Welke serie heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Ik vond het echt een goede eerste aflevering. Je werd er inderdaad meteen ingezogen.

Wel ff moeilijk om terug helemaal mee te zijn. Heb wel met een half oog een recap gezien, maar al die nuances en nevenpersonages…

Maar heel goed begin dus. Hopelijk zakt het tempo de volgende afleveringen niet te veel.

Airbender seizoen 2.
Halfweg de eerste aflevering mee gestopt. Oftewel was s1 beter.. (na een halve aflevering kun je niet weten) maar vond het kinderachtig.. k twijfel of k ga verder kijken

Ik had hetzelfde met One piece ook. Hoe goed de adaptatie ook gedaan is, chapeau trouwens voor beide, het blijft wel een kinder/tiener cartoon/manga natuurlijk. Had dit maar in onzen tijd bestaan... :)

Ik had het over de recente Netflix real action adaptaties waar ik jammer genoeg wat te oud voor geworden ben en die in onzen tijd niet bestonden. Al vond ik zowel One Piece als Avatar origineel ook al iets te kiddy toen ik zelf nog een stuk jonger was maar dat zal aan mij liggen want die mening deelt niet iedereen. Bij Naruto had ik dat bv. niet.

De eerste van House of the Dragon gezien. Om direct te beginnen met Game of Thrones niveau is misschien wat te snel, daarvoor was seizoen 2 veel te slecht, maar wat heb ik hier toch ontzettend hard van genoten.

Straks beginnen aan het nieuwe seizoen van The Bear.

Die Avatar show op Netflix, ik vond seizoen 1 al vrij slecht, maar heb ik toch kunnen uitkijken omdat ik grote fan ben van de anime/cartoon. Ik denk niet dat ik aan seizoen 2 ga beginnen, voor de een of andere reden ziet dat er ook gewoon grafisch enorm slecht uit, ben ik de enige?

Airbender seizoen 2.
Halfweg de eerste aflevering mee gestopt. Oftewel was s1 beter.. (na een halve aflevering kun je niet weten) maar vond het kinderachtig.. k twijfel of k ga verder kijken
Ik ben gisteren ook beginnen kijken, ik merk weinig verschil met S1. Buiten dat het nu gerushed aanvoelt want sommige CGI is opvallend slecht. Maar qua kwaliteit, acteerprestaties en doelpubliek is het zowat gelijk. S1 was voor mij ook maar een middelmatige 7/10.

Ik vermoed dat nostalgie meespeelde bij S1, zeker als je de tekenfilm indertijd gezien hebt. Het is een reeks voor kinderen/tieners met kinderen/tieners in de hoofdrollen die gebaseerd is op een tekenfilm van 20j geleden die ook als doelpubliek kinderen/tieners had :P Dus ja, kinderachtig; maar dat was de tekenfilm uiteindelijk ook. Alleen vertaalt het niet altijd goed naar live action (mede door de acteerprestaties die de onnozele/flauwe humor niet kunnen overbrengen).

Margo's Got Money Troubles (Apple TV) : 8/10

Weer goede kwaliteit van A24 en Apple TV!
Leuk om Michelle Pfeiffer en Nicole Kidman nog eens tezamen te zien.
Elle Fanning is ook weer fantastisch!

Silo begonnen gisteren en meteen 5 afleveringen gebinched tot ik mezelf heb moeten dwingen om te gaan slapen. Wat een serie! Ben hooked.

Vond dat de tweede helft van die aflevering/kortfilm wel heel aangrijpend was over hoe Mikey en Richie waren.
Idem, gezien deze week. Deze week de rest bekijken.

We zien Ritchie zoals hij was in S1, maar zoveel jaar eerder: luid bombastisch en een beetje een fuck up (maar hij had al hospitality in zich blijkbaar in die bar).
Mikey idem, stoer naar buiten, maar indien zijn gevoelige kant tonend, weet je dat er iets ferm scheelt. Hoe zijn lof voor Richie dan plots keert, zelf kan hij geen echte blijvende connecties maken en werkt dat dan uit op Ritchie die net vader gaat worden. Zonder woorden zien we dan spijt op zijn gezicht achteraf. Mikey is geen slecht man, maar zijn jeugd en ouderlijke situatie, met dan soms nog wat drank en drugs bij, speelt hem zwaar parten.

Die setup ook, alsof ze op gangster deal gaan (wat wel wat vreemd zou zijn voor uncle Jimmy), maar het blijkt dan zo een silly item :lol:

Laatst bewerkt:
Idem, gezien deze week. Deze week de rest bekijken.

We zien Ritchie zoals hij was in S1, maar zoveel jaar eerder: luid bombastisch en een beetje een fuck up (maar hij had al hospitality in zich blijkbaar in die bar).
Mikey idem, stoer naar buiten, maar indien zijn gevoelige kant tonend, weet je dat er iets ferm scheelt. Hoe zijn lof voor Richie dan plots keert, zelf kan hij geen echte blijvende connecties maken en werkt dat dan uit op Ritchie die net vader gaat worden. Zonder woorden zien we dan spijt op zijn gezicht achteraf. Mikey is geen slecht man, maar zijn jeugd en ouderlijke situatie, met dan soms nog wat drank en drugs bij, speelt hem zwaar parten.

Die setup ook, alsof ze op gangster deal gaan (wat wel wat vreemd zou zijn voor uncle Jimmy), maar het blijkt dan zo een silly item :lol:
Werd ook heel duidelijk hoe zeer Mikey op DD lijkt in die aflevering.

Terug
Bovenaan