Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Fantastische serie.Iemand al “Better Call Saul” gezien? Wat vond je ervan?
Ik hoor dat het wel even duurt voor je er in zit..
Is hier al (een paar keer) besproken. Het eerste seizoen is inderdaad wat op gang komen, maar daarna... Topserie, zeker even goed als Breaking Bad.Iemand al “Better Call Saul” gezien? Wat vond je ervan?
Eindelijk!Mussolini, Son of the Century gisterenavond uitgekeken. Al één van de beste 'historische' series die ik al heb gezien, ook omdat het gespeeld is door échte Italianen en geen Hollywood/Engelse acteurs die tot 10 minuten voor hun script nog nooit van Mussolini hadden gehoord. Mussolini wordt vaak wel wat te knullig en te onschuldig voorgesteld, maar het geeft toch een iets genuanceerder beeld dan "muh mussolini bad man". 9/10
Vooral zijn welbekende speech van 3 januari 1925 is heel episch verfilmd (geen echte spoiler, iedereen weet toch wat het verloop van de geschiedenis was).
Iemand al “Better Call Saul” gezien? Wat vond je ervan?
Geen zin in nog een ander abboEindelijk!
Gaat dat zien, beste mensen! Esthetisch een pareltje met een paar vette cinematografische knipogen naar Il Conformista van Bertolucci en de pompende soundtrack leidt haast tot gewelddadige dadendrang om de hele boel kort en klein te slaan.

Ik ben eigenlijk jaloers op u dat je dat nog niet gezien hebt.![]()
Ik rank Breaking Bad even hoog eigenlijk. Eigenlijk waanzinnig veel zalige personages in beide series.
En waar kan je dat zien? Zou wel leuk zijn als mensen dat er standaard bij zetten.Eindelijk!
Gaat dat zien, beste mensen! Esthetisch een pareltje met een paar vette cinematografische knipogen naar Il Conformista van Bertolucci en de pompende soundtrack leidt haast tot gewelddadige dadendrang om de hele boel kort en klein te slaan.
Mubi, zoals al een aantal keer aangehaald.En waar kan je dat zien? Zou wel leuk zijn als mensen dat er standaard bij zetten.
Waar kunnen we deze bekijken?
Eindelijk!
Echt? Zo van genoten? Ik hik er tegenaan.. omdat het klinkt alsof je flink moet investeren eer je het leuk vindt.
Breaking Bad leek mij ook heel leuk maar de eerste 3 (?) afleveringen pakte mij toch niet (wat ik heel jammer vond want ik het leek mij een geweldig script maar toen ik keek vond ik het vlak en saai).
Better Call Saul >> Breaking bad. I will die on this hill.

"Redelijk" in de zin dat hij een machtspoliticus was die wist dat de ergste uitspattingen zijn toegang tot de macht kon belemmeren. Je ziet dat ook met de manier waarop Hitler de SA aanpakte in 1934. Straatgeweld was noodzakelijk om tegenstanders te intimideren maar eens je de macht wil consolideren is dat straatgeweld een ernstige belemmering.Mubi, zoals al een paar keer gezegd hier. Had er nog nooit van gehoord, maar m'n vriendin is nogal fan van alternatieve films en heeft al een tijdje een abonnement. Passeren af en toe wel leuke films.
Idd. Ik geef het nét geen 10/10 omdat de irrelevante scènes soms te lang duren en Mussolini zich in de serie vaker gedraagt als een circusclown dan als een serieus dictator to be.
Maar langs de andere kant, ze hebben heel goed hun best gedaan om er geen karikatuur van te maken. Ja, Mussolini was een opportunist pur sang en had sterke dictatoriale trekjes, maar het was ook gewoon een briljant politicus en bij momenten één van de redelijkere stemmen die de 'revolutiedrang' van de ergste fascisten kon/probeerde afremmen.
"Redelijk" in de zin dat hij een machtspoliticus was die wist dat de ergste uitspattingen zijn toegang tot de macht kon belemmeren. Je ziet dat ook met de manier waarop Hitler de SA aanpakte in 1934. Straatgeweld was noodzakelijk om tegenstanders te intimideren maar eens je de macht wil consolideren is dat straatgeweld een ernstige belemmering.
The Office USA: Tijdje geleden had ik S1 (zes afleveringen) gezien. Ik zat niet luidop te lachen, maar de vibe voelde al wel leuk. In seizoen 2 vinden ze hun groove. Had gelezen dat ze in S1 de Britse versie te veel proberen te kopiëren en daarna zich hebben aangepast en het zijn eigen ding is geworden. Dat klopt volledig. Kijkt heel leuk weg. De achtergrondpersonages krijgen goeie details mee. Michael Scott heeft volledig vorm genomen. Vaak idioot, maar minder gemeen, en de leukste momenten zijn waarop hij (soms per ongeluk) iets goed doet. Op naar seizoen 3.