Ik was enorm teleurgesteld na op het einde van die serie en eigenlijk zelfs gedegouteerd, want die serie had zoveel potentieel om de boeken in te gaan als de beste ooit (subjectief uiteraard, maar velen gaan die mening wellicht delen).Bwa, ik vond in seizoen en 6 echt nog goede afleveringen. In seizoen 7 zelfs nog. En The long night in seizoen 8 vond ik ook best wel goed. Natuurlijk had het beter afgerond kunnen worden, maar die serie heeft zo een hoog niveau gehaald dat het moeilijk was om dat te halen in seizoen 8 dat ook weer niet zo slecht was.
Echter heb ik wel nooit gesnapt dat sommige vinden dat die al sinds S5 bergafwaarts ging qua niveau. Veel van de beste afleveringen zitten namelijk gewoon in S5 en S6 met Hardhome (
), Battle of the Bastards, Winds of Winters en ook die enige aflevering over Hodor was fantastisch. Dat is bij momenten gewoon echt peak cinema.GoT haalt imo consistent een heel hoog niveau tot S6 en het is inderdaad een beetje sinds S7 dat het bergafwaarts gaat waar ik wel de algemene opinie kan volgen, hoewel dat daar ook wel een paar fantastische momenten inzitten zoals je zegt.