Welke serie heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Je kan het gewoon googlen maar je hebt ook vele sites zoals justwatch waar je eender welke titel kan ingeven en dan krijg je een overzicht van welke diensten die allemaal aanbieden. Je hebt ook plugins voor imdb die onder elke titel een veld plaatsen met de diensten waar je die titel kan terug vinden. Vele reeksen zijn op meer dan 1 plek te zien dus is niet echt nuttig om te horen waar iemand anders iets gezien heeft ipv te checken of de reeks niet te zien is op een dienst waar je zelf op geabonneerd bent. Als je echt iets wil zien is ook dat toch maar een kleine moeite? Je kan niet verwachten dat iedereen hier telkens gaat herhalen waar ze wat gezien hebben, velen hier zullen dat vaak zelf niet eens weten en zouden het zelf moeten opzoeken. 🏴‍☠️

Ik heb eerlijk gezegd ook wel iets beters te doen dan er elke keer aan te moeten denken om te vermelden op welk platform ik iets bekeken heb. In een ideale wereld zouden we dat allemaal steeds doen ja, maar aangezien dat totaal onrealistisch is, heeft het ook geen enkele zin om je er druk in te maken, en kost het opzoeken ervan letterlijk minder moeite dan er hier voor de zoveelste keer over te klagen (wat niks oplevert).

Begonnen aan The Pitt (HBO). Paar aflevering ver maar helemaal invested. Top cast en het doet mij qua chaos wat aan The Bear denken. Paar vrienden die op een ER afdeling werken en het zou blijkbaar ook nog best realistisch in elkaar zitten. Natuurlijk wwmat met de haren getroken dat al die dingen op zo'n korte tijdspanne binnenkomen en ander systeem in Amerika dan hier maar medisch gezien zou het allemaal best accuraat zijn.

Begonnen aan The Pitt (HBO).
dankje. Voor de review, en om te tonen hoe eenvoudig het kan.

Liefde van een medemens mét EQ!

En @the_fox verspild is met een d. Normaal verspil (noch d, noch t) ik mijn tijd niet aan corrigeren van mensen met een sociale *********, maar hey, een nieuw jaar => nieuwe voornemens. Adioskes! ❤️

Laatst bewerkt:
Zeker doen! Heb het zo niet echt voor ziekenhuis reeksen, behalve dan Scrubs, House, The Knick, Garth Marenghi's Darkplace, Green Wing, Children's Hospital, Second Best Hospital in the Galaxy, The Kingdom, ... Wait a second... I love hospital shows zolang het maar geen platte cliche dramas zijn genre Grey's Anatomy en ER. 😆

Maar dus The Pitt voert dan wel heel wat drama op, plat is het zeker niet. Heb wat schrik dat het dat met vervolg seizoenen misschien wel eens zou kunnen worden maar dat eerste is ijsersterk en zeker de moeite.
Garth Marenghi's Darkplace

Ow neen, eerste aflevering gezien en is absoluut mijn soort humor niet. Green wing was ook best apart, maar dat vond ik dan weer wel enorm grappig. Ga van de andere eerst de trailer zien, want van die absurde humor of Monty Python achtige dingen laat ik liever aan mij voorbij gaan.

@Lefman : bedankt om dit te posten. Ik heb nooit begrepen waarom ik Monty Python zo geweldig moest vinden, want eigenlijk vond ik hun films saai en belachelijk. Enfin, ni.

8297f3c8d54943ba32931c5f6db35b7a.gif

Begonnen aan The Pitt (HBO). Paar aflevering ver maar helemaal invested. Top cast en het doet mij qua chaos wat aan The Bear denken. Paar vrienden die op een ER afdeling werken en het zou blijkbaar ook nog best realistisch in elkaar zitten. Natuurlijk wwmat met de haren getroken dat al die dingen op zo'n korte tijdspanne binnenkomen en ander systeem in Amerika dan hier maar medisch gezien zou het allemaal best accuraat zijn.
Uitgezien rond oudjaar

Goeie solide serie. Leuke personages. Het tempo is soms hectisch maar niet vermoeiend om te kijken, je zit er echt midden in
De The Bear analogie gaat een beetje op, maar vond het toch anders genoeg, de personages zijn wat meer solide, wat je op spoed zou verwachten.

De vele procedures zouden vrij accuraat zijn.
Niet of minder realistisch?
-die dag zelf en al die exotische cases, tempo van afhandelen is wel heel hoog,
met de mass shooting bovenop
-meer dokters dan nurses aan elk geval, maar het is dan wel een teaching hospital waar dat iets meer voorkomt zeker
-1ste jaar stagiair dokters zoveel risico geven? denk het niet, maar het was dan ook een zotte dag (op TV)

Thx voor de tip forum ;)

Laatst bewerkt:
The Pitt, na het hier te hebben gelezen, begonnen en veel te veel afleveringen bekeken vandaag :shutup:
Redelijke rollercoaster aan emoties, zowel in de serie, als tijdens het kijken, heel boeiende serie om te volgen gewoon, verveelt geen seconde.

The Pitt, na het hier te hebben gelezen, begonnen en veel te veel afleveringen bekeken vandaag :shutup:
Redelijke rollercoaster aan emoties, zowel in de serie, als tijdens het kijken, heel boeiende serie om te volgen gewoon, verveelt geen seconde.
Seizoen 2 zou binnenkort ook starten dacht ik?

Zeker doen! Heb het zo niet echt voor ziekenhuis reeksen, behalve dan Scrubs, House, The Knick, Garth Marenghi's Darkplace, Green Wing, Children's Hospital, Second Best Hospital in the Galaxy, The Kingdom, ... Wait a second... I love hospital shows zolang het maar geen platte cliche dramas zijn genre Grey's Anatomy en ER. 😆

Maar dus The Pitt voert dan wel heel wat drama op, plat is het zeker niet. Heb wat schrik dat het dat met vervolg seizoenen misschien wel eens zou kunnen worden maar dat eerste is ijsersterk en zeker de moeite.
ER moet ge echt wel bekijken in z'n tijdsgeest: dat was in '94 vrij revolutionaire tv. Geen idee wat daar van overeind blijft bij een rewatch.
The Pitt vond ik alleszins ernorm geslaagd en ik kijk echt uit naar seizoen 2.
John Williams is gewoon een genie. De themamuziekjes voor Indiana Jones (vooral dat duister melodietje in Raiders) en ook die voor Star Wars zijn stuk voor stuk memorabel. Luke Skywalker zijn themamuziek, Duel of Fates,... :drool: De muziek is nog een van de redeeming factors van Phantom Menace.
Wat offtopic: afgelopen Kerst de Hitster editie met film en tv muziek gespeeld. Ongelooflijk hoe goed ge daar Williams kunt uithalen.
Idem met Danny Elfmann btw.

ER moet ge echt wel bekijken in z'n tijdsgeest: dat was in '94 vrij revolutionaire tv. Geen idee wat daar van overeind blijft bij een rewatch.
The Pitt vond ik alleszins ernorm geslaagd en ik kijk echt uit naar seizoen 2.

Wat offtopic: afgelopen Kerst de Hitster editie met film en tv muziek gespeeld. Ongelooflijk hoe goed ge daar Williams kunt uithalen.
Idem met Danny Elfmann btw.
Poeh, had in de rapte Hitler editie gelezen en mijn gedachten gingen al gelijk alle kanten uit 😅.

Terug
Bovenaan