi gekocht, 325 eur :)
En tot nu toe weinig klagen van. Moet wel nog eens de randen goed bekijken, want hier en daar rijdt hij zich vast omdat de ondergrond te zacht is (geen gras, teveel aarde)

Elke dag bollen is niet altijd een optie, bvb. als het geregend heeft. dan laat je hem toch beter niet bollen? Want dan is het één en al aangekoekte modder nadien.
En op welke stand moet ik hem dan instellen voor iedere dag te laten bollen :

Ik vraag mij nu af of ik hem beter niet gewoon met een gewoon grasmachien afrijd, om dan nadien met een " propere lei" te beginnen...
Meestal heeft zo een toestel een regensensor en rijdt ie naar huis als het begint te regenen.

iemand es zot doen? :lol:

Ik hoop dat die bak waterdicht is. Want als dat aan de zijde gewoon zand is en het regent daar eens deftig dan gaat dat toestel niet lang leven...

Wat moet dat grapje kosten? Het is wel praktisch natuurlijk.
Vraag het hier eens ?
Mijn duits is niet goed genoeg :p

edit : prijs gevonden https://robotmaaiers.nl/collections/vendors?q=Febrolift
Ik bedank ervoor :p.
Hier wat goedkoper gevonden, maar of het te vertrouwen valt... god weet het : https://www.tutti.ch/it/vi/berna/gi...29uUTYbidw8-1630492524-0-gqNtZGzNApCjcnBszQal

Dan vind ik dees toch betere value-for-money ;)

HH_StartseiteeQjz9aAti95BS.jpg

Onze robot staat ingesteld om elke dag te rijden tussen 12u en 22u. Hij bepaalt dan zelf hoelang hoe moet rijden, afhankelijk van het weer, maaihoogte, etc.
Moet er nooit naar kijken en het ligt altijd perfect ^^

De Makro instapper heeft de geest gegeven na 1 jaar dienst... Gierigheid bedriegt de wijsheid dus. Ding is vervangen door een Honda Miimo. Lijkt het beter te doen.

Hier ook aan het rondkijken voor een relatief klein stukje gras, die Bosch Indego-reeks ziet er prijs/kwaliteit wel interessant uit. Waar hebben jullie de robotmaaier aangekocht?

Terug
Bovenaan