Welke serie heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

The Politician ( seizoen 1)

Well...het is een Ryan Murphy show. Er zijn plottwists, verborgen agenda's knipogen en verwijzingen, campy over the top situaties en hysterie en nagenoeg elk hoofdpersonage is gay ( de meest hetero personages zijn ook de grootste idioten, lol)....maar het werkt om de een of andere reden ook nu weer. The Politician voelt vaak als een trein die op het punt staat te ontsporen maar sterke performances van bvb Platt of Jessica Lange ( die heerlijk schmiert) en net dat campy sfeertje gecombineerd met momenten van lichte genialiteit houden het goed.

Het is gelukkig geen Glee 2.0 geworden.

The Undoing (Suzanne Bier, HBO)

Erg goede miniserie met Nicole Kidman die na Eyes Wide Shut en Birth nog maar eens toont dat zij de rol van upper class New Yorker helemaal down heeft. Ze is goed als altijd, maar deze keer niet spectaculair. Mijn aandacht ging vooral naar de fenomenale Hugh Grant in een interessante variatie op zijn gewoonlijke rol als charmante Engelsman. Andere rollen waren ook zeer goed, vooral Donald Sutherland en Edgar Ramirez.
Verhaal was goed, maar het is vooral de dynamiek tussen beide partijen in het centrale koppel waar het hier om draait. Een aanrader!
Thanks! Net aan begonnen (2 EPS gezien) en lijkt idd de moeite.

The Spy, Caliphate en Fauda. Stuk voor stuk aanraders voor mensen die interesse hebben in het midden oosten.
Gomorra en Suburra ook bangelijk, vooral Gomorra.
Marseille, Hollywood en the queen's gambit zijn ook aanraders.
Veel goede series op netflix.

Laatst bewerkt:
FC De Kampioenen, de kerstspecial. Triestig eigenlijk. Dat moest zogezegd een ode aan Xavier zijn, maar het was 1 grote cringe. Ik heb samen met mijn vrouw gekeken en na 10 min wisten we al dat het dwaas ging zijn. Uiteindelijk een goed half uur volgehouden, waarna we zijn beginnen verder spoelen. Na enkele snippets zijn we gestopt met kijken. Jammer hoe het niveau ZO diep gekelderd is. Zelfs DDT was niet grappig.

FC De Kampioenen, de kerstspecial. Triestig eigenlijk. Dat moest zogezegd een ode aan Xavier zijn, maar het was 1 grote cringe. Ik heb samen met mijn vrouw gekeken en na 10 min wisten we al dat het dwaas ging zijn. Uiteindelijk een goed half uur volgehouden, waarna we zijn beginnen verder spoelen. Na enkele snippets zijn we gestopt met kijken. Jammer hoe het niveau ZO diep gekelderd is. Zelfs DDT was niet grappig.
Heb je nu echt 10 minuten nodig om te beseffen dat een FC De Kampioenen aflevering dwaas gaat zijn :unsure:

The Ripper op netflix.

Jammer dat er weinig aandacht uitgaat naar zijn kant van het verhaal.

Ninguem ta olhando : luchtige reeks, een goed tussendoortje. Maar 1 seizoen dus snel gekeken.

The Mandalorian S2 op 2 dagen gebinged.

Laatste aflevering was niet goed voor mij hart :eek::love:. Wat een topper toch. Jon Favreau had beter de films geschreven. The Mandalorian > sequels
Net ook in 2 dagen bekeken. Topper!
Dan nog op Netflix gekeken naar Hjem til jul. Noorse kerstserie, 12 afleveringen. Leuk met partner in de zetel te zien.

Met de vriendin Designated Survivor beginnen kijken. Het concept werkt wel, maar het is ook (tot dusver) redelijk voorspelbaar.

En ik zie voortdurend Jack Bauer.

Laatst bewerkt:
Begonnen met boardwalk empire, en ik vind het tot dusver echt goed. Seizoen 1 erdoor op een week, nu seizoen 2.

Ook begonnen met de bende van jan de lichte. 't is niet slecht, maar ook niet wow.

Dark
9/10
S1 volledig
S2 nu bezig...
Al vrij veel kippenvel momenten gehad. Beste serie die ik in lange tijd gezien heb.
moeilijk te oordelen wie de goede & de slechte zijn, mss maakt het ook niet uit

Ratched.

Anders dan ik had verwacht, maar ik zou dan ook eens One flew over the cuckoo's nest moeten zien. Sfeer zit heel goed, soms wat over the top maar dat past wel bij deze serie. Hier komt wellicht een tweede serie van, maar ik weet niet of ik daar nog tijd in ga steken.

Nu bezig met 1864, een prestigieuze Deense reeks over de Tweede Duits-Deense oorlog tussen Denemarken en Pruissen om Sleeswijk. Gemengde gevoelens hierover. Knappe productie met overtuigende gevechtsscènes en goed gekozen acteurs voor beide kampen. De verhaallijn is soms wat vreemd en voelt vaak geforceerd aan. Dat stoort wel.

Terug
Bovenaan