Welke serie heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Ik heb daar erg goede herinneringen aan, die pilot was ook de reden dat ik fan ben geworden van Michael Mann. Wat ook helpt is dat ik een zwak heb over verhalen die te maken hebben met gokspelen. Heb er irl niets mee, maar vind het coole materie voor verhalen omdat het mensen kan tonen in totale euforie en complete wanhoop.

Ook fan van Dennis Farina, Kerry Condon, Dustin Hoffman en Richard Kind.

Breaking Bad volledig opnieuw uitgekeken.

Dat blijft toch een topper. Er gaat weer een lange tijd niets aan kunne tippen.

The Crown tot zover uitgekeken. Toch wel een topserie. Steekt gewoon goed in mekaar.

De acteurs in de eerste 2 seizoenen vond ik wel leuker. Kijk op het Britse koningshuis (waar ik normaal totaal geen interesse in heb) is toch ook een pak negatiever nu :')

Not the usual, maar toevallig stukje 'Waar is Mark?' van Lidewij Nuyten meegepikt en uiteindelijk volledig bekeken. Hoewel de opzet mss flauw en klef klinkt ('ik ga een documentaire maken over de zoektocht naar m'n eerste jeugdliefde'), is het resultaat een interessante mix tussen een heel persoonlijke tranche de vie en een verbijsterende duik in (de vaak compleet fucked up praktijken van) buitenlandse adoptie.

WandaVision - 6/10
Ben een Marvel fan, maar vond dit echt niet goed.. Trage opbouw, korte afleveringen, waarin dan niks gebeurde én je op het einde had van "nu al gedaan ? Er is niets gebeurd?!" Einde vond ik ook echt een WTF..

Over Water - 8/10
Zeer goede show. Ik ben echt niet voor onze series, maar dit was goed. De acteur die John Beckers speelt zeker :D

Undercover - 8/10

Tom Waes en de acteur die Ferry spelen, doen het in mijn ogen toch zeer natuurlijk en uitmuntend ondanks de negatievere reacties.

Welke series kunnen jullie me aanraden op Netflix?

Breaking Bad, Better Call Saul, Hannibal, Sherlock, Fargo zijn voorbeelden van series die ik graag zag.

Walking Dead en Casa de Papel dan weer niet.

Gomorra :love2:.
Eindelijk bezig aan s4 nadat het een eeuwigheid geduurd heeft vooraleer het op Netflix stond. Maar wat een topserie. Als het laatste seizoen er komt ga ik dat nog is van begin tot eind bekijken.

Welke series kunnen jullie me aanraden op Netflix?

Breaking Bad, Better Call Saul, Hannibal, Sherlock, Fargo zijn voorbeelden van series die ik graag zag.

Walking Dead en Casa de Papel dan weer niet.
Maniac vond ik echt de moeite, en bestaat maar uit één seizoen, which I like. After Life vond ik ook super.

Fargo S4 uitgekeken
Kan, wegens het scenario dat alle kanten uit gaat, niet tippen aan de vorige seizoenen (vond persoonlijk S3 het beste), maar toch weer ferm de moeite omwille van de geweldige personages (die zenuwzieke flik, die schitterende dochter, maar vooral de geflipte verpleegster van Jessie Buckley :love: ), de schitterende dialogen, de knipogen naar de Coen films (en naar de godfather) en de geweldige fotografie.

Voor mijn 187ste rewatch opnieuw aan Scrubs begonnen. Ik heb wel alles op DVD, maar het staat nu ook op Disnep+, so why not 🤷‍♂️.
De serie die ik al het vaakst heb gezien, en samen met Coupling de enige sitcom waar ik non stop luidop zit te lachen.

Imo de beste sitcom ooit gemaakt, no discussion :bow: . Seizoen 1 is een beetje ruw, maar nog steeds niets minder dan briljant. De latere (seizoenen >6 ofzo) verminderen wel in kwaliteit.
Wat Scrubs zo geweldig maakt zijn 3 dingen:
  1. Letterlijk ELK karakter is awesome, geweldig geschreven en perfect gecast / gespeeld.
    Over de hele serie wordt ook elk neven-karakter uitgebouwd tot iets compleets.
  2. Scrubs is een indrukwekkende mengeling van alle soorten comedy: slapstick, donker, puns, absurd, onnozel, situational, character, parodie, whatever you want, het zit er allemaal in ...
  3. ... met hier en daar een dramatische slag, die uitermate goed is uitgewerkt en dan ook extra hard aankomt.
    E.g. Ep 3X14 "My Screw Up (niet te bekijken zonder eerst Ep 1X22 te zien) of 1X04 My Old Lady.
Ep 3X14 is imo 1 van de beste sitcom afleveringen ooit gemaakt, zelfs bij het beste op TV ooit :bow:.

Maniac vond ik echt de moeite, en bestaat maar uit één seizoen, which I like. After Life vond ik ook super.
Maniac was weird ... goed en interessant, maar weird. Ik weet nog altijd niet waar die serie naartoe wou. Maar ik was wel geïntrigeerd en zou het zo opnieuw kijken.

Net Cobra Kai S03 uitgekeken. Nu is het uitkijken naar S04 volgend jaar dacht ik. Seizoen zat wel leuk ineen. Denk dat ik hierna eens Banshee ga proberen of verder kijk naar The Affair.

Terug
Bovenaan