Welke serie heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Begonnen aan Clarkson's Farm: Zalig programma. Geweldig mooie beelden ook.

Het Goddelijke Monster: Tja. Niet slecht begonnen, maar 't is toch veel hetzelfde met Vlaamse dramaseries. Hoogtepunt is de koning van de tapisplein en absolute bullebak Leo Deschryver en de voiceovers van Jan Decleir die (vermoed ik) letterlijk passages uit de boeken van Tom Lanoye brengt ter samenvatting of sfeerzetting. Die Leo Deschryver is natuurlijk klassieke Tom Lanoye. Ik denk dat sommige verhaallijnen beter zullen overkomen in het boek. Al bij al goed in beeld gebracht, maar Vlaams drama is gewoon mijn ding niet. Ik ga me toch maar richten op de internationale die ik nog wil bekijken.

Geleerd dat Vlaams protestzanger Jef Elbers de scenario's schreef van Postbus X. Die had een paar jaar geleden nog een Youtubefilmpje waarin hij in een supermarkt in Knokke-Heist protesteert tegen de verfransing. Grappig. Blijft goed.

Het Goddelijke Monster: Tja. Niet slecht begonnen, maar 't is toch veel hetzelfde met Vlaamse dramaseries. Hoogtepunt is de koning van de tapisplein en absolute bullebak Leo Deschryver en de voiceovers van Jan Decleir die (vermoed ik) letterlijk passages uit de boeken van Tom Lanoye brengt ter samenvatting of sfeerzetting.
De vertelstem is niet van Decleir maar van Daan Stuyven.

Wayne (2019). Toevallig ontdekt want geheel onder de radar.
Zeer aangenaam verrast, misschien best te vergeliken met The end of the F*cking world, waar ook 2 gekke tieners op pad zijn.
Maar één seizoentje, kijkt lekker weg.

Trigger Point, seizoen 3: misschien wat voorspelbaarder in het derde seizoen. Maar toch kijkt dit nog altijd lekker vlot weg.

Eerste 50 minuten gekeken van S1E1 van Your Friends & Neighbours. Smaakte naar meer. Goeie casing ook opt eerste gezicht. Jon Hamm is de geknipte persoon voor die hoofdrol.

Eerste 50 minuten gekeken van S1E1 van Your Friends & Neighbours. Smaakte naar meer. Goeie casing ook opt eerste gezicht. Jon Hamm is de geknipte persoon voor die hoofdrol.
Zeker blijven kijken. Geen absoluut meesterwerk. Maar leuke reeks, leuke vibe, leuke cast. 2de seizoen ook goed begonnen.

Eerste aflevering van het nieuwe Rick & Morty seizoen.
Dat was toch weer hard gaan :lol:
Ik denk altijd dat ik het beu ga zijn, maar ze weten me toch altijd te verrassen somehow.

Monarch seizoen 2 uitgekeken en dik in twijfel of ik seizoen 3 ga bekijken. Zwak seizoen met veel teveel goedkope drama. De 2 titan gevechten in het seizoen kunnen het zelfs niet redden.

Ondertussen ook aan het 3rde seizoen van Ted Lasso begonnen. Clichés terzijde wel een heel leuk programma om te zien.

Monarch seizoen 2 uitgekeken en dik in twijfel of ik seizoen 3 ga bekijken. Zwak seizoen met veel teveel goedkope drama. De 2 titan gevechten in het seizoen kunnen het zelfs niet redden.
Ik had net hetzelfde gevoel. Veel te veel gezaag over relationele problemen en veel te weinig monster time.
Het 1ste seizoen was véél beter.

Geweldig. :") Nog eentje die me bijblijft is hoe Cousineau herhaalt "I mean Barry, you got away with MURDER" :D
K heb nu 3 afl. seizoen 1 gezien en het pakt niet. Hij (Barry) speelt een super apathische imitatie van Dexter, waar je bv. met Dexter wel mee kan connecten. Voortdoen en beter of blijft dit zo?

K heb nu 3 afl. seizoen 1 gezien en het pakt niet. Hij (Barry) speelt een super apathische imitatie van Dexter, waar je bv. met Dexter wel mee kan connecten. Voortdoen en beter of blijft dit zo?
Ik vond de eerste seizoenen van Barry echt geweldig, heb Dexter nooit gezien. Maar Barry is een zwarte komedie, en zoals met alle comedy moet de humor je liggen. Na een aflevering of drie weet je dat zeker wel.

Jammer, maar dan ligt de humor je waarschijnlijk niet en kan je beter afhaken.

Kees Flodder
nah ja... ergens stiekem leuk dat zo'n serie nog kan anno 2026 maar ik bleef toch wel wat op m'n honger zitten. 6/10

Ik ook zoiets. Eerste paar afleveringen gekeken wanneer die uitkwamen, wel al even geleden maar ik begreep toen de big deal rond Barry niet echt. Misschien probeer ik ooit nog eens.

Terug
Bovenaan