Welke sauzen vind jij het lekkerst?

Mayonaise smaakt mij toch allemaal hetzelfde of dat nu DL, Vandemoortele of Everyday is.

Amai nee, ik vind dat daar gigantisch verschil op kan zitten. Sommige merken krijg ik de mayo gewoon niet van binnen.

Voor mij:
- Ketchup, zowel curry als tomaat: Zeisner
- Mayonaise: DL, met citroen
- Samurai: Jefke

Veel andere sauzen eet ik eigenlijk niet.

Mayo: DL, Vandemoortele, Hellman's of Carrefour (eigen merk, van die grote bussen van 1l). Hellman's heeft wel mijn voorkeur
Curry ketchup: Zeisner of Kruiden Curryketchup van Hela
Andalouse: DL
Knoflooksaus: Pauwels
Tomagrec: Manna (enigste dat dat maken)
Sriracha: Huy Fong

Sweet curry en honingmosterd van dl kunnen me ook wel bekoren. Mayo wisselt hier al eens. Ketchup heinz/zeisner.

Ik ga hier de vraag stellen, lijkt me de beste plaats :unsure:

Ik heb 2 weken verlof en wil enkele recepten testen met ook zelfgemaakte dressing. Maar een veel voorkomend ingrediënt is "hot sauce". Maar die benaming is vooral gericht op de Amerikaanse markt, maar hoe zou dergelijke saus hier in België noemen?

Ik denk niet dat het hier over tabasco gaat, chilisaus volgens mij ook niet.

Iemand die me hier bij kan helpen?

Mayonaise vind ik Hellmans het beste. Zeisner curry ketchup vind ik hier niet. Maar ik maak mijn eigen monkeygland saus die daar beetje op gelijkt.

Ik heb 2 weken verlof en wil enkele recepten testen met ook zelfgemaakte dressing. Maar een veel voorkomend ingrediënt is "hot sauce". Maar die benaming is vooral gericht op de Amerikaanse markt, maar hoe zou dergelijke saus hier in België noemen?

In theorie valt Tabasco ook wel onder 'Hot Sauces'. Sriracha ook. Zolang er chili' inzitten is het Hot Sauce.

Op amazon hebben ze wel veel verschillende soorten.

Voorbeeldje:
https://amzn.eu/d/2CY3nuB

In theorie valt Tabasco ook wel onder 'Hot Sauces'. Sriracha ook. Zolang er chili' inzitten is het Hot Sauce.

Op amazon hebben ze wel veel verschillende soorten.

Voorbeeldje:
https://amzn.eu/d/2CY3nuB
Thanks, ga het eens bekijken!

Absolute, absolute nummer 1! 😍
Alle andere andalouse sauzen verbleken bij deze.
Gewoon de perfectie van Vandemoortele!
Er is maar 1 andalouse saus, en dat is die van La William!

Ik denk dat Tabasco te veel azijn bevat als generieke hot sauce.

In de Delhaize (dus mogelijk ook Albert Heijn) hebben ze Crazy Bastard hot sauce. Daar zijn verschillende types in qua heetheid. De habanero/tomatillo is waarschijnlijk het best "breed inzetbaar". Ook de Marie Sharp Habanero sauce of Cholula hebben ze misschien, lijken me ook geschikt.

De populairse is deze, die ook bij AH te kopen is lees ik: https://www.ah.be/producten/product/wi220777/frank-s-red-hot-original-pepersaus

Ik zou daarvoor gaan dus

Absolute, absolute nummer 1! 😍
Alle andere andalouse sauzen verbleken bij deze.
Gewoon de perfectie van Vandemoortele!
Die is veel te zacht voor op frieten en snacks, op belegde broodjes OK nog maar voor de rest mist die de scherpere kruiding van Pauwels of La William.

Anyway :
- Mayo : Pauwels of La William, soms Hellmanns.
Hangt echt af of het voor op frieten is of op een broodje of bij een side dish.

- Andalouse : idem zoals Mayo dus Pauwels of La William, DL kan ik mee leven op een broodje boulet bv maar voor de rest vind ik die niet genoeg gekruid, zelfs neigen richting een zoete smaak.

- Curryketchup : Zeisner op warme snacks die "speciaal" worden gemaakt, Hela kan nog eens smaken met een koude gehaktbal.

-Tartaar : La william of Manna als het voor op frieten is, voor bij puree en fish sticks kan ik die van DL lemmens wel smaken, zuurder dan de andere 2 en stukjes ajuin in.

Ik nam in de frituur soms ook wel "huisgemaakte tartaar" die op het bord stond de pronken als ik ergens in een nieuwe kwam, maar ofwel was dat fantastisch goed ofwel 1 groot azijn vat met stukken ajuin van 2 op 3 cm.

Nu alle sauzen wat ik hier op noem hebben ze hier niet en soms mis ik die wel, vooral andalouse voor de kebab.
Mayo hebben ze hier gelukkig wel van Heinz en Hellmanns dus gelukkig nog iets van vertrouwde smaak.

Dit kan je bv in AH enzo krijgen:

Qua smaak: neem sambal, voeg de helft water toe, mix. Tadaaaa.

Het is bijlange niet zo pikant als ketchup. Met wat goeie wil eet je daar (toch tegen uw goesting) gewoon een soeplepel van op. Met tabasco vind ik dat toch niet haalbaar :)

Bijlagen

• IMG_2310.jpeg
    IMG_2310.jpeg
    1,2 MB · Weergaven: 17
Nu niet per se mijn nr. 1, maar sinds kort de 'Happy' saus van Pauwels aangeschaft. Toch wel aangenaam verrast door die saus. :love:

Juist nog afwachten of ik die op lange termijn ook lekker blijf vinden.

Vroeger altijd Samurai van DL, maar de samurai van Colruyt Boni is ook een aanrader als goedkoper maar toch pittiger en even lekker dan die van DL.
Samurai van Pauwels is ook goed.

Ja, ik heb/had soms effectief drie merken Samurai saus in huis.

Curry ketchup van Zeisner.
Hollandse Mayonaise van Remia.
Tartaar van La William.
Honing-Mosterd van Vandemoortele.
Siracha, zowel de gewone als de mayo.

Soms nog speciallekes zoals Hoisinsaus als ik Mongolian Beef klaarmaak.

Zolang het niet van Pauwels komt is allemaal goed. Altijd al teleurgesteld geweest door dat merk.

Verder grote fan van Manna en Vandemoortele voor de frituursauzen.

Mayo: mayo traiteur van La William.
Burgersaus van Boni.
Andalouse: La William.
Bbq: Sweet Baby Ray
Ketchup: Heinz. Zeissner curry valt nog meer in de smaak maar dat lusten de kinderen dan weer niet. En om toch geen overload aan sauzen in de frigo te hebben bind ik dan maar in.
Mosterd: Bister of Yellow mustard van Heinz.
Pickels: Bister of L’Etoile.

Terug
Bovenaan