Welke serie heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Baaaaaah..... Ik zit 4 afleveringen ver in 11/22/63, maar het ligt mij niet. De sfeer en acteerprestaties zijn iets te veel van "network" niveau.
Was nochtans fan van het boek. Ga het wel uitkijken denk ik omdat ik benieuwd ben naar de verdere parallellen en verschillen t.o.v het boek (wat er tot nu toe al heel wat zijn).
Het helpt ook niet dat ik James Franco een van de moeilijkste smoelen vind om naar te kijken. Sarah Gadon in de rol van Sadie Dunhill daarentegen, holy shit :oi22:
Ferme madam, inderdaad. Ik had eerst het boek gelezen en nadien wel genoten van de serie, maar ik heb dan ook een zwak voor tijdreisverhalen en historische alternatieve fictie.

After Life van Ricky Gervais op Netflix, laatste dagen gebinged.

Wtf, waarom heb ik dit nooit eerder gekeken. Dat is echt crazy goed.

Heb weer eens een paar maandjes Amazon Prime gratis.
Was al even geleden en zowat alles wat ik ooit in mijn lijstje had staan zit nu achter een extra betaalmuur...

Nugoed, ben dan maar naar seizoen 3 van Jack Ryan begonnen.

After Life van Ricky Gervais op Netflix, laatste dagen gebinged.

Wtf, waarom heb ik dit nooit eerder gekeken. Dat is echt crazy goed.
Zeker ook Derek zien dan, zwaar ondergewaardeerd. En de outtakes van After life op Ricky zijn youtube-kanaal zijn van de beste filmpjes op heel youtube.

Ik ben eindelijk door The Boys geraakt. Het nieuwe was er al even af maar toch wel echt goede reeks geweest. In elke aflevering zit wel een goeie oneliner van Butcher of originele/brute dood, daar blijven ze tot op't einde wel in uitblinken.

Laatst bewerkt:
Pff alles valt een beetje tegen precies voor mij :p
Zit nu 2 afleveringen ver in Taken (de Spielberg reeks), en jezus dat is moeilijk verteerbaar... Veel te lange afleveringen, veel te melig, die typische early 2000's network CGI, en het verhaal kan mij maar moeilijk vastgrijpen. Thema ligt mij nochtans 100%, en ik wou dit gezien hebben voordat ik naar Disclosure Day ga kijken.
Hierna moet ik echt nog eens een banger vinden :p Misschien eens beginnen met Banshee of Barry.

Ik ben eindelijk door The Boys geraakt. Het nieuwe was er al even af maar toch wel echt goede reeks geweest. In elke aflevering zit wel een goeie oneliner van Butcher of originele/brute dood, daar blijven ze tot op't einde wel in uitblinken.

Ik heb hier ook net het laatste seizoen van The Boys uitgekeken, ik vond het eigenlijk ook nog wel best vermakelijk. Sure het beste is er vanaf, maar ik was nog altijd entertained en ik vond het eigenlijk nog wel een gewoon een goed einde. Ik vind de online negativiteit errond precies wat overdreven? De IMDB scores van de laatste 2 afleveringen zijn al helemaal van de pot gerukt.
De grootste tragedie blijft toch wel wat er met Starlight haar gezicht is gebeurd, jongens toch. Dat kind kan zelfs niet meer op een normale manier praten.

Zit nu 2 afleveringen ver in Taken (de Spielberg reeks), en jezus dat is moeilijk verteerbaar... Veel te lange afleveringen, veel te melig, die typische early 2000's network CGI, en het verhaal kan mij maar moeilijk vastgrijpen. Thema ligt mij nochtans 100%, en ik wou dit gezien hebben voordat ik naar Disclosure Day ga kijken.
Hierna moet ik echt nog eens een banger vinden :p Misschien eens beginnen met Banshee of Barry.

Banshee blijft de ultieme ventenserie he. Speelt met de clichè's van de western in een moderne setting, en zit barstensvol testosteron met bruut geweld en gratuite seks. En toch...toch heeft het hart en een emotionele kern waardoor het nooit 'plat' voelt.

Dat en Antony Starr is gewoon jzersterk in die hoofdrol. Zodra ik The Boys heb uitgekeken en Starr effe kan loskoppelen van Homelander ga ik die reeks sowieso rewatchen.

Ik heb hier ook net het laatste seizoen van The Boys uitgekeken, ik vond het eigenlijk ook nog wel best vermakelijk. Sure het beste is er vanaf, maar ik was nog altijd entertained en ik vond het eigenlijk nog wel een gewoon een goed einde. Ik vind de online negativiteit errond precies wat overdreven? De IMDB scores van de laatste 2 afleveringen zijn al helemaal van de pot gerukt.
De grootste tragedie blijft toch wel wat er met Starlight haar gezicht is gebeurd, jongens toch. Dat kind kan zelfs niet meer op een normale manier praten.
De negativiteit is overdreven, zoals altijd eigenlijk. Al vond ik het maar middelmatig. Het is van een superhelden persiflage naar een politieke satire geshift en het deed gewoon niet goed. Alles lag er te dik op.

Daarboven weinig evolutie in dat laatste seizoen en gewoon heel bizarre plotwendingen. Soldier Boy die weer boven gehaald wordt en wat rond loopt om uiteindelijk terug in de frigo te belanden. "This what Clara would have wanteded" dat was gewoon lazy writing imo.
Maar 't was entertainend genoeg helaas wel een paar trappen lager dan wat het vroeger was.

Spider Noir (in zwartwit)

In de eerste 10 minuten was de toon al gezet voor een genietbare rit: Cage zijn accent, de typische noir-stijl, leuke humor die niet leunt op Marvel-maneurismen en een conventioneel, maar redelijk interessant mysterie. Dit is de Nic Cage-show die ik al langer op tv wou zien en de verwachtingen zijn grotendeels ingelost met hoe hij Ben Reily speelt en alle bizarre grapjes, gezichtsuitdrukkingen en intonatie-wisselingen meebrengt.

Anderzijds is de grootste troef van deze serie ineens ook zijn grootste zwakte: het kan allemaal nogal cliché-matig overkomen. Zeker als je een of twee noir-stijl / Humphrey Bogart-films hebt gezien. Het mocht misschien iets meer leunen op het comic-aspect om een meer bizar verhaal te vertellen.

Witch hat atelier

Bug films zorgt opnieuw voor zeer knappe animatie. De setting en verhaal zijn niet bijster origineel, maar het magie-systeem is wel interessant uitgewerkt zodat gevechten/conflicten wel boeiend blijven. Coco is imho (nog) geen bijster interessant hoofdpersonage, maar ze zijn nog niet zo ver in het brede verhaal van wat ik gelezen heb online, dus dit kan nog beteren met meer seizoenen.

-The Buroughs uitgezien, leuk en goed tempo. Leuke main cast, enkel de bad guys konden wel beter.
Vanaf ep5 nogal wat plot conveniences en soms wat te silly, maar het bleef wel fun.

-Star City (vanavond ep4). Beter dan S5 van For all mankind naar mijn mening. Focus vooral op spionage en een sterk onderdrukkend soviet regime, met wat space travel ... maan missies, moonbase race en andere. Cast en sfeer, settings zijn oké.

Laatst bewerkt:
Banshee 🥳🥳

Project ONE: A Milestone in Automotive History op Amazon Prime.
Wat een gave 3-delige documentaire over de Mercedes AMG One.

Terug
Bovenaan