Welke serie heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Terra Nova. Amai... Ik was echt ENORM hyped voor die serie, maar ipv een coole dino reeks was dat een platte familiereeks met soms dramatische CGI. En net wanneer het interessant werd met de tease in de finale cancelden ze het.
Komt btw op Disney+ volgende week.

Zelf ben ik bezig met The West Wing. Ik geraak maar aan één ep per dag gezien ik ook tijd wil geven aan sporten, de vriendin en gamen. Maar beter één dag geen zeker :D The West Wing is echt wel pure genialiteit. Ik zit nu in het zogezegd mindere seizoen 5, maar nog steeds een klasse apart. Gisteren een ep gezien met bijrollen door Glenn Close en William Fichtner. Class acting wederom.

Gisteren de eerste aflevering gezien van Fair Trade

Het lijkt een typisch vlaamse serie te worden waar een gebrek aan een deftig verhaal verdoezeld wordt met blote tieten en vuile klap maar gezien de acteurs wil ik aflevering 2 nog wel een kans geven.
Vond het best te genieten. In tegenstelling tot Bart De Pauw ben ik er nog altijd niet uit of ik nu Ella-June Henrard nu knap vind of niet 😁

Vond het best te genieten. In tegenstelling tot Bart De Pauw ben ik er nog altijd niet uit of ik nu Ella-June Henrard nu knap vind of niet 😁
Ik was misschien iets te hard, twas niet slecht he, maar ook niet wauw. Momenteel is het gewoon de zoveelste politie serie, en daar ben ik niet zo'n fan van. En al dat platvloerse doet mij gewoon iets te hard terugdenken aan al die andere vlaamse series waar dat echt wel gebruikt werd om te verdoezelen dat er eigenlijk niks te vertellen valt.

Er wordt wel sterk in geacteerd en dat doet veel. Daarom ga ik het ook nog een kans geven.

En ik ben er wel al uit: Ella-June Henrard is echt wel knap, maar ik vind persoonlijk Charlotte Timmers wel knapper ;)

Ik ben er wel al uit: Ella-June Henrard is echt wel knap, maar ik vind persoonlijk Charlotte Timmers wel knapper ;)
Sowieso wat betreft Timmers. Het is de blik van EJH die me laat afhaken denk ik =)

Fair trade had zoals bijna iedere Vlaamse serie van de laatste jaren een aflevering of 2 teveel.

Laatst bewerkt:
Zelf ben ik bezig met The West Wing. Ik geraak maar aan één ep per dag gezien ik ook tijd wil geven aan sporten, de vriendin en gamen. Maar beter één dag geen zeker :D The West Wing is echt wel pure genialiteit. Ik zit nu in het zogezegd mindere seizoen 5, maar nog steeds een klasse apart. Gisteren een ep gezien met bijrollen door Glenn Close en William Fichtner. Class acting wederom.
The West Wing is inderdaad geniaal!

Lone Wolf and Cub: The Mandalorian uitgekeken.

Na The Force Awakens had ik eigenlijk het gevoel best Star Wars volledig af te schrijven voor wat het was. Het hele einde van die film voelde aan als overgeanalyseerde fanfic door een marketing bureau. Na wat twijfelen uiteindelijk toch nog Rogue One indertijd een kans heb gegeven door de atypische casting van Forrest Whitaker, Mads Mikkelsen en vooral de legendarische Donnie Yen(wat op zijn minst al 1 of 2 goede vechtscenes ging opleveren!). Zonder twijfel mijn favoriete Star Wars film.

The Mandalorian uiteindelijk een kans gegeven op de atypische casting van ol Billy Burr(Mayfeld) en godverdomme dit was toch wel vele malen beter dan verwacht. Elke episode wel genieten. Ok het doet eigenlijk weinig nieuw als je de Samurai en Cowboy tropes kent van de jaren 60 en 70 want in alle essentie is dit gewoon Lone Wolf and Cub by way of The Force. Maar het word zo strak gebracht dat het een waar genot is om die oude stijl van film in een nieuwe setting te zien. Eindelijk nog eens goesting om de originele trilogy te herbekijken. Ook 1 van de leukste aftitelingen in jaren.

Ik heb met mijn vriendin een vijftal afleveringen van 'De 13 Geboden' bekeken en hebben ons mateloos geërgerd aan deze serie... oer-Vlaams precies. Maar om de één of andere reden scoort deze toch vrij goed op IMDB (7.0/10).

Toch de laatste aflevering ook beken (en dus een 8-tal afleveringen overgeslagen) omdat we de dader wilden weten en de ontknoping, hoewel we dus de rest van het verhaal niet echt kennen, was precies ook maar pover. 😅

Op Solo en in mindere mate "Rise Of The Skywalker" na geniet ik nog steeds van alle Star Wars in deze tijd (dieper dan Phantom Menace en Attack Of The Clones zal Star Wars wsl nooit zakken) . Force Awakens vond ik goed, Last Jedi is één van mijn favoriete Star Wars Films, Rogue One idem en The Mandalorian is ook goed. Hoe het een beetje teveel "case of the week" was in S01 stoorde me wel wat, maar de sfeer was nog altijd tof. Seizoen 2 daarentegen gaat daar gewoon keihard over en was op veel momenten wel ECHT ECHT goed.

Ik vond het contrast tussen de ultraorthodoxe wereld en het "kosmopolitische, vrije Berlijn" wat te zwart wit. Alsof je buiten die ultraorthodoxe wereld geen schaduwzijden hebt. Anderzijds wel een zeer aardige miniserie. Kort, maar krachtig.
Is dat zwartwit contrast niet vooral bedoeld om in de verf te zetten hoe het voelt voor Esty? Van jaren aan onderdrukking en soort van gevangenheid naar een haast overweldigend voelende vrijheid.

Ik heb met mijn vriendin een vijftal afleveringen van 'De 13 Geboden' bekeken en hebben ons mateloos geërgerd aan deze serie... oer-Vlaams precies. Maar om de één of andere reden scoort deze toch vrij goed op IMDB (7.0/10).

Toch de laatste aflevering ook beken (en dus een 8-tal afleveringen overgeslagen) omdat we de dader wilden weten en de ontknoping, hoewel we dus de rest van het verhaal niet echt kennen, was precies ook maar pover. 😅
Ah, dus ik heb er toch goed aan gedaan om dat niet te bekijken! Op een bepaald moment heb ik zitten twijfelen, maar ik ben er door de negatieve reviews uiteindelijk toch niet aan begonnen. 😅

The Expanse S05e10: op zich sterk gedaan, maar
zo jammer dat ze sterk afwijken van de boeken é, ik kan er maar niet bij ;). Ale, Kamal dood? WTF

Heeft iemand vandaag naar die aflevering over Johan Anthierens gekeken vandaag? Wat is er in godsnaam aan de hand met de tanden van Marc Reynebeau? Heeft hij een ziekte waardoor die verrotten en rood lijken? Echt fascinerend :censored:

Ik wacht om te kijken tot alle afleveringen beschikbaar zijn. Als de reviews tegen dan nog goed zijn zal ik kijken en anders pas ik.
Ik vrees keihard dat ze er weer zo een duffe case of the week zooi van gaan maken die teert op de reputatie van Silence of the lambs zonder ook maar iets van de sfeer of engheid te hebben.

Eindelijk ook eens begonnen met de madam aan De Dag. Direct 3 afleveringen gekeken en meteen geboeid. Dan hoop je alleen dat het einde niet teleur gaat stellen natuurlijk... In ieder geval knap in beeld gebracht en een paar schitterende acteurs bij elkaar gebracht.

Ook wel geweldig dat de bank tot 'FidesBank' is gedoopt, net zoals hun zelf opgerichte bank in Basta 😂
Gisteren de laatste 2 afleveringen gezien. Top!

Halverwege vreesde ik even dat het wat ging verwateren, maar dat was uiteindelijk niet het geval. Ook de finale stelde niet teleur voor mij. Toch zeker één van de beste dingen die ik al gezien heb van Belgische makelij.

Terug
Bovenaan