Welke serie heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Sorry, wist niet dat dit nog een spoiler zou zijn.

Uit respect en beleefdheid zet ge alle grote dingen uit een afgelopen serie in spoiler tags in een algemeen serie-topic. Dat ge in het Lost-topic ofzo 15 jaar na datum geen spoiler tags meer gebruikt is één ding, maar hier?

Uit respect en beleefdheid zet ge alle grote dingen uit een afgelopen serie in spoiler tags in een algemeen serie-topic. Dat ge in het Lost-topic ofzo 15 jaar na datum geen spoiler tags meer gebruikt is één ding, maar hier?
Nogmaals mijn excuses , ik had echt niet verwacht dat die boodschap een spoiler zou kunnen zijn als je naar horror kijkt.

Nogmaals mijn excuses , ik had echt niet verwacht dat die boodschap een spoiler zou kunnen zijn als je naar horror kijkt.
In de topics die lopen van een serie.. zelfs dan zijn spoiler tags evengoed welkom. Meer dan ooit baant iedereen zich een weg door media op hun eigen tempo.

Twin Peaks word door nog heel wat mensen elk jaar ontdekt. Maar ge hebt het aangepast en u al verontschuldigt dus no biggie. Nu mag @Cerulean zijn quote nog verwijderen :p

Ot: Andor begonnen. Sterk begin, al zijn de verwachtingen in aanloop van de beste Star Wars film, torenhoog.

Gisteren begonnen aan Hijack op Apple TV. Serie over een vliegtuigkaping met Idris Elba in de hoofdrol. Zeer veelbelovende eerste eps.

In de topics die lopen van een serie.. zelfs dan zijn spoiler tags evengoed welkom. Meer dan ooit baant iedereen zich een weg door media op hun eigen tempo.

Twin Peaks word door nog heel wat mensen elk jaar ontdekt. Maar ge hebt het aangepast en u al verontschuldigt dus no biggie. Nu mag @Cerulean zijn quote nog verwijderen :p

Ot: Andor begonnen. Sterk begin, al zijn de verwachtingen in aanloop van de beste Star Wars film, torenhoog.
Over Star Wars: die films heb ik als kind kapot gespeeld, tijd van de VHS.
Daarna ook genoten van de eerste drie delen (The phantom menace etc.).
Vervolgens begonnen met The Force Awakens en ik heb die op een gegeven moment afgezet omdat het er weer zo dik oplag dat we in deze tijd een film moesten hebben over een compleet zelfstandige vrouw die niemand nodig heeft en eventjes het universum zal redden.

Soit. Nog geen enkele release bekeken sinds Disney de rechten heeft. Dus mijn vraag:
Andor krijgt goede reviews, is het echt de moeite of is het een serie aangepast aan deze tijdsgeest en gaat het weer om een kind of een o zo zelfstandige vrouw die de wereld red.

Andor krijgt goede reviews, is het echt de moeite of is het een serie aangepast aan deze tijdsgeest en gaat het weer om een kind of een o zo zelfstandige vrouw die de wereld red.
Ja, Andor is zeker de moeite. Neen, het gaat niet om een kind of zelfstandige vrouw die de wereld redt. Niet in de verste verte.

Over Star Wars: die films heb ik als kind kapot gespeeld, tijd van de VHS.
Daarna ook genoten van de eerste drie delen (The phantom menace etc.).
Vervolgens begonnen met The Force Awakens en ik heb die op een gegeven moment afgezet omdat het er weer zo dik oplag dat we in deze tijd een film moesten hebben over een compleet zelfstandige vrouw die niemand nodig heeft en eventjes het universum zal redden.

Soit. Nog geen enkele release bekeken sinds Disney de rechten heeft. Dus mijn vraag:
Diverse casting en breed verhaal zijn altijd wel eigen geweest aan Star Wars. Force Awakens zoog gewoon :p

Voelde als zo'n "74 schrijvers in een kamer" script en niemand dat de ballen had om de best interessante premise(Finn) door te duwen. En ook veel te hard verankerd aan de originele fanbase.

Andor is een beetje vanalles wat Star Wars tof maakt. Maar meer kostuumdrama dan all out space opera(voorlopig). Voelt alvast vele serieuzer dan de films en er zijn veel spelers die de "hoofdrol" delen.

Idd zeer goede film. De beste??
BESTE.
Screenshot-20251230-163337-2.jpg

Ik zou wel eens een remake met de huidige technologie willen zien van empire. (Gewoon uit curiositeit)
Hebben we al eens gehad en dat is toen niet zo goed uitgedraaid. 😅
Sommige van de nieuwe special effects vloeken een beetje met de oude waardoor ze eruit springen wat nooit echt de bedoeling is van special fx die op hun beste zijn wanneer ze onzichtbaar worden. Jammer genoeg kon Lucas het ook niet laten om ook andere zaken aan te passen. Bijna alle toegevoegde en veranderde dialogen en scenes maken de films er slechter op.

Han shot first dammit! ;p

Hebben we al eens gehad en dat is toen niet zo goed uitgedraaid. 😅
Sommige van de nieuwe special effects vloeken een beetje met de oude waardoor ze eruit springen wat nooit echt de bedoeling is van special fx die op hun beste zijn wanneer ze onzichtbaar worden. Jammer genoeg kon Lucas het ook niet laten om ook andere zaken aan te passen. Bijna alle toegevoegde en veranderde dialogen en scenes maken de films er slechter op.

Han shot first dammit! ;p
Ik bedoel dan echt een nieuwe versie van nul begonnen en niet de oude met wat extra effecten .
Maar waarschijnlijk zou Disney dat ook alweer verkloten

The Last Jedi vind ik een absoluut meesterwerk. Voor mij top 5 Star Wars.
Ge moogt gerust terug browsen op dit forum. Dat zeg ik al sinds 2017.

1. Empire Strikes Back
2. A New Hope
3. Return Of The Jedi
4. The Last Jedi
5. Rogue One
6. Revenge Of The Sith
7. The Force Awakens
8. Attack Of The Clones
9. Rise Of The Skywalker
10. Solo
11. The Phantom Menace

The Last Jedi is niet zonder gebreken maar imo ook wel met voorsprong de beste van alle nieuwe films. Mijn ranking is denk ik zelfs identiek aan die van starspike. Alhoewel ik Rise misschien nog onder solo zou zetten of misschien zelfs helemaal onderaan.

Terug
Bovenaan