Welke serie heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Attack on Titan S2 tot en met het einde

Niet te geloven dat S1/S2 zo hard aanvoelen als een "ok" anime met bovengemiddelde animatie-kwaliteit. De kwaliteit van het verhaal en personages gaan zo fel omhoog vanaf S3 dat het bijna aanvoelt als een andere anime. Gelijk zovele redditers al herhaald hebben: S3 part 2 (Genk 0) is voor mij de piek van de reeks, gevolgd door het eerste deel van S4.

Levi vs beast-titan is een van de meest hype anime-momentjes die ik in tijden heb gezien! :love2: De aap-man met zen honkbal grapjes versus een absolute blender van een man.:D

Erwin zijn finale speech naar de troepen is ook S-tier. Ik moest spontaan denken aan Aragorn's speech uit return of the king en ik twijfel oprecht welke ik beter vind... Aragorn is cool, maar Jotaro's voice-actor die schreeuwt om dapper te sterven.... Good stuff :D
Hmm misschien moet ik mij er toch eens door worstelen. Zoals bij quasi alle anime reeksen ben ik ergens halverwege seizoen 1 afgehaakt. Niet dat ik het slecht vond, maar ik voelde geen drang om verder te kijken.

Hmm misschien moet ik mij er toch eens door worstelen. Zoals bij quasi alle anime reeksen ben ik ergens halverwege seizoen 1 afgehaakt. Niet dat ik het slecht vond, maar ik voelde geen drang om verder te kijken.
S1/S2 schieten fel te kort op vlak van personageontwikkeling en dat neemt weg van de actie en het verhaaltempo. 37 afleveringen van "ok" anime verteren was voor mij en vrouwlief ook wel een beetje taai waarbij ik elke avond wel hoorde "tis wel ok, maar niet wauw hé!".

Achteraf gezien was al die worldbuilding in S1/S2 wel nodig om de basis te leggen voor alles wat volgt vanaf S3.

Ik moest enkele keren doorheen S1/S2 terugdenken aan de FF13-redenering van "Trust me bro, na 15-20 uur wordt het zeer goed!"

Ik ben ook drie keer opnieuw moeten beginnen met seizoen 1. Vanaf seizoen 2 was ik helemaal hooked.

Weird, ik was na aflevering 5 hooked. Vind het nog steeds een van de beste anime die ik ooit gezien heb, hoewel ze op het einde wel serieux de pedalen lijken te verliezen. Je moest al een phd in complexe anime hebben om mee te zijn met alles en iedereen.

Tulsa king nu bijna S02 ook uitgekeken, dus beide seizoenen in amper 1 week :lol:

damn i like it cowboys! heerlijk toch die Oklahoma , deep red state :love:

anders altijd NY, Miami, California, nu eindelijk eens een heerlijk nieuwe setting als deze plattelandsbuurt van de USA . got me hooked

Sambre: men had er misschien wat meer de tijd voor moeten nemen en 2 afleveringen meer hebben gemaakt. Maar voor de rest een prima en intrigerende true crime reeks.

The Beast in me (Netflix, 2025)

zorgvuldig opgebouwde, en naar het einde toe super spannende (zij het misschien ietwat voorspelbare) dramaserie op Netflix
Gewelig acteerwerk ook van de hele cast. Van Clare Danes en Mattew Rhys was dat natuurlijk te verwachten. Hun scènes samen zijn om van te smullen. Maar het is vooral Brittany Snow die me aangenaam verraste

Boots : Van aflevering 1 meteen mee, geweldige muziek en verhaal. Bij momenten ontroerend en dan weer bikkelhard. Zeer sterke serie waar ik het spijtig vond dat het na 8 afleveringen al gedaan was. 8/10

Good Omens beginnen kijken op aanraden van familie. Michael Sheen en David Tennant zijn wel fijn om te volgen, maar dan puur op charisma in de eerste afleveringen.

Ms Michster vindt het zeer grappig en voor mij mist bijna elke grap. :D Ik wil het nog wel een kans geven, maar kvrees dat de humor niet veel beter wordt. Grappig als je vergelijkt dat ik met de eerste aflevering van een serie zoals arrested development plat ging van het lachen en zij dan maar maar bedenkelijk vindt. :unsure:

Edit: S1 afgerond, maar we gaan ons niet bezig houden met S2. Voorspelbaar verhaal, cringe dialogen en personages die gewoon kinderachtig aanvoelen. Lijkt me zo een geval waardat boeklezers het nodeloos gehyped hebben.

Laatst bewerkt:
Mindhunter er door gejaagd de laatste weken. Geweldige serie, jammer dat het gecancelled werd (wist ik al voor ik begon), want viel nog wel meer uit te halen imo.

Episode 7 van IT: welcome to Derry.
Jawadde, de eerste 25 minuten waren wel heftig.
Eindelijk eens een goeie serie en horror at its best.

Eén van de betere van dit jaar.

The Beast in me : gestopt na aflevering 4. Kon veel meer ingezeten hebben, maar totaal niet spannend en Claire Daines speelt gewoon weer haar usual freaky, hysterisch wijf rolletje. Meh / 10.

The beast in me: Ok maar niet helemaal mijn smaak. Sfeer en characters/acteurs konden mij weinig enthousiast maken. Niet slecht maar zeker niet memorabel.
Nu eens aan de Diddy docu beginnen, al was het maar om de kijkcijfers hoog te houden. Wel leuk om deze op 1 voor Stranger things te zien staan:)

Jaja die van 50 cent die nu in veel landen op 1 staat.
K vind het wel komisch hoe ver de 50 zijn 'beef' doortrekt. Anderen maken gewoon een disstrack:)

Eindelijk eens een goeie serie en horror at its best.

Eén van de betere van dit jaar.

The Beast in me : gestopt na aflevering 4. Kon veel meer ingezeten hebben, maar totaal niet spannend en Claire Daines speelt gewoon weer haar usual freaky, hysterisch wijf rolletje. Meh / 10.
Raar dat zo een serie (IT) geen eigen topic heeft hier tbh, ik vind hem echt goed, heb de voorbije dagen bij gebinged en vind het echt een goede serie

Ik had er aanvankelijk geen goed oog op maar blij om te horen dat die IT prequel reeks toch wel goed onthaald wordt. Ik ga er denk ik mee wachten tot alle afleveringen uit zijn want nog te veel andere zaken aan het programma. Precies wel wat volk hier dat er naar aant kijken is dus maak gerust een topic ervoor aan! Kan ik achteraf alles gemakkelijk teruglezen eens ik er mee klaar ben. :thumb:

Terug
Bovenaan