Where the trailer lies: de grote trailerthread

Ziet er op zich goed uit, al blijft het wat bevreemdend om plots allemaal andere acteurs in die vertrouwde rollen te zien. De meerwaarde van een serie t.o.v. een film zou ook diepgang moeten zijn maar bij de eerste (vrij korte) boeken waren de films al een quasi een-op-een verfilming. Ben benieuwd of er reeds elementen van andere boeken gaan verwerkt worden in dit eerste seizoen.

Ik zal het wel een kans geven, maar na het zien van de trailer vraag ik me toch af wat de meerwaarde hiervan is tegenover de originele verfilming. Veel van de scenes in de trailer hebben toch een groot "Uhm, been there done that" gehalte.

De grootste reden om deze serie te maken lijkt me vooral om de rechten op de Harry Potter franchise te behouden dan echt een meerwaarde te creëren.

Ik zal het wel een kans geven, maar na het zien van de trailer vraag ik me toch af wat de meerwaarde hiervan is tegenover de originele verfilming. Veel van de scenes in de trailer hebben toch een groot "Uhm, been there done that" gehalte.

De grootste reden om deze serie te maken lijkt me vooral om de rechten op de Harry Potter franchise te behouden dan echt een meerwaarde te creëren.

Goh, ik vind dit een veel grotere meerwaarde hebben dan de zoveelste nutteloze Disney live action remake als Moana, of mochten ze gewoon de films een remake gegeven hebben. Een serie geeft hen ruimte. Het eerste seizoen gaat een runtime van tegen de acht uur hebben. Acht uur geeft hen de ruimte om het leven als gepeste muggle en leven in de kast onder de trap bij de Dursleys goed te belichten en de manier waarop de realiteit als gepest weeskind plots vervangen wordt door de magie van Hogwarts.

Het geeft ook ruimte om meer van Hogwarts en het reilen en zeilen op die school te tonen, de band tussen Ron, Hermoine, Harry en Draco uit te werken, de dreiging van Voldemort uit te werken en om professoren als Snape..pun very much intended..meer kleur te geven.

Is de serie nodig? Nee. Maar vind ik het idee van een nieuwe, ruimere blik op Potter boeiend? Zeker wel. Ze kunnen alleen maar zien dat ze het trekken tot de battle of Hogwarts en het niet na The Goblet of Fire voor bekeken houden.

Terug
Bovenaan