Welke serie heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

The Fall op Netflix. 3 seizoenen. Zeer aangrijpend. Elk seizoen is ook anders. Eerste seizoen over de moorden, 2de over de moordenaar opsporen en oppakken & derde over de aftermath. Zeer goed geacteerd, schitterende muziek en een fantastisch plot. Ook een serie die na 3 seizoenen af is en niet verder uitgemolken wordt. Lang geleden dat ik zo onder de indruk was van een serie. Aanrader!
Schitterende serie inderdaad. Heb er zelfs als eens een rewatch van gedaan, en ook al weet je wat er min of meer gaat gebeuren, blijft nog steeds fantastisch.

Er is nog wel een kier opengelaten op een eventueel vervolg maar dat zou dan wel met een andere antagonist zijn. Maar we zijn ondertussen nu ook al 5 jaar verder, dus de kans is wellicht klein.

The Fall is inderdaad een aanrader, momenteel bezig met The Crown waar Gillian Anderson de rol van Thatcher invult en het is toch even aanpassen om haar zo te zien.

Aangezien Godless recent ter sprake kwam: goede serie maar ik had er, o.a. door meerdere lovende recensies, toch ook meer van verwacht. Het plot kon o.a. wat beter uitgewerkt zijn.

Schitterende serie inderdaad. Heb er zelfs als eens een rewatch van gedaan, en ook al weet je wat er min of meer gaat gebeuren, blijft nog steeds fantastisch.

Er is nog wel een kier opengelaten op een eventueel vervolg maar dat zou dan wel met een andere antagonist zijn. Maar we zijn ondertussen nu ook al 5 jaar verder, dus de kans is wellicht klein.
Ik heb ooit een stuk van de eerste aflevering bekeken en vond het saai. Heb het dan maar afgezet.

Zou ik het nog een tweede kans geven? Ik lees er altijd positieve reviews over.

Ik heb ooit een stuk van de eerste aflevering bekeken en vond het saai. Heb het dan maar afgezet.

Toch 1 van de beste crime reeksen die ik de afgelopen jaren heb gezien. Het is inderdaad niet per sé flitsend, eerder slow burn. En hoewel er al redelijk snel een reveal is (het is dus geen klasssieke "whodoneit") hangt er toch constante spanning in de lucht. Er wordt ook mooi aan karakter bouw gedaan vind ik. Ik was direct verkocht, maar misschien idd niet voor iedereen?

Als je van flitsende crime houd, heb onlangs nog Dogs of Berlin gezien, ook een aanrader.

Misschien is het inderdaad niets voor u maar ik vond het echt geweldig.

Toch 1 van de beste crime reeksen die ik de afgelopen jaren heb gezien. Het is inderdaad niet per sé flitsend, eerder slow burn. En hoewel er al redelijk snel een reveal is (het is dus geen klasssieke "whodoneit") hangt er toch constante spanning in de lucht. Er wordt ook mooi aan karakter bouw gedaan vind ik. Ik was direct verkocht, maar misschien idd niet voor iedereen?

Als je van flitsende crime houd, heb onlangs nog Dogs of Berlin gezien, ook een aanrader.

Dat vond ik er net geweldig aan. Je weet direct wie de moordenaar is, en je krijgt echt inzicht in zijn psyche. En toch blijft het allemaal spannend.

Giri/Haji begint sterk met de 4e aflevering als hoogtepunt, maar valt daarna als een pudding in elkaar. Meestal kijk ik een serie wel uit maar hier heb ik amper nog zin om de 2 laatste te bekijken. En cancelled na 1 seizoen.

Zit nu aan seizoen 2 episode 6 bij Person of Interest maar merk op dat ik me er toch regelmatig moet doorsleuren. Misschien niet de beste serie om elke avond te kijken.

Aan Star Trek TNG begonnen. De eerste 2 afleveringen zijn... speciaal :p

Enjoy! Zeker wanneer Riker een baard krijgt, wordt het echt top (begin seizoen 2).

Laatst bewerkt:
Ben voor het eerst naar 24 beginnen kijken, zit nu 3 afleveringen ver. Weet voorlopig nog niet wat ik ervan moet denken, maar ik ga sowieso minstens dit seizoen uitkijken. Wel moeilijk te volgen soms!

Ben voor het eerst naar 24 beginnen kijken, zit nu 3 afleveringen ver. Weet voorlopig nog niet wat ik ervan moet denken, maar ik ga sowieso minstens dit seizoen uitkijken. Wel moeilijk te volgen soms!

Eens je helemaal in de zone zit dan ben je wel enkele uurtje bezig met Jack Bauer.
Seizoen 1&2 op twee dagen gesloopt dacht ik. Helemaal in to CTU en die beltoon is ook blijven hangen

Eens je helemaal in de zone zit dan ben je wel enkele uurtje bezig met Jack Bauer.
Seizoen 1&2 op twee dagen gesloopt dacht ik. Helemaal in to CTU en die beltoon is ook blijven hangen
Zelde hier, al is dat ondertussen wel al zo'n 14 jaar geleden ofzo dat ik daarmee begonnen ben :p

Legend of Korra uitgekeken. Was al grote fan van Avatar: The Last Airbender en dit is ook een must-see imo.

Alleen dat einde... voelde toch wat te geforceerd aan en was precies raar afgerond. Het moest plots rap-rap gaan... Ahjaa

Beste beslissing van Netflix ooit om Community erop te zetten. Sinds de kerstvakantie eerste drie seizoenen al gebinged. Ben indertijd gestopt na drie seizoenen. Blijkbaar is het vierde minder omdat de originele maker ontslagen was(Dan Harmon, die nu Rick & Morty maakt) maar ik vind het nog altijd goed.

Beste beslissing van Netflix ooit om Community erop te zetten. Sinds de kerstvakantie eerste drie seizoenen al gebinged. Ben indertijd gestopt na drie seizoenen. Blijkbaar is het vierde minder omdat de originele maker ontslagen was(Dan Harmon, die nu Rick & Morty maakt) maar ik vind het nog altijd goed.
Ik vind Community zalig maar ben gestopt tijdens seizoen 3, teveel van die speciale afleveringen (Glee club, Pillows and Blankets, Virtual Systems Analysis) die ik halfweg afgezet heb.

De afgelopen periode toch nog eens moeite gedaan om verder te gaan met The Walking Dead. Destijds gestopt halverwege seizoen 7. Nu Netflix al een tijdje helemaal bij is, toch ook eens verder gekeken. Vaak wel op de achtergrond, iets wat ik normaal nooit doe met serie/film. Top is het nooit geweest, maar om één of andere reden heb ik nu toch alle seizoenen gekeken. Het is goede pulp ofzo geworden voor mij, denk ik.

Nu los daarvan zitten er toch genoeg ergerlijke/domme zaken in :p

- Actiescenes blijven vaak huilen met de pet op. Het moment dat Negan Alexandria is binnengevallen, maar uiteindelijk verdreven wordt door The Kingdom bijvoorbeeld. Ook de eindscene tussen Negan en Rick was teleurstellend. En zo zijn er nog tal van voorbeelden.... De overrompeling in S10 van Hilltop was dan wel weer in orde (of ik verlaag mijn standaarden)

- Sommige mensen (figuranten) moeten maar kijken naar een Walker om gebeten te worden. Anderen lopen er dan recht middenin en met een paar duwtjes komen ze er dan wel uit... ziet er vaak toch maar lullig uit

- Dus die Jadis is de enige die een keer of 3 een helikopter hoort/ziet en in een landschap met bijna geen lawaai?

- Rick... hoe vaak kan een mens neergeschoten, gesneden, in elkaar geklopt of zelfs doorboord worden? Zelfs dat doorboord worden + ontploffing overleeft hij nog. Hoe komt hij in godsnaam daarna trouwens terecht op de oever?

- Dat idee met de 'besmette' wapens met Walker bloed. Waar kwam dat ineens vandaan? Dus je zelf insmeren met Walker bloed/organen kan geen kwaad, (stel dat je ergens een wondje hebt), maar een sneetje dan wel? Niet teveel bij nadenken zeker...

- Ik vond de afleveringen met de Whisperers op zich nog wel OK. Maar voor de rest is dat toch ook helemaal van de pot gerukt? Gewoon een masker opzetten en een beetje strompelen... en je bent one-of-them? En het hoeft zelfs niet allebei, op een gegeven moment loopt Negan er vrolijk tussen zonder masker én pratend... allemaal heel rommelig. Beta is op zich wel een leuk personage en daarom kan ik het nog wel door de vingers zien.

- ...

Al bij al vond ik S10 toch ook terug wat beter/gevarieerder. Zal de rest van S10 en S11 binnenkort dan waarschijnlijk ook gewoon kijken :p

Terug
Bovenaan