Welke serie heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Een re-watch van Green Wing.

Dit blijft met voorsprong een van de grappigste series ooit gemaakt imo. Is er hier nog waardering voor Green Wing? Heb het gevoel dat dat hier niet zo bekend is :p

Amai, Green Wing... die was ik al bijna vergeten. Destijds wel wat van gezien (niet alles, denk ik).
Ik vond het destijds zeker niet slecht, maar ik had er geen échte klik mee (denk dat de personages het voor mij niet echt deden).

Gisteren de laatste 2 afleveringen gezien. Top!

Halverwege vreesde ik even dat het wat ging verwateren, maar dat was uiteindelijk niet het geval. Ook de finale stelde niet teleur voor mij. Toch zeker één van de beste dingen die ik al gezien heb van Belgische makelij.
Inderdaad. De Dag vond ik ook waanzinnig goed! En toch ook wel tientallen keren beter dan De Twaalf in mijn ogen... ik snap niet dat De Twaalf zoveel internationale erkenning krijgt en De Dag niet. Sommige personages in De Twaalf waren toch compleet overbodig of nutteloos mysterieus gemaakt?

4de (of 5de, who knows) rewatch van Community. Die 'Law & Order' ep is ZO goed uitgevoerd. Heb die oude Law & Order's vaak bekeken vroeger, en alle stijlkenmerken kloppen gewoon. Community heeft wel meer homages of verwijzingen, maar deze is volgens mij de meest geslaagde.

Vorige week The Queens Gambit uitgekeken. Vond het zeer goed, prachtig in beeld gebracht ook. En bijna zin om mijn schaakbord nog eens boven te halen.

Eergisteren dan eindelijk begonnen aan The Crown, en de eerste twee afleveringen bekeken. Wow. Zeer sterk, aflevering 2 was meteen een stom in de maag. Enkel John Lithgow als Churchill voelt wat raar.

Unorthodox

Cultuurschok.
Wist niet veel van de Joodse/Hebreeuwse gebruiken,dan is dit echt ff slikken.
Wel leuk dat je hierdoor meer inzicht krijgt.
De mini-serie is wel voorspelbaar, plottwists zijn er amper of zelfs niet.

Toch een vraagje.
Worden de vrouwen na hun huwelijk altijd kaal geschoren?

Al een tijdje last om gehooked te raken aan een serie. Nadat Apple mijn gratis Apple tv+ nog eens verlengd had toch eens opengedaan en begonnen aan "Long way up". Non fictie dus alla een top gear special, maar dan met het slechte idee om met een electrische moto in Zuid-Amerika te cruisen. Heeft mij verrast.

Laatst bewerkt:
Unorthodox

Cultuurschok.
Wist niet veel van de Joodse/Hebreeuwse gebruiken,dan is dit echt ff slikken.
Wel leuk dat je hierdoor meer inzicht krijgt.
De mini-serie is wel voorspelbaar, plottwists zijn er amper of zelfs niet.

Toch een vraagje.
Worden de vrouwen na hun huwelijk altijd kaal geschoren?
Dat is enkel het geval bij bepaalde ultra orthodoxe takken. Getrouwde vrouwen hun haar wordt als privé gezien en bedekken hun haar dus uit nederigheid naar hun man toe. Dat doen ze door bvb een sluier te dragen, of een pruik. Het kort scheren van hun natuurlijk haar maakt het gewoon makkelijker om het te bedekken.

Begin vorige week Firefly Lane uitgekeken. Ik zou eigenlijk nog iets gelijkaardigs willen kijken, een goede, humoristische romantische serie. Iemand tips?

Late to the party waarschijnlijk maar mocht er iemand het nog niet gezien hebben : Barry.

Zeer grappig en een uber-cute Sarah Goldberg.

Kingdom, Zuid-Koreaanse zombieserie die zich afspeelt ergens in de 19de eeuw.
Ondertussen al 4 afleveringen gezien van seizoen 1 en het is zeker niet slecht!

Umbrella Academy. De eerste reeks was goed, de tweede is nog een stuk beter dan goed. Het heeft een paar episodes nodig om de personages terug samen te krijgen, maar de jaren 60 setting en de soms erg geinige creatieve keuzes leveren veel fun op. Je merkt ook dat de acteurs een stuk beter ingespeeld zijn in hun personages en de onderliggende relaties.

Hunters
Ook deze heeft een aantal afleveringen nodig om echt op stoom te komen. Met tien episodes waarvan veel over het uur gaan heeft het iets overindulgent bij momenten. Het is een show die tonaal ook gekke bokkesprongen maakt door het ene moment echt serieus in te spelen op het drama van de holocaust en vijf minuten later een erg pulpy fake trailer voor een nazi film in te stoppen. Het is...ietwat inconsistent. Dat gezegd hebbende zet het plot gaandeweg wel zijn weerhaakjes in je en merk je dat je echt geboeid bent door sommige personages. Het is een show die erg veel probeert en waar niet alles van werkt...maar wanneer het werkt doet het dat ontzettend goed.

Al Pacino levert sowieso zijn beste werk in jaren af met dit ( niet dat de lat zo hoog lag, maar hij kan het dus nog)

Umbrella Academy heb ik destijds na een drietal afleveringen opgegeven. Ik vond zowat élk personage onuitstaanbaar. Ik ben nochtans van het principe "dwing uzelf om op zijn minst 1 seizoen vol te houden" :p maar dat ging niet.

Hahaha. En ik kan ook snappen waarom. Toch onder lichte dwang van de dochter blijven mee kijken en het cliché dat het wel degelijk stukken beter wordt eens het plot en de personages uitgezet zijn gaat bij deze ook wel op.

Terug
Bovenaan