Welke serie heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

The Good Place vond ik nu eens echt verschrikkelijk... Al die acteurs zijn zo annoying en werkten constant op mijn zenuwen. Vooral die kerel die Chidi speelt. Twee seizoenen volgehouden maar er daarna de brui aan gegeven.

The Good Place vond ik nu eens echt verschrikkelijk... Al die acteurs zijn zo annoying en werkten constant op mijn zenuwen. Vooral die kerel die Chidi speelt. Twee seizoenen volgehouden maar er daarna de brui aan gegeven.

giphy.gif

Umbrella Academy heb ik destijds na een drietal afleveringen opgegeven. Ik vond zowat élk personage onuitstaanbaar. Ik ben nochtans van het principe "dwing uzelf om op zijn minst 1 seizoen vol te houden" :p maar dat ging niet.
Ik 2 afleveringen.
ik na 1 aflevering
Ik kan mij inderdaad precies wel herinneren dat de serie u niet direct bij het nekvel grijpt maar het is eigenlijk écht wel de moeite om te blijven kijken. Het duurt een tijdje voor de personages neergezet zijn, waarschijnlijk ook omdat het eigenlijk stuk voor stuk allemaal van die sob story's zijn. Bij veel personages heb je in het begin van de serie inderdaad iets van "urgh, die is irritant" maar dat veranderd wel beetje bij beetje naarmate de serie vordert. Vooral het 2de seizoen was toch wel zeer leuke TV.

Wat ik misschien nog het beste vindt is dat Robert Sheehan een karakter neerzet dat eigenlijk veel trekjes heeft van het karakter dat hij in Misfits speelde. Wat ik overigens een briljante reeks vond.

Wat ik misschien nog het beste vindt is dat Robert Sheehan een karakter neerzet dat eigenlijk veel trekjes heeft van het karakter dat hij in Misfits speelde. Wat ik overigens een briljante reeks vond.
Inderdaad

:love2: Misfits, is dat ergens beschikbaar op een streamingsdienst? Nog eens een rewatch waard

Misfits is geweldig idd. Was voor mij één van de leukste verrassingen die ik ooit gezien heb, vooral door het fantástische script en de goede delivery door de acteurs.

Misfits vond ik ook geweldig, ik heb dat even gekeken toen ik een maand gratis Amazon Prime had. Maar dat is zo'n kut app dat ik het niet verlengd heb, dus Misfits nooit volledig kunnen zien :(

Bleh Brooklyn 99, om de één of andere reden vind ik dat echt niet zo goed. Of wordt dat beter naarmate de seizoenen vorderen? Ik ben ergens halverwege het midden van seizoen 1 afgehaakt.

Dringend op zoek naar een comedy serie die ik echt grappig vind. New Girl indertijd startte heel goed maar zwakte dan weer af naar het einde toe :unsure:

Ik kan mij inderdaad precies wel herinneren dat de serie u niet direct bij het nekvel grijpt maar het is eigenlijk écht wel de moeite om te blijven kijken. Het duurt een tijdje voor de personages neergezet zijn, waarschijnlijk ook omdat het eigenlijk stuk voor stuk allemaal van die sob story's zijn. Bij veel personages heb je in het begin van de serie inderdaad iets van "urgh, die is irritant" maar dat veranderd wel beetje bij beetje naarmate de serie vordert. Vooral het 2de seizoen was toch wel zeer leuke TV.

Ik ben eigenlijk niet zo voor superhero series. De enige die ik goed vind zijn eigenlijk anti-hero series zoals bv Doom Patrol, The Boys en Watchmen.
Als het hier van weg heeft wil ik het eventueel nog wel eens een kans geven.

Bleh Brooklyn 99, om de één of andere reden vind ik dat echt niet zo goed. Of wordt dat beter naarmate de seizoenen vorderen? Ik ben ergens halverwege het midden van seizoen 1 afgehaakt.

Dringend op zoek naar een comedy serie die ik echt grappig vind. New Girl indertijd startte heel goed maar zwakte dan weer af naar het einde toe :unsure:
Derry Girls?

Vond dat na een tijdje toch echt een goeie serie.

Parks & Rec, The Office US, HIMYM, Arrested Development, Modern Family

De eerste 2-3 aflevering met een scheef oog mee gekeken toen de vriendin dat op had, want ik dacht tot het iets Gossip Girl achtige crap ging zijn.
Maar fuck me Derry Girls is indeed awesome. Al de rest maar actief mee gevolgd.

Silicon Valley S1. Nog vrij goed. Ik vind het geen hoogvlieger, maar er zitten geweldige momenten tussen en er zit vaart in. Op naar S2 :)

Age of Samurai is een nieuwe reeks op Netflix over de opkomst van Oda-clanleider Nobunaga die aan de basis lag voor de eenmaking van Japan. Het is boeiend, maar het is me soms iets te Amerikaans gebracht met citaten als "probably the greatest warriors of all time" die ik wat gratuit vind.

Ik krijg er wel goesting van om terug in de wereld van Ghost of Tsushima te duiken.
Ik stond op het punt om dat te bekijken maar door de reviews te lezen heb ik het (nog) niet gedaan.

Been waiting for a Japanese history documentary on Netflix and was not disappointed. The historical re-enactments, costume, choice of actors were amazing. But for the love of god, some the historians shown in the show makes it unbearable to watch sometimes. They also need to stop overusing "The most.... in Japanese history". Literally before any battle scene, there would be a historian that says it. Absolutely ridiculous. Having more actual Japanese historian would be great instead of random white guys.

Jij kent veel van geschiedenis hé? Is het een docu over Japanse geschiedenis vanuit een Amerikaans standpunt of valt het wat dat betreft nog mee?

Zou je mij deze docu toch aanraden?

Ik stond op het punt om dat te bekijken maar door de reviews te lezen heb ik het (nog) niet gedaan.

Jij kent veel van geschiedenis hé? Is het een docu over Japanse geschiedenis vanuit een Amerikaans standpunt of gaat het echt over Japan?

Zou je mij deze docu toch aanraden?
Ik ben geen Japanoloog en wou deze serie kijken om een gat in mijn kennis op te vullen. Dat doet de serie wel en het is boeiend verteld. Die geregisseerde scènes zijn wel de moeite waard, al heb ik bij momenten flashbacks naar gedramatiseerde NatGeo-docu's. Getimede slowmo hier en daar en dreigende muziek, je weet wel. Het is een stijl die je moet liggen maar sommige proffen lijken me eerder overenthousiaste fanboys te zijn die zich amper kunnen inhouden om over hun favoriete samoerai te spreken. Ook de claim dat de katana prolly the best sword in history *lulz* *chuckle* was vind ik van de pot gerukt omdat je niet kan spreken van "het beste zwaard". Ik ga de serie wel verder kijken, maar voorlopig vond ik de docuserie Rise of Empires: Ottoman wel beter in balans.

Inderdaad

:love2: Misfits, is dat ergens beschikbaar op een streamingsdienst? Nog eens een rewatch waard
Ik heb Misfits destijds op Netflix gezien maar das ondertussen waarschijnlijk gemakkelijk een jaar of 3-4 geleden, als het niet langer is.

Nu blijkbaar beschikbaar op Amazon Prime zoals @Cerulean aangeeft.

Terug
Bovenaan