Where the trailer lies: de grote trailerthread

Ik zal het wel een kans geven, maar na het zien van de trailer vraag ik me toch af wat de meerwaarde hiervan is tegenover de originele verfilming. Veel van de scenes in de trailer hebben toch een groot "Uhm, been there done that" gehalte.

De grootste reden om deze serie te maken lijkt me vooral om de rechten op de Harry Potter franchise te behouden dan echt een meerwaarde te creëren.
Ik denk dat ze wel wat meer ruimte hebben om de boeken iets beter te volgen. e.g. de haarknip scene in de trailer is zo een weliswaar kleine passage die wel in de boeken zat maar niet in de film. Peeves is ook dieper uitgewerkt in de boeken, de slave elf queste hermelijn etc. They got loads.

Ze kunnen alleen maar zien dat ze het trekken tot de battle of Hogwarts en het niet na The Goblet of Fire voor bekeken houden.
Of recasting.
Gaan die elk jaar een seizoen eruit persen? Met de films was het elk jaar en die waren vier keer zo kort.
Hoe lang gaat tussen S1 en S7 zitten? Dat zal geen tien jaar zijn, toch?

Of recasting.
Gaan die elk jaar een seizoen eruit persen? Met de films was het elk jaar en die waren vier keer zo kort.

Elk jaar een seizoen is in principe niet zo ongebruikelijk. Er zijn daar sowieso contracten voor opgesteld en ik neem aan dat iedereen die getekend heeft, dat ook wel gedaan heeft met het idee dat ze acht a negen jaar artistiek verbonden zijn aan èèn project. Zo lang ze niet de pech hebben van Stranger Things om met een pandemie en een SAG staking te maken te krijgen, zie ik ze er wel in slagen.

Het grote risico is Sazlav en de rest van de suits bij Warner Discovery moest de serie niet het verhoopte monstersucces zijn qua cijfers dat ze in gedachten hebben.

Of recasting.

Ik heb gelezen dat ze niet verwachten dat er elk jaar een seizoen zal zijn. Er wordt dus verwacht dat het tweejaarlijkse zal zijn... En als ze de boeken netjes volgen is dat 7 seizoenen.... Das dan +/- 14 jaar.

Nu voor mij hoefde de serie totaal niet, al ben ik wel nieuwsgierig of ze de boeken echt geen nauw gaan volgens want veel van mijn favoriete moment zijn nooit tot op het scherm geraakt.
Ik hoop wel dat Snape meer zoals in de boeken gaat zijn. Hoewel ik Alan Rickman fantastisch vond, zijn Snape is een totaal ander personage dan Snape uit de boeken.

En ik kijk ook naar deze serie als iets waar ik wel mogelijk van kan genieten maar niet perse voor mij gemaakt is maar voor een nieuwe generatie kinderen die met Harry, Ron en Hermione kunnen opgroeien.

Het is een fantastisch boek en ik kan het iedereen aanbevelen, dus zeer benieuwd hoe deze verfilming het gaat doen. Ik moet de verfilming van 1955 toch eerst eens bekijken.

Pugh is wel :support:

Terug
Bovenaan